Jarle Pedersen Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Denne ble postet på Vaccsca forumet til Andreas: Hello Andreas, Sorry do not know how else to reach you But if you want to fly as the Royal Norwegian Airforce, please use there real ICAO code NOW ...and not NAF, which is the ICAO code of the Royal Netherlands Airforce. Also a reminder for all other pilots Marcel Tenkte du ikke var så mye innom der Og også som en reminder til andre som flyr mil. fly Siter
Morten Ruud Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Husker jeg slet med akkurat de kallesignalene selv også. Er vel fortsatt litt usikker på om man skal kalle seg Husky, Saint osv. i Norge, eller kun NOW uansett hva. I utlandet er det vel NOW uansett Siter
Jarle Pedersen Skrevet 28. september 2010 Forfatter Skrevet 28. september 2010 Dette er like mye info til andre som flyr Vatsim... kan være frustrerende for atc når fly kommer med helt feil icao En annen ting er jo at militære VA bruker originale icao når de flyr og synes sikkert ikke det er gøy når fly kommer med deres icao og sier de flyr for Norwegian Air Force Flyr du ut av norge mener jeg at NOW er korrekt, eller Husky, Eagle, Saint osv. fungerer nok like greit.. (selv om jeg tror de siste bare blir brukt innenlands, det kan sikkert noen svare på) Dette er ikke ment som uthenging eller kritikk, mere som info Siter
Johan Grauers Skrevet 3. oktober 2010 Skrevet 3. oktober 2010 I sverige så använder dom SVF (swedeforce) när dom inte är operationella, och som jag förstått det även när dom flyger utomlands (i normala fall åtminstone). Är man på uppdrag i Sverige används militärcallsign (som i sverige är t.ex. P32 eller Q12). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.