Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Da er det min tur :)

Fly: Multiplex Easystar

Reg er endret fra D-EGLG til LN-[font:Arial Black]BRU [/font] :grin:

easystar.jpg

Motor: Elektrisk

Kontroll: MX-12?

Tidligere fly: Fly fra Ringo :grin:

Helikopter: E-sky Lama V3 (Samme som Even)

lamamain.jpeg

Even: Det flyet du har, er det bra som andre fly, eller er det lurt med noe annet før jeg kaster meg over det? :)

Erik

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Mye trening før du kan gå over til en sånn som Even har.

Derfor jeg spurte, men han må vel få lov til å svare selv? ;)

Skrevet

Etter 12 år i hobbyen, har jeg nå 5 og et halvt fly for øyeblikket, men det eneste operative flyet med det nye Futaba T7C 2,4 GHz FASST oppsettet mitt er en elektrisk Cessna 182 fra EDO-models. Modellen er modifisert, og påført registrering LN-TAB (my initials). Hjulkåpene fjærna jeg fordi maskina flys ofte i bushen, og da går det gæli med store, fjonge hjulkåper! :P Spinnern er også hjemmelaga av aluminiumsfolie og isopor :D

dsc03443e.jpg

Denna maskina har ekstremt kraftig motor i forhold til størrelsen, noe som gjør at den har tilnærma 3D-egenskaper, bare å gi gass, så går flyet rett opp! Kan til og med hovre, og det rett ut av eska! :D Flaps har jeg også modifisert, med en resistor som gjør at jeg kan justere servohastigheta. Med en 3-trinnsbryter, kan jeg justere flaps gradvis, med skalalik hastighet.

Jeg kan faktisk anbefale Cessna som førstefly, makan til stabil maskin skal du leite lenge etter. Om du ikke har tilgang til hjelp i en lokal modellflyklubb (skoleflyging etc), kan det være lurt å øve masse på simulator, har faktisk lært faren min å fly modellfly vha. simulator! Første solo med feil C of G i hans Art Tech Cessna 182 kunne fort gått galt, om han ikke hadde lært seg de grunnleggende prinsippene i simulator, så den treninga er gull verdt! :D

Slenger med en onboard video fra en av mine siste flighter, enjoy:

[video:youtube]

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Erik, Cessnaen Even har er så vidt jeg kan se denne: http://www.throttlestore.com/fly/elektrisk/cessna_182_epo_141_bl_2%2c4ghz_rtf.aspx?lang=NO

Trengs altså ikke noe særlig erfaring for å fly det, holder nok med det du får av trening med Easystaren din

Tror jeg får nok trening med Easystaren min ja, kunne fly den uten problemer første gang, det har nok litt med mine år med fs å gjøre :)

Ser forresten at multiplex vet å markedsføre modellene sine :grin:

Hvis du mener bildet, var det eneste grunnen til at jeg kjøpte Easystaren! :grin:

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Modellen er modifisert, og påført registrering LN-TAB (my initials).

Så jeg er ikke den eneste som har reg etter navnet mitt? :grin:

Skrevet

Extra 330, elektrisk. Vingespennet lå vel på 1,6-1,7m. Nydelig acro/3D-maskin! Synd den gikk til de evige flystriper for et par år siden.

24.jpg

Denne Cessna 172'en har jeg hatt i over to år, og den har bare flydd i ca fem sekunder. Har bygget den opp igjen og venter bare å teste den igjen. Også elektrisk ;)

IMG_1897.jpg

Moro på vintern ;)

IMG_2058.jpg

Hjemmelaget Tricopter. Denne har jeg hatt mye moro med, har satt på lys og kan fly den i mørket.. Folk begynner å lure :grin:

IMG_2661-Copy.jpg

Hehe, nei, er nok ikke bare deg! Men den neste modellen min, en Hawker Hunter, skal nok bygges etter en ekte maskin :P
Pass på så ikke Messerscmitten min kommer at your six da ;)

Siste prosjektet mitt. Blir selvfølgelig også elektrisk.

IMG_3060.jpg

-IMG_3083.jpg

IMG_3078.jpg

Driver også med en del hangflyging, og har en Valenta Destiny som er sykt morro å fly. Fant en video av tilsvarende modell:

[video:youtube]I-_gjV_Q6sY

EDIT: Ah, har jo hjulvisp også:

11135_192143290917_602845917_3641167_2935669_n.jpg

Tror jeg får nok trening med Easystaren min ja, kunne fly den uten problemer første gang, det har nok litt med mine år med fs smile

Da er det bare å kjøpe Cessna ;)

Skrevet

Så lenge du vet hvordan et fly fungerer i luften (som du sikkert kan fra FS), har du nok ingen problemer med å fly en forholdsvis stor C182 modell. Fløy ut batteriet på første turen, men landingen var ikke noe å skryte av. Tok vel å merke ikke mange forsøkene før jeg fikk til gode landinger.

Den gikk desverre i stabbursveggen på lørdag, men satser på at det ordner seg med noen reservedeler.

