Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, vel fremme i Hong Kong ble det problemer. Qantas maskinen skulle jo videre til Melbourne, men hadde fått diverse problemer med FADEC på to av motorene, så de kunne ikke fly videre.

Neste maskin som kunne gå for Qantas var satt opp neste dag, og jeg hadde ikke tid til sånt, selv om Hong Kong er en interessant by å besøke. Jeg måtte skaffe meg en tur selv til Australia og helst Melbourne.

Med hverken Kantonese, Mandarin eller hva nå språket her nede kalles i bagasjen så klarte jeg omsider å få meg en plass på ett Cargofly fra Shanghai Airlines som skulle gå til Melbourne via Darwin.

Gleden var stor og ble enda større da jeg fikk se maskina. En av mine desidert favorittfly.

MD-11!

FlyetmittfraVHHH.jpg

Heldigvis var flyet nesten klart til avgang så det drøyde ikke lenge før vi var på vei.

Taxeruttil7L.jpg

Svinger ut på runway med takeoff mot Hong Kong. Dette blir en spennende utflygning.

Turnerprwy7L.jpg

Så klatrer vi ut fra VHHH i morgenlyset.

KlatrerutfraVHHH.jpg

Og med Hong Kong by rett foran oss blir det mye spennende å ta bilde av.

PveioppoverHongKong.jpg

Her ser vi "gamle gode Kai Tak" som har skremt vannet av en og annen pilot gjennom tiden. Den beryktede approach IGS rwy 13 står vel for mange som den ultimate approachen som kan flys.

GamleKaiTakutenfly.jpg

Vi tar farvel med Hong Kong og setter kursen sørover.

NydeligplassHongKong.jpg

Med klatreegenskapene til MD-11 varer det ikke lenge før vi er på cruisehøyde FL330 med kurs for Darwin

OnrouteDarwin.jpg

Ikke mye å se på ut i Sør-Kina havet før Filippinene dukker opp

PassererFilipinnene.jpg

Jeg sovna igjen og våkna på tur ut fra Darwin

PvioppfraDarwin.jpg

Etter flere timers flyging i ørkenlandskap dukker en by opp av ingenting, Alice Springs. Ligger sånn nogenlunde i midten av hele kontinentet.

PassereroverAliceSprings.jpg

Det er svært her nede og langt mellom stedene og kvelden nærmer seg i det vi kommer inn i delstaten Victoria

KveldennrmersegmotYMML.jpg

Endelig etter en lang flytur med piloter som kunne tre engelske ord - speed, altitude og heading var vi endelig på finale til Melbourne Intl.

EtablertILSrwy16.jpg

Landinga var så stygg at jeg fikk ikke tatt bilde, kamera tatt ut av hånda mi :). Men pytt... jeg lever :)

TaxingtoCargoterminal.jpg

Her står vi parkert ved Cargo terminalen og jeg er virkelig glad for å ha kommet så langt etter 1 1/2 døgn på tur ParkedatYMML.jpg .

Nå gjelder det å finne seg et hotell og en varm dusj før jeg starter på siste legget ned til Avalon flyplass om ligger litt sør for Melbourne. Tror kanskje jeg skal leie meg en bil... Vi får se.

Mer kommer i del 3 om ikke så lenge.

Skrevet

Aha, ok.

Driver rett som det er å flyr mellom ny og gammel (hvem har sagt at MD-11 kun er for long-haul :grin: ) og la bare merke til at det er litt mer glissent hos meg, enn på dine bilder.

Jeg ser de tilbyr en demo også, noe som er stor stjerne i min bok. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...