Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Får vell få med mitt også da.

Fly: Jamara pitts S12 1.8m vs

Motor: Hacker A60 (el)

Radio: Hitec Aurora 9

Har ikke fløyet enda da flyet er en julegave til meg selv.

Er med i en flyklubb vi har her ute, har ca 40 m2 verksted nå,

utvides med ca 70 m2 i april.

IMG_0052.jpg

Skrevet

Fikk FunCuben i dag. For noen store hjul må jeg si. Mangle Servoer , motor(bestilt) og Radio + mottaker :)

Her er bilder

DSC_0324.jpg

DSC_0325.jpg

DSC_0326.jpg

Det var det. Kommer bilder under byggingen men blir nok en stund til sidne jeg ikke har servoer og altsom skrevet ovenfor. Men skal bestilles i løpet av uka.

Skrevet

Er det, tenkte jeg kunne ta noen bilder av understell og vinger i morgen. (med sigg pakka som ref)

Dette ligger da på klubbhuset, så det blir ikke i kveld.

Blir også forhåpentligvis jomfrutur med pittsen i morgen også, supre meldinger ivertfall.

Wish me luck!!

Skrevet

Slik får en tilårskommen modelbygger til å sikle. I dag er det jo stort sett plugandplay plastikfantastikisopor å få kjøpt. Kjenner lukta av balsastøv og lim trenger seg gjennom værhåra her nå ;)

Skrevet

Fik kjøpt meg noen servoer i dag av noen venner. 6 stykker HS-55 tror jeg. Komemr bilde seinere av servoene :) Blir kanskje bygging i morgen :) Venter på motor , regulator og så skal jeg kanskje bestille DX-8 i morgen. Blir spennende og prøve ut telemetri. Om værmelding stemmer fra Storm.no blir det jomfrutur på Lørdag eller Søndag neste uke.

Skrevet

He he he... :-) Alltid like festlig å lese innlegg som er skrivne med ølbriller :grin: Kanskje du kan tyde dei to siste linjene for oss når du kjem til hektene igjen? :grin:

Skrevet

Fått meg ny "dame":

imag0188a.jpg

Starmax F-14 twin 60mm EDF med swing wings, egentlig ARF, men mye arbeid og knoting med luft-retracts og en hel del modifiseringer må til for å få beistet til å fly!

imag0189a.jpg

Blir vel en kveld til eller to med modifisering før hu er flyvedyktig, men maiden blir nok ikke før til våren :)

Skrevet

Då har eg starta byggingen på min FunCub. Tok endel bilder osm viser hva jeg har gjor. Dreit meg litt ut på neon rør som skal gjennom vinga på en måte og inn i et annet rør som festes i begge vingene for og holde de sammen og så skal de skus fast i Flykroppen . Jeg har satt i alle servoer totalt 6 stykker, gjort klar motorfeste og noe som holder cannopyen.

Her er bilder

Naturbilderdel1byggingavfuncub144.jpg

Nettop fått i ene servoen,dere ser at ledningen ikke går helt til kroppen si jeg skal til en lokal hobbybutikk i Stavanger for og kjøpe noen forlengerledninger.

Naturbilderdel1byggingavfuncub145.jpg

Naturbilderdel1byggingavfuncub146.jpg

Kicker er alltid godt og ha men ikke og få på fingrene

Naturbilderdel1byggingavfuncub147.jpg

Skjært opp flappen og satt i alle servoer på ene vinga.

Naturbilderdel1byggingavfuncub148.jpg

Andre vinga er også snart klar.

Naturbilderdel1byggingavfuncub149.jpg

Her er moptorfeste og den svarte greia er noe som holde cannopyen på plass.

Håper dere like oppdatering i tråden på bygging. Det er også bare til og oppdatere her om du har kjøpt noe nytt, bygger eller solgt noe.

Andreas

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Ser fint ut, men er det så lurt å bygge på et så fint gulv?

Jeg ville heller bygd på et gammelt bord ;)

Skrevet

drar opp igjen denne jeg :)

hvordan gåre med byggingen?

Har selv en http://www.rcworldofplanes.net/ProdImages/Minimagbig.jpg

men noen her som har litt peiling.. vurderer å skaffe meg RC helikopter til rundt 2000 kroner, og da vil jeg gjerne ha med alt (radio, mottaker og alt..) noen som har noen gode tips?

Eller er det noen her inne som har litt peiling på elektriske jetfly ? syntes også det ser ganske heftig ut... noen som har noen tips? (samme pengesum)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...