Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En manns skrot er en annen manns skatt...

MD11 er jeg svært (!) fornøyd med selv om jeg mest flyr 747X

Mine mest bortkastede kjøp:

Wilco 737

Wilco A380

Det meste av flyplass scenery (siden jeg sjeldent flyr dit)

ASE/ASA (jeg bruker REX WX)

FS2crews copilot 747 (funker ikke ordentlig med 747-8 eller dreamlifter installert)

Cockpitchatter (voice recognition for standard fsx fly - som jeg *aldri* flyr)

Ellers er jeg temmelig fornøyd. Har kjøpt en haug av addon fly som jeg nesten aldri flyr, men likevel føler jeg at de var verdt kjøpet fordi kvaliteten var god.

Skrevet
Sitat:

1. ORBX NA BLUE PASIFIC

PNW? Tuller du ell?

Sitat:

3. PMDG MD-11 FSX

Du som alltid liker mye systemsimulering, så liker du ikke MD-11'en?

Nei, tuller aldri med FS he he, joda noen ganger så

Aaaanyway, ORBX kjøpte jeg her om dagen, installerte det og tok meg en del flyturer på ulike kvalitets nivå.

Joda, scenery er fint å se på og dekker et greit området, men hva faeen skal jeg bruke det til? Ikke akkurat en plass jeg velger å fly til vanlig (jeg elsker å fly i Norge og fra Norge og ut i verden)

Så ja, total waste of money, og slikt går det når en er impulsiv og ønsket et bedre scenery for multiplayer flyging.

Den er forøvrig fortsatt installert, enn så lenge

MD-11

Makan til dritt fly skal du lete lenge etter hi hi.. Neida ikke så ille men tror det er en kombinasjon av design og at jeg overhode ikke har fått sansen for MD-11 som maskin, er nok mer en Boeing fan jeg..

Dessuten synes jeg MD-11 var drit kiip å fly

Sitat:

4. iFLY 737NG TIL FS9

Hva er galt med den?

Absolutt ingen verdens ting, men den var til fs9 og jeg har byttet til fsx

• Premium Medlem
Skrevet

1. Flying school..............(Bare tull. Ikke en skole men en eksamen)

2. My Traffic X...............(Ultimate traffic 2 er mye bedre)

3. European landclasses.......(Ble dårligere i mitt område)

4. EZ Scenery.................(Oppgraderte til FSX få uker etterpå)

5. VFR London.................(dette er meget pent, men har ikke hatt hardware til å takle det.)

Ragnar

Skrevet

1. Warbirdsim P-51, sykt overpriset og ikke så nyskapende som jeg håpet på

2. Real Flight F6F Hellcat, kjøpte P-47 accusim samtidig, og da var plutselig ikke denne noe å skryte av

3. Aerosoft Twin Otter til FSX, hadde mer sjarm i FS9.

4. -

5. -

Skrevet

CS 767 for FSX, ett kjøp som iriterte meg såpass att de med litt fartstid her på forumet nok kjenner til min produkt "analyse".

Den gikk ikke akurat i CS teamets favør :grin:

Glemte i farta alt jeg i min fersking epoke kjøpte fra First Class Simulation. Det kansje mest misvisende produktnavnet i hele FS markedet.

Skrevet

Wilco CRJ - Er stor CRJ-fan, men...nej, bare nej.

Overland Airbus - Dårligt VC, lav fps.

Aerosoft Airbus X - Et super addon, men det har bekræftet mig i, at jeg er Boeing-fan.

Traffic 2004 - Flyene ligner jo ikke engang på de ægte

Skrevet
Tom Knudsen

MD-11

Makan til dritt fly skal du lete lenge etter hi hi.. Neida ikke så ille men tror det er en kombinasjon av design og at jeg overhode ikke har fått sansen for MD-11 som maskin, er nok mer en Boeing fan jeg..

Dessuten synes jeg MD-11 var drit kiip å fly

Grusomt! forferdelig! Snakke sånn om andres damer? Hun liker sikkert ikke deg heller.. :mad:

Jeg gråt meg i søvn etter å ha lest dette, og nå lurer jeg på om vi har en sånn "ignorer bruker- knapp" her?