Tidligere har jeg fløyet en sånn to kanals:

41dnkd4T2HL._SL500_AA300_.jpg

Og en Minium Edge 540

2804.jpg

Så jeg anbefaler Cessnaen Erik, nydelig fly. Men kjøp for all del en sånn her også: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=8525

Nesehjulmonteringen som følger med er ubrukelig. Men selve hjulet kan du bruke.

Her er en onboard video fra den :)

[video:youtube]

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Jeg tror jeg kjøper den Cessnaen eller Multiplex Mentor ;)

mentor.jpg

Skrevet

Jeg tror nesten jeg skal utnytte denne tråden til å spørre om hva som er de typiske nettbutikkene for RC-flygerne i dag! Hvilke sider anbefaler dere?

Da jeg kjøpte min første trainer (forøvrig en Ripmax Aerobird Challenger, som desverre hadde litt for små ror til at det gikk an å manøvrere den unna sjøen for noen år tilbake) så handlet jeg hos Teknisk Hobby, men det er jo greit å vite om det finnes noen nettbutikker med bedre utvalg.

Det jeg ser etter er vel et fly som ligger hakket over trainer/startnivå, og som ikke vil ha noe problem med å frakte digitalkameraet mitt opp og ned. Jeg har lagt merke til at det f. eks. på Teknisk Hobby selges fly, motorer og fjernstyring separat, men jeg er ikke veldig kompetent når det gjelder å finne ut hva som passer til hva (men hva antall kanaler på fjernstyringen vil si, kan jeg!).

Skrevet

Kommer helt ann på det Marius. Hvor mye penger du vi llegge i det, som jeg får faktisk min easystar. Men har allerede begynt og spare til Funcub. Det er et fly med STORE hjul,flap og da har ud jo muligheter nok. Fun cub kan hovre med kraftig nok motor så jeg ser for meg at du har flydd noen timer og da vil jeg si du er klar for et fly med litt mye kraft osv. Så hadde jeg vert deg ville jeg faktisk gått for Funcub. Den er nok litt vanskeli og fly men er elapor så tåler et krasj og to.

Her har du noen sider du kan handle fra :

wwww.el-fly.dk

www.elefun.no

Det er fra el-fly jeg handler easystar.

Her har du et bra sett viss du skal ha Funcub

Start 2:

1 FunCUB

1 Motor Børsteløs

1 Regl. børsteløs

1 APC propel og nav

(APC 13x4E)

2 HS-81 servoer

2 HS-55 servoer

1 Sender DX-6i

1 Modtager AR6200

1 3S-2000 Li-Po

1 Lader EOS 0606i AC/DC

1 Ladekabel drivakku

1 Adapter (TP-26)

Totalt 4200 Kr

Men det er komplettt alt. Dette er et forslag og du vil kunne fly med kompaktkamera.

Så har du Minimag som også er et bra fly :)

Bare skrive om du lurer på noe :)

Skrevet

Hehe, jeg håper du mente 4000kr der, og ikke 42 000kr :grin:

Men takk for tipset, Andreas!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg noe over 1500-2000kr. Jeg er jo student og har allerede handlet ufornuftig mye gitarutstyr (nærmere bestemt effektpedaler i hopetall fra USA), og lenger utpå høsten så blir det nok Tamron sin nye 70-300mm VC USD på meg også. Så det hadde vært fint med et slags startpunkt hvor jeg får et greit fly, grei fjernstyring osv. til en grei pris, og som det går an å bygge på senere om det er ønskelig.

Skrevet

Jeg kan med hånda på hjertet si at den beste norske nettbutikken jeg noensinne har handlet i er throttlestore.com. Makan til god kundeservice, rimelige priser, samt knallgode ukestilbud skal du leite lenge etter. De har kanskje ikke verdens største utvalg, men det utvalget de har, samt den dialogen de har med kundene og fabrikantene, er unik. Noen av flyene er forhandlet fram og forbedret av fabrikkene etter direkte henvendelse fra gutta på throttlestore. For tida har de faktisk flyttesalg, og jeg både trur, og håper på at de skal inn i ennå større lokaler!

Er tidligere (og fornøyd) kunde hos både øgrey hobby og modellers.com, men valget var enkelt når jeg ville gå over til elektriske fly!

Skrevet

Da har jeg fått flyet med en børsteløs motor en sykt stor propel :) Brukte ca 4 timer på og få det opp. Har desverre ingen bilder av når jeg flyr men kommer nok. Her har dere noen bilder når det er på bakken :

Her har flyet akkuratt hatt noen landinger og take off

Easystarogdivandreting077.jpg

Her er nesa på flyet og litt av vinga

Easystarogdivandreting078.jpg

Her er senderen min

Easystarogdivandreting083.jpg

Det var alle :)

Andreas

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Så jeg anbefaler Cessnaen Erik, nydelig fly. Men kjøp for all del en sånn her også: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=8525

Nesehjulmonteringen som følger med er ubrukelig. Men selve hjulet kan du bruke.

Fikk jeg feil link? :whistle:

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Vurderer å kjøpe det flyet Even har, ja.

På throttlestore.no står det at det er ganske enkelt å fly ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...