PEtter blindheim Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Spar opp et par hundrelapper til og kjøp Spektrum DX7 evt DX8. Siter
Aslak Iversen Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Big is better? Dersom man skal begynne fra start så må en stor modell være enklere å trene på, ikke minst fordi de er lettere å se og kan flys saktere? Giant Cessna Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Som Petter sier burde du kjøpe en spektrum-radio. Engangsinvestering på en radio du kommer til å ha i alle år. Spektrumkompatible mottakere som ikke koster skjorta får du her: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=2.4Ghz+Spektrum&idCategory=294&ParentCat=190 Siter
andreas nærbø Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Skrevet 7. februar 2011 Da blir det og bestille DX-8 fra www.el-fly.dk i Dannmark i helga som kommer. Blir forresten med en AR6200 modtager. Koster 3250,- ++++ frakt Siter
Tor Arne Grønvik Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Får vell få med mitt også da. Fly: Jamara pitts S12 1.8m vs Motor: Hacker A60 (el) Radio: Hitec Aurora 9 Har ikke fløyet enda da flyet er en julegave til meg selv. Er med i en flyklubb vi har her ute, har ca 40 m2 verksted nå, utvides med ca 70 m2 i april. Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 11. februar 2011 Skrevet 11. februar 2011 Mye trening før du kan gå over til en sånn som Even har. (fra side 1) Konne fint flydd den te even eg ;D Oj, den var svær gitt ! Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 11. februar 2011 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har forresten: To bensinfly, vet ikke navna Multiplex Mentor og et indoor fly som heter Malibu pakke 3 hadde Easy Star og ett til tiligere... Siter
andreas nærbø Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Skrevet 11. februar 2011 Fikk FunCuben i dag. For noen store hjul må jeg si. Mangle Servoer , motor(bestilt) og Radio + mottaker Her er bilder Det var det. Kommer bilder under byggingen men blir nok en stund til sidne jeg ikke har servoer og altsom skrevet ovenfor. Men skal bestilles i løpet av uka. Siter
Tor Arne Grønvik Skrevet 11. februar 2011 Skrevet 11. februar 2011 Tenkte jeg kunne legge inn bilde av klubbprosjektet vårt også. Ligger på lager i påvente av utvidelse. Balsa Usa 1/3 Cub Sigarett pakka må bli med Siter
Tor Arne Grønvik Skrevet 11. februar 2011 Skrevet 11. februar 2011 Er det, tenkte jeg kunne ta noen bilder av understell og vinger i morgen. (med sigg pakka som ref) Dette ligger da på klubbhuset, så det blir ikke i kveld. Blir også forhåpentligvis jomfrutur med pittsen i morgen også, supre meldinger ivertfall. Wish me luck!! Siter
per berge Skrevet 11. februar 2011 Skrevet 11. februar 2011 Slik får en tilårskommen modelbygger til å sikle. I dag er det jo stort sett plugandplay plastikfantastikisopor å få kjøpt. Kjenner lukta av balsastøv og lim trenger seg gjennom værhåra her nå Siter
andreas nærbø Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Skrevet 12. februar 2011 Fik kjøpt meg noen servoer i dag av noen venner. 6 stykker HS-55 tror jeg. Komemr bilde seinere av servoene Blir kanskje bygging i morgen Venter på motor , regulator og så skal jeg kanskje bestille DX-8 i morgen. Blir spennende og prøve ut telemetri. Om værmelding stemmer fra Storm.no blir det jomfrutur på Lørdag eller Søndag neste uke. Siter
Tor Arne Grønvik Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 Min anbefaling er å vente til juni eller sept før du kjøper ny radio. Spektrum kommer med ny og Jeti (første radio) kommer til sommeren. Litt linker Jeti Spektrum Ps. får beklage, kom nettopp hjem fra fest Ny ps, bilder kommer senere ,kamera tom for strøm. Siter
TOS Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 He he he... :-) Alltid like festlig å lese innlegg som er skrivne med ølbriller :grin: Kanskje du kan tyde dei to siste linjene for oss når du kjem til hektene igjen? :grin: Siter
Morten_Bilet Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 Pfft, er da ikkje alle som kun monterer ferdigbygde modeller enda! :grin: (OK, skal innrømme, dette er mitt første kit, kun montert Almost ready to fly før). En Dynaflite Talon: Siter
Tommy André Bertelsen Skrevet 14. februar 2011 Skrevet 14. februar 2011 Fått meg ny "dame": Starmax F-14 twin 60mm EDF med swing wings, egentlig ARF, men mye arbeid og knoting med luft-retracts og en hel del modifiseringer må til for å få beistet til å fly! Blir vel en kveld til eller to med modifisering før hu er flyvedyktig, men maiden blir nok ikke før til våren Siter
andreas nærbø Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Skrevet 16. februar 2011 Då har eg starta byggingen på min FunCub. Tok endel bilder osm viser hva jeg har gjor. Dreit meg litt ut på neon rør som skal gjennom vinga på en måte og inn i et annet rør som festes i begge vingene for og holde de sammen og så skal de skus fast i Flykroppen . Jeg har satt i alle servoer totalt 6 stykker, gjort klar motorfeste og noe som holder cannopyen. Her er bilder Nettop fått i ene servoen,dere ser at ledningen ikke går helt til kroppen si jeg skal til en lokal hobbybutikk i Stavanger for og kjøpe noen forlengerledninger. Kicker er alltid godt og ha men ikke og få på fingrene Skjært opp flappen og satt i alle servoer på ene vinga. Andre vinga er også snart klar. Her er moptorfeste og den svarte greia er noe som holde cannopyen på plass. Håper dere like oppdatering i tråden på bygging. Det er også bare til og oppdatere her om du har kjøpt noe nytt, bygger eller solgt noe. Andreas Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Ser fint ut, men er det så lurt å bygge på et så fint gulv? Jeg ville heller bygd på et gammelt bord Siter
andreas nærbø Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Skrevet 16. februar 2011 Erik : Viss du ser på siste bildet har jeg en avis under Men du har et poeng ja. Er faktisk lim akkuratt der jeg bygger, broren min vettu Erik Siter
Henrik Bergman Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 drar opp igjen denne jeg hvordan gåre med byggingen? Har selv en http://www.rcworldofplanes.net/ProdImages/Minimagbig.jpg men noen her som har litt peiling.. vurderer å skaffe meg RC helikopter til rundt 2000 kroner, og da vil jeg gjerne ha med alt (radio, mottaker og alt..) noen som har noen gode tips? Eller er det noen her inne som har litt peiling på elektriske jetfly ? syntes også det ser ganske heftig ut... noen som har noen tips? (samme pengesum) Siter
Andrew Thomsen Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Presisjonsflyvning med Blade mSR (Ikke min feil at snekkerne ikke har lagt lista helt opp til taket) :grin: Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Jeg og Andreas Nærbø tenker på nye fly, er denne noe å anbefale? Airbus A320 Siter
Henrik Bergman Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 har tenkt på den jeg også ser ganske bra ut, men hvordan er det å bestille ting fra utlandet med tanke på andre utgifter som kommer i tillegg? Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Tror det blir på ca, 1750,- med frakt og toll og alt det der, men så må man jo ha mottaker også.. og den bestiller jeg utenom fra El-Fly Så til sammen så blir det bortimot 2000,- Siter
PEtter blindheim Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Søk litt på rcgroups.com, den flyr visst helt elendig Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Har hørt at den flyr som en engel jeg Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.