Vil ikke høre mer fra denne mannen!! . ( :grin: )

Hehe nei, jeg syns Andreas S sa det bra, den enes gull er den andres søppel, og hvis jeg skal prøve å komme på ting jeg selv kanskje kunne klart meg uten, så blir det også ting jeg godt kan se er knallgode produkter, men som ikke passer meg så godt likevel. Eksempler på det kan være:

VFR-London.

Et utrolig vakkert scenery å henge rund i hangglider, eller helikopter.

Men jeg flyr jo ikke så veldig mye hangglider, og jeg suger i helikopterflyvning. Eller nei, jeg er ganske god til å fly, og klarer såvidt å lande også, det blir bare ikke på et på forhånd planlagt sted... :grin:

For tunge fly, UT2, og alt annet jeg liker å dynge ned FSX med, blir VFR-London rett og slett unyttig, og alt for tungkjørt.

FS2Crew-MD-11.

Meget godt implementert i MD'n siden den har en oase av muligheter for keyboard-commands for alt fra sjekk av oxygen-masker til Autoflight. Fungerer kort og godt veldig bra, syns jeg.

Men den skapte vanvittig hodebry og mye jobb da den stjal store deler av min knappe-programmering, og fant vel i grunn raskt ut at jeg (med unntak av preflight) liker å gjøre oppgavene i cockpit sjæl når jeg flyr, ikke bare trykke en "next"-knapp... :whistle:

Bare en liten ting om MD-11 til slutt. Noe av det jeg liker med flyet er at det er litt utfordrende å fly (i hvertfall med mitt utstyr Saitek stikke og rudder) og selv etter utallige timer med håndflyvning finner jeg det, særlig i litt røft vær, vanskelig å fly helt perfekt circle to land, eller manøvrering ala River Visual KDCA, RW13 KaiTak, ol. Hver minste millimeter throttle-endring gir pitch-endring og det blir veldig lett for mye eller for lite av noe.

Dette flyet har auto-trim og et svært aktivt FBW-system spesielt på pitch-aksen, og det skal i teorien holde den attitude man har idet man slipper stikka. Ideen er jo at det skal gjøre det lettere å fly, i virkeligheten. Men i FSX er det min mening at det snarere gjør det vanskeligere. Så noe man for moro skyld kan prøve i FSX, er å slå LSAS FBW-systemet helt av på overhead, da flyr det mye mer "som en Boeing"

Så om du noen gang skulle få lyst å flørte igjen Tom, så kan du jo prøve det som et lite eksperiment. Men noen liker mora, noen liker dattera, osv, så nevner det bare som en kuriositet og mulig forklaring på anderledes flyfeeling. :)

Skrevet

Største tabbekjøpet her i gården er Wilco sin 737 PIC. Flyet fungerer forholdsvis greit, og har hatt mye glede av det, men også en god del frustrasjon - spesielt frustrerende er det med CTD som kommer hver gang flyet går på LNAV/VNAV og passerer siste waypoint på LEGS siden... Så lenge man flyr med STAR som går helt inn til landing så funker det fint, men om STAR slutter tidlig i approach for vectorering siste stykket, så må man huske på å sette HDG riktig og få av VNAV/LNAV FØR man passerer siste punkt i STAR, hvis ikke sitter du i desktop med en feilmelding før ATC rekker å gi deg første vectorpunkt... - Hadde enda Wilco/Justfligt gitt noe support, men har lest om flere andre med samme problem, men iflg Wilco/JF er det bare vi som har merkelige maskiner....

Andre store tabbekjøpet var en Sidewinder Forcefeedback joystick istedenfor Yoke.... Kjøpte sticke fordi jeg lettere skulle kunne fly både airliners og helikopter.... men har så og si aldri flydd et eneste kopter, blir bare til at jeg flyr airliners, og dermed skulle jeg nok heller gått for yoke første som sist....

