Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 20. oktober 2010 Skrevet 20. oktober 2010 Fikk nye propeller og ny lim i posten i dag! Så med en gang vinden roer seg skal jeg ut og fly! Siter
andreas nærbø Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Skrevet 20. oktober 2010 Erik : Var nettop ute Veldig mye vind . Ta med en popell på skolen i morgen sånn jeg kan se hvor stor den er? Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. oktober 2010 Skrevet 20. oktober 2010 Fikk spinner og pilot i posten idag: Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 20. oktober 2010 Skrevet 20. oktober 2010 Stilig, når forventer du at flyet er ferdig? Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. oktober 2010 Skrevet 20. oktober 2010 Til vinteren tipper jeg. Skal oppdatere tråden med bilder etterhvert Siter
andreas nærbø Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Skrevet 20. oktober 2010 Da har jeg fått reg på flyet og og testflighjter er over. Jeg kan forresten nevne at under flighten min i dag så var detl itt vind og jeg gikk i steingarden hadde trodd det ble en omfattende skade men det var ingen synlige skader. Kommer noen bilder snart av merkene jeg satt på i dag. Siter
andreas nærbø Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Skrevet 20. oktober 2010 Da kommer noen bilder Det var alle. Håper de falt i smak hos dere. Som dere kanskje ser på det bilde av nesa og tigeren, det er liksom min vingman Så ingen kødder med meg i lufta ;D Siter
andreas nærbø Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Even : HAr noen spørsmål ang den C182-en Hvordan er denne og kome opp med på gress og er det mye kraft ? Hvordan er det med montering når den komer ? Hvilken sender følger med ? Burde jeg bruke den jeg har og kjøpte mottaker ? Siter
Even Rognlien Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Veldig kort gress kan den klare, men du må nok bytte ut nesehjulet uansett hva du skal kjøre på. Den er ganske sprek ja - ingen problemer med å dra loop eller gjøre raske unnamanøvre. Ganske enkel å montere også - bare sette på vinger, ror, styrestag, hjul og propell så er den klar Senderen fungerer veldig bra (selv når lampen for lavt batteri blinker), har aldri opplevd forstyrrelser eller dårlig oppførsel med den. Om du allerede har en digital sender fra før av, er det opp til deg om du heller vil bruke den. Den som følger med er i hvertfall veldig grei! Her er en snutt om hvordan du monterer den: [video:youtube] Slik bør du gjøre med nesehjulet om du har planer om å kunne lande og lette på bakken Du finner info om hva slags deler de har brukt i infoen til videoen: [video:youtube] Siter
andreas nærbø Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Takker for svar Hvorfor er det ensehjult så dårlig da ? Så veldig bra ut på videoen og sånt Siter
Even Rognlien Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Nesehjulpinnen er skjøtet på midten, og skjøten er slarkete og hjelper ikke å stramme skruene heller. Her ser du: Ja, de landingene her er litt vel harde, men nesehjulet tåler nesten ikke å taxe på grus en gang. Nei skal du få full glede av denne her så må du fikse nesehjulet. Du kan jo vente til du har prøvd den litt hjemme, og hvis du ikke får problemer med det lar du det være. HER ser du bedre hvordan de har fikset det [video:youtube] Her finner du det du har bruk for: Nesehjulstag: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXD845 Om du ikke har en skrustikke og en jernhammer, trenger du en sånn for å bøye staget til passende lengde: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPJX7'>http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPJX7 Dette kan også være kjekt: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXD832&P=0 http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPJX7 Siter
andreas nærbø Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Denne da ? http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=8525 Ser det er den samme Er det vanskelig og fikse å det nesehjulet ? Siter
Even Rognlien Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Der var den jeg kjøpte ja! Ja, like greit å kjøpe den fra elefun Selv hadde jeg kun bruk for neseleggen, siden den passet i hullene til den som satt der fra før av. Siter
andreas nærbø Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Ok Da skal flyet kjøpes etter jul Siter
andreas nærbø Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Har du testa skia til den ? Siter
Even Rognlien Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Nei.. men har vurdert å kjøpe det... Siter
Sivert Indergaard Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Vekker tråden til livet igjen Ja, jeg lurer altså på hvilket "noob"-fly jeg burde kjøpe. Har lest hele tråden, og "når" burde jeg begynne å tenke på den 182'ern? Har et silvertlit f/18 fra nå av (ja veldig "dårlig") Men som sagt, vil oppgradere Sikkert ikke blitt postet her på en stund, grunnet "at det ikke er sesong"? :whistle: Siter
Mads Hjemmen Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Spørs helt hva du er ute etter! Fuel eller elektrisk? Hvertfall, fuelfly er mye mer komplisert enn elektrisk og det er ofte vanlig å få lisens til å kunne fly modellfly som går på fuel Viktig å starte med et fly som har stort vingeareal og mye løft samtidig som det bør være høyvinget og stabilt ta en titt på elefun sin nettside og prøv å finn AT-40 høyvinget trainer! Den er veldig fin har selv en lavvinget variant av modellen du vi jo også trenge radio(kontroll) og mottagere samt servo for styring, men kanskje du finner en startpakke for "noobs"? :grin: Good luck Siter
Sivert Indergaard Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Det var elektrisk jeg tenkte på ja Men hvor stort omeråde trenger jeg får å fly? Og har du en link til en "noob"-startpakke ? Siter
per berge Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 I hin hårde tider, like etter det kom fargefjernsyn,,,omtrent var det ett begynnerfly som hette Junior200. Noen som vet om dette finnes å kjøpe lengre? Sjøl rekonstruerte jeg ett total havarert eksemplar av dette motorflyet i sin tid og hadde mye morsomt med det før det havna på loftet. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Har aldri prøvd 182'en fra throttlestore selv, men det ser ut som en fin begynnermodell. Får du den komplett med radio og utstyr til en billig penge vil jeg anbefale at du slår til og kommer igang med hobbyen Siter
Sivert Indergaard Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Jaja, greit nok Men hvor mye plass trenger jeg? og hvilket underlag? gress, grus, asfalt? Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Jo større plass desto bedre. En fotballbane med åpent område rundt er ikke dumt. Bare unngå å fly rett ved tettbebyggelse. Kortklippet gress er fint, men når man blir stødig med landingene er asfalt luksus Siter
Tommy André Bertelsen Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Om du skal kjøpe deg fly nå i vinter, kan jeg anbefale deg å kjøpe/lage ski i tillegg! Det er utrolig gøy å fly med ski Siter
Sivert Indergaard Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Her var det jeg tenkte. Det gråe er is nå, og grus om sommeren, snøen er gress. Så vil det være stor nok plass? Siter
Even Rognlien Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Har 182'en fra throttlestore selv. Flyr fantastisk bra og gjør akkurat det du ber den om! Men se en side tilbake i denne tråden.. Du MÅ fikse en ny løsning på nesehjulet om du noen gang har planer om å taxe, ta av eller lande på bakken! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.