Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. oktober 2010 Premium Medlem Skrevet 17. oktober 2010 Endelig helg. Vet ikke om vi har tilgjengelig server, men hvis vi er så heldige, kunne det vært gøy med en tur i Tongassfjords igjen ?? Husker dere dette: Det var en innholdsrik tur fra Telegraph Creek, over fjellene til Petersburg. Vi ble utsatt for både ising, høydesyke, nødlandinger, breklatring, bærturer og isfiske. Kjempegøy. Kunne tenke meg å ta turen omvendt. Hva om vi samles i Kake, varmer opp med lett formasjons-flyvning over til Petersburg, før vi klatrer over fjellene og ny samling i Telegraph Creek. Deretter puster vi ut på strekningen til Bob Quinn Lake, før vi avslutter med et hopp nedover til Wrangell. Altså: Kake PAFE Petersburg PAPG Telegraph Creek CBM5 Bob Quinn Lake CBW4 Wrangell PAWG Andre forslag? Siter
Tommy Bernes Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Det frister og vere med på, men sliter litt med mulighet for teamspeak, men mulig eg dukker opp uten voice og med et mobilt internett som kan sende spenningen til et nytt nivå! :grin: (altså om eg i det hele tatt kommer på...) :grin: Siter
Fred Solli Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Dette er glimrende Ernie. Hvis vi får nordavind fra alle kanter kan jo dette bli alldeles nydelig Jeg er med. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Ooh, det var jo på den turen der jeg ble værende igjen oppe på fjellet i Beaveren min med is i gasseren. Må vel velge Beaver denne gangen og da :whistle: Jeg er med, bare synd jeg ikke har tongass enda, og ja, 250 kr er det faktisk mangelvare på akkurat no. :crazy: Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Jess!! Enda en tur i Tongass Fjord. Jeg blir så absolutt med på denne og server skal vi nok få opp å kjøre også. Enten så kjører sikkert Øystein eller så setter jeg opp min Skal bli morro å ta denne ruta omvendt, og så får vi se om noen må bli igjen på isbreen der oppe Siter
Øystein Hansen Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Server oppe om 10 minutter, Realweather slik det står nå, og været i Kake er for øyblikket smågrått, med 12 knop wind fra ca 105, gusting 16, men ganske god sikt ser det ut som. IP adresse: 95.34.222.16 (Gjelder både FSX Multiplayer Server og Teaspeak2 Server) Trenger du passord: logg på Teamspeak servereren og spør. NB: Det er full crash-detection på nå, og det skulle derfor være mulig å få simulert iceing hvis forholdene tilsier det. ------- Øystein Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Premium Medlem Skrevet 17. oktober 2010 Glimrende Øystein, dette blir passelig utfordrende :grin: . Forresten, jeg er litt usikker på den crash-detection, det er jo noe trangt på de minste plassene, og FSX krever mye space mellom flyene, ellers går det illegæli....... Ser bra ut dette folkens, vi spiser fiskesuppe og hvitløksbrød hos Heidi på kafèen, før vi møtes oppe på asfalten i god tid før take off kl.2000 :grin: . Siter
J S Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 okey greit skal bare fikse litt på været i REX så kommer jeg Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Dagens flight blir da som følger: Spørsmålet blir vel om vi skal følge noen av dalene oppover til Telegraph Creek og likens ned igjen til Bob Quinn Lake og Wrangell. Litt data for turen: Siter
Christian Zhang Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Nå hadde jeg plutselig lyst på kake :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Premium Medlem Skrevet 17. oktober 2010 Fornuftig forslag fra Jan Arild ( djævelsk bra kart du presenterer!!), selv har jeg valgt CAB6 Scud River som waypoint mellom Petersburg og Telegraph Creek. Turen mellom CBM5 og CBW4 velger jeg å fly østover i begynnelsen, for så å følge dalsøkket sørover til Bob Q Lake. Siste strekket til Wrangell anbefales å fly visuelt gjennom dalsøkkene såfremt været tillater det ( fantastisk fin landskap hele veien). Tips til nykommere: Telegraph Creek har 2 flyplasser, og jeg anbefaler selvsagt den som ligger lengst nord, med den lengste banen Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Basert på Ernst forslag, så har jeg omarbeidet ruten litt slik at vi følger isbreer/elvedaler langs ruta vår. Om noen ønsker denne tilsendt på mail til GPS'en så send meg en melding med emailen din så sender jeg den sporenstreks Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Jaja, da ble det slik at Mastercarden må sørge for litt mat frem til lønna kommer, men Tongass er innstallert. Er vel hva som kan kalles panikkhandel :grin: Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 17. oktober 2010 Moderatorer Skrevet 17. oktober 2010 Ja men du angret ikke på handelen da :-) Takk for en flott aften i fjellheimen :cool: Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Angrer ikke et sekund. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.