Ellers er jeg ganske fornøyd med de fleste addons jeg har kjøpt :-) Wilco'en skal heldigvis snart byttes med NGX - bare PMDG får somlet seg til å release den :-)

Skrevet

Av mine mest bortkasta penger er disse :)

- Mytraffic X (dårlige modeller og lite dekning)

- FSD Commander 115TC (bruker den rett å slett ikke, liker VC'en, men ikke flyfeelingen og lyd)

- Airbus X, på en måte bortkastede penger, merker at eg er mer glad i Boeing, men litt lesning så flyr kanskje airbusen også snart :grin: Modellen er knallbra og fps også! :D

- Ellers funker alt bra! :D

Skrevet

Tabbekjøp, hmm..vel :

PSS Concorde,ble kjøpt..men aldri brukt. Så i den forstand bortkastet.

FDC, samme her.. aldri brukt annet en litt testing.

Ultimate Traffic, tungvindt..har også støvet bort.

FS2Crew 737, falt meg aldri i smak. MILLIONER av ekstra vinduer som man måtte lukke ett og ett om man helst ville fly uten. Ble avinnstallert etter at jeg ble lei av det.

Flight 1 C172, Ble aldri til at jeg fløy den noe mer enn defaulten. Kjedelig fly i grunn også.

Radar Contact, sikkert bra om man får satt det opp ordentlig. Men jeg hev meg på Vatsim like etter og så meg aldri tilbake.

FS Commander, Liker bare ikke layout'n og funsjonaliteten. Ble dumpet og har støvet ned siden.

CS 757, Hatfly. flyr heller Abacus!!

Kunne tilføyd MD11 jeg osgå, men falt aldri for fristelsen å kjøpe den for å sjekke liksom. Heldigvis! :P

Forresten

En forrdel Tom. Dem som har kjøpt iFly til FS9, får den til FSX til reduseret pris

Høh?! Hvem vil ha iFly 737 til FSX... når PMDG sin er rett rundt hjørnet!? :crazy:

Skrevet
- Airbus X, på en måte bortkastede penger, merker at eg er mer glad i Boeing, men litt lesning så flyr kanskje airbusen også snart Modellen er knallbra og fps også!

Godt du sa, holdt på å kjøpe djevelskapet i dag

Forresten

Sitat:

En forrdel Tom. Dem som har kjøpt iFly til FS9, får den til FSX til reduseret pris

Nice, ser frem til det fordi det er et produkt som på mange områder overgår PMDG

Skrevet

-Wilco 777. Fullstendig ubrukelig.

-Cockpit chatter. Kan kun brukes for default. Say again. Say again.

-Airbus X. Rævva FMC selv om de annonserte Navigraph support.

-REX 2 til FS9. Den laster aldri vær. De har noe om det på websiden, men jeg gidder ikke.

MD11 bruker jeg ikke så ofte, men det er et av de best simulerte flyene til FSX. Stjernen på det punktet er og blir Maddog. De simulerer alt, enkelt og greit. Synd den er så hard på frames, så den blir ofte fløyet i FS9.

Ellers så sliter jeg litt med å holde følge med på updates til alt det som er installert. En update checker som sjekket alt og deretter lastet ned alle updates hadde jeg kjøpt på flekken!

Skrevet
Nice, ser frem til det fordi det er et produkt som på mange områder overgår PMDG

Siden ingen av de har kommet ut enda... og vi vanlige simmere fortsatt ikke vet noe særlig om noen av de,kan ikke du da utdype og komme med litt inside info her siden det virker som du har en fot innenfor i begge leirer... ? Du er betatester på de begge kanskje?

Skrevet

Snakket om iFly til fs9 og pmdg til fs9

-REX 2 til FS9. Den laster aldri vær. De har noe om det på websiden, men jeg gidder ikke.

Rex2 til fs9 er jo genialt, og hvem gidder vel å bruke REX2 som værprogram når man har AS

Skrevet
Andre store tabbekjøpet var en Sidewinder Forcefeedback joystick istedenfor Yoke....
What? Savner Sidewinderen min jeg, den tok kvelden for en stund siden og jeg byttet til Saitek X52 Pro, som jeg forsåvidt er fornøyd med, men noen Sidewinder er den ikke ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...