Stian Czybulla Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Har vært å sett litt her inne på nettbutikken på diverse dvder, og det frister litt å kjøpe air canada sin 767 dvd, men er det noen som har sett denne? er det noe å lære i disse dvdene? Eller burde jeg gå får en annen film, helst 737/757/767/777?. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har endel DVD er nå,og felles for alle er at de "dessverre",er som en vanlig klappsete tur.Ikke mange inneholder gjennomgang av cockpit og procedyrer. Av 767 video synes jeg leisure 767 dvdn er ok.Der går de gjennnom atlantiske prosedyrer. 747 video anbefaler jeg Virgin 747-400. Martinair MD11 er også flott.CPT Ruud Bakker :grin: Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Har AC-767 og 777. 777 tar for seg flight fra Toronto til Narita tur retur (kryssing av datolinjen), og Toronto til Frankfurt, en vei (NAT track). Så man får noe innsyn i datalink kommunikasjon (CPDLC), HF (og hvor uberegnelig det kan være), posisjons rapportering mm. 767 videoen er også litt spesiell fordi man flyr til Santiago i Chile. Så det er mye høye fjell i sør-amerika, og endel diskusjon rundt escape routes ved bortfall av motor. Begge DVD'ene er i mitt syn nesten must have, men har du bare råd til 1, så velg 777'ern (min anbefaling). Ellers så nevnes jo Martinair MD-11, har denne også, og den er også veldig bra Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.