Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Alt er inkludert ja ;) ..mulig det ikke følger med AA batterier til fjernkontrollen men..

Jeg synes det er verdt penga ja - i forhold til mye annet i samme prisklassen. Modellen er stor, relativt solid, flyr stabilt og den ser jo akkurat ut som en Cessna 182! :)

Skrevet

Ikkje for å ødelegge gleden her, kjøp deg for all del nytt fly, det er bare flott. Men ikkje lær deg å fly det på egenhånd!

Da blir det "garantert" krasj de første turene visst du har ingen erfaring med noen skikkelige fly før eller rc-simulator.

Mange har gitt opp hobbyen allerede da, fordi de finner ut at det går for mye tid til liming og fiksing enn faktisk flyving.

Den absolutt beste måten å lære seg å fly på, er å få hjelp av noen erfarne. Ser du bor i Trondheim. Der har de en kjempefin klubb med egen modellflyskole.

Det er et fantastisk tilbud og en kjempeinngang i hobbyen som nok vil gi deg en god start.

Begynte i hobbyen selv for vèl 2 år siden, og begynte med krasj og herjing. Man mister fort motet av slikt. Dyrt er det også.

Kontakt Trondheim Modellflyklubb, og meld deg på modellflyskole så får du en fin inngang til hobbyen, og ikkje minst har de fine flyplasser!

http://www.trmfk.no/?p=modellflyskolen

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Jeg anbefaler Easystar, det er utrolig lett å fly!

Det er som et seilfly med motor på. jeg som har flydd på flysimulator i noen år, klarte å fly det uten problemer første gang. Det tåler utrolig mye også!

Anbefaler det som første fly.

Men hvis du kanskje vil begynne med noe litt større som den cessnaen, vet ikke jeg så mye.. ;)

Skrevet
Ikkje for å ødelegge gleden her, kjøp deg for all del nytt fly, det er bare flott. Men ikkje lær deg å fly det på egenhånd!

Da blir det "garantert" krasj de første turene visst du har ingen erfaring med noen skikkelige fly før eller rc-simulator.

Mange har gitt opp hobbyen allerede da, fordi de finner ut at det går for mye tid til liming og fiksing enn faktisk flyving.

Den absolutt beste måten å lære seg å fly på, er å få hjelp av noen erfarne. Ser du bor i Trondheim. Der har de en kjempefin klubb med egen modellflyskole.

Det er et fantastisk tilbud og en kjempeinngang i hobbyen som nok vil gi deg en god start.

Begynte i hobbyen selv for vèl 2 år siden, og begynte med krasj og herjing. Man mister fort motet av slikt. Dyrt er det også.

Kontakt Trondheim Modellflyklubb, og meld deg på modellflyskole så får du en fin inngang til hobbyen, og ikkje minst har de fine flyplasser!

http://www.trmfk.no/?p=modellflyskolen

Tusen hjertelig takk for innspill!

Dette skal sjekkes ut!

Angående den EasyStar'en, er det sånn at den ikke har hjul? skulle helst ha hatt det, da jeg synes det er mye morsommere å lande "ordentlig" :)

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Easystaren har ikke hjul, men det er greit å fly uten hjul på små plasser ;)

Du kan jo også sette på hjul.. :)

Skrevet
Er denne lett å fly?

Ser det er tilbud på den nå i romjula, så den er litt fristene^^

Nei jeg tror ikke det.. Den er lavvinget, og jeg vil tro den trenger veldig mye fart for å holde seg i lufta. Høy fart er ikke noe for nybegynnere. Cessnaen kan du fly relativt sakte, og den er høyvinget - tyngden henger altså under vingene noe som gjør den mye enklere å balansere enn en lavvinget modell.

Tror du skal klare cessnaen greit om du vet hvordan et fly flyr (hvordan det svinger, hva du gjør hvis det staller, fart i loop osv), noe jeg vil tro du har fått gjennom FS... Problemet kan være å sette seg inn i kontrollene, så er slettes ikke dumt å prøve litt RC simulator om du aldri har holdt i en RC-flyradio ;)

Skrevet
www.Throttlestore.com er ikke noe og skryte av fordi dem nekta og få bytta min radio som var defekt

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det du sier om Throttlestore. De få gangene jeg har fått en defekt komponent derfra, har jeg fått erstattet produktet (fikk et batteri som ble skadet under transport). Min erfaring med Throttlestore er at de er gode på kundeservice, sender varen samme dag dersom du bestiller før klokken 15.00, også er de rimeligere enn de fleste andre hobbyforretninger i Norge.

Skrevet

Throttlestore må vere norges mest omtalte butikk på diverse andre norske forum.

Noen syns de er noe dritt, med dårlig service og tvilsom markedsføring, og noen syns de er helt greie å ha med å gjøre.

Kjenner ganske mange i min lokale klubb som handler der, og de klager ikkje.

Så Throttlestore kan du nok handle fra ganske trygt.

EDIT: Men visst du skal se etter de butikkene som definitivt er best på kundeservice, er det bare å ta turen innom http://elefun.no/ og http://www.rcpro.no/

En lignende kundeservice har ikkje eg opplevd noen annen plass.

Skrevet

Sivert : Jeg tviler på du klarer og fly cessnaen. Ikke frekt ment altså men veldig kritisk. Du bør kjøpe EasyStar med bursteløs motor. Du kan lette og lande fra grus gress og asfalt :) Veldig gøy og se på andre med EasyStar som må sende flyet opp. Så setter jeg den bare nedpå :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Denne har jeg hatt og har mye morro med, pass på og kjøp den med børsteløs motor, og lipo pakker......det er en drit artig sak og fly med, men du får ingen rudder trening med denne, men artig lell...jeg er på min andre nå....eller er det tredje:...

Skrevet

F-27C`en kan jeg anbefale!

Har en fuel fly selv, men hadde en kompis som hadde dette! Flydde det til han crashet.. så var det bare litt plastik lim, og på`n igjen!

Tåler en god støy, og er utrolig morsom å fly! Men blir litt kjedelig i lengden hvis du er som meg og liker det litt mer realistisk og bråkete :blush:

Skrevet

Faren min er i Danmark nå og har vert på www.el-fly.dk butikken og kjøpt 6 servoer 1 funcub arf kit og LED lys til FunCub-en.

Her er bilde av FUnCub og med Led lys på

Er ikke mitt fly fant de på nett

mpx-funcub-lys-500.jpg

mpx-funcub.jpg

Skal bestille motor i uka og en ny Radio :)

Andreas

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...