Skrevet 27. september 2010 14 år Nei, i grunnen ikke. Hvorfor driver VG og koker suppe på denne gamle "nyhetsspikeren"? Det er ikke agurktid en gang.
Skrevet 27. september 2010 14 år Nei trur ikke det. Denne saken har blitt diskutert i en annen tråd her for lenge siden.
Skrevet 27. september 2010 14 år Sitat Aslak IversenNei, i grunnen ikke. Hvorfor driver VG og koker suppe på denne gamle "nyhetsspikeren"? Det er ikke agurktid en gang. Men dette er vel en slags del 2, og oppfølger til "SAS flyr med søppel" del 1 fra en tid tilbake. Og denne gangen har VG angivelig gjort Research, "slår tilbake" og forsvarer SAS... Sitat Norwegian-sjef Bjørn Kjos mener SAS sin flyflåte er gammel, og at selskapet flyr med søppel. Sannheten er noe annerledes. Det viser en undersøkelse VG har gjort.
Skrevet 27. september 2010 14 år Het debatt om ämnet här i en tidigare tråd. Såg i Scanorama igår någon artikel om att SAS har den största flåttan med NG flyg, så om vi fortsätter diskussionen i den gamla tråden, borde väl inte SAS flyga med söppel?
Skrevet 27. september 2010 14 år Dere må unskylde Ole da, har genuin intresse av og prate dritt om sas, og gjør skjeldent annet. Neida, han er vell bare litt rød i nesa, begynner og bli kaldt ute vet du....Ole,,, fleiper litt med deg da.......
Skrevet 27. september 2010 14 år Forfatter Hembrenten her på indre hedmarken er så god, men bivirkningen er rød nese :blush:
Skrevet 27. september 2010 14 år ...det var då i alla fall inget söppel i cockpit på SAS A321 som jag flög med i helgen.
Skrevet 27. september 2010 14 år Men halloooo, ingen kan da hive ut søpla mens en er i lufta. Må da vente til dem har landa og så hive søpla i containere tiltenkt den opgaven. Skulle tatt seg ut om dem heiv ut søpla under veis slik att det havna i huet på oss her på landjorda. Nei makan altså,,,,,, :crazy:
Skrevet 27. september 2010 14 år Jeg fløy nedover til Praha,med 737-300CL.Søppel som ble skrudd sammen i 1998,iflg nettet :grin:
Skrevet 27. september 2010 14 år Sas har jo mye mere CL en NAX og NAX begynner med -800 mens SAS fly enda med søppel
Skrevet 27. september 2010 14 år Det jeg skal fram til Andreas,er at ett fly fra 1998 som enten er en classic eller NG,er langt ifra søppel,hvis det er overhalt skikkelig. Icelandair flyr allefall med søppel da.Mange i flåten er gamle...tidlig 90 tall.
Skrevet 27. september 2010 14 år Dette er søppel: ..kan ikke helt se hvordan man skal kunne fly med dette :confused:
Skrevet 27. september 2010 14 år Noen i bakgrunnen der tar jo av med søppel i nebbet.... Der er forklaringa :grin:
Skrevet 27. september 2010 14 år Andreas, så da er alle NG'ene til SAS fra f.eks. 1998-2000 søppel da?
Skrevet 27. september 2010 14 år Sitat Noen i bakgrunnen der tar jo av med søppel i nebbet....Der er forklaringa grin :whistle: :grin:
Skrevet 27. september 2010 14 år For det første: Det er faktisk Kjos selv som leier fly fra afrikanske selskap. De kan være godt vedlikehold for det altså, men når han kommer med den uttalelsen snakker han mot seg selv som faen. Og for det andre: Kjos vet han har mer søppel en Sas, han må bare prøve å stille seg selv og Norwegian i et bedre lys. Latterlig at han oppfører seg slik, han burde klare bedre. En mulig årsak til at han nå kommer med denne uttalelsen kan være at han nå er så stolt at svetten renner, ettersom han endelig har like mange CL og NG maskiner.
Skrevet 27. september 2010 14 år Sitat Det er faktisk Kjos selv som leier fly fra afrikanske selskap. Kjos leier ikke fly fra afrikanske selskap, han leier fly fra leasingselskap, men som tidligere har fløyet for afrikanske selskap..
Skrevet 27. september 2010 14 år For en latterlig diskusjon. Hvis folk kommer seg dit dem skal på en trygg måte så er det vel samme F hvor gamle flya er. Når det gjelder eierforhold på fly, så var det en interesant artikkel om det i DN for ei tid siden.... Dem tok for seg et bestemt sas fly, og prøvde å spore opp eierene til det. De fant mye historikk om flyet, og at det hadde vært involvert i alvorlige hendelser osv, men eierne.... nei. Tror ikke en gang kripos greier å spore opp de som faktisk eier endel av leasing-flya.... De er godt gjemt bak et mylder av selskaper. Dette gjelder vel de fleste flyselskaper som leaser fly vil jeg tro.
Skrevet 27. september 2010 14 år Hei på dere ! Det fantes/finnes en nettside hvor man bare taster inn reg. nr. til hvilket som helst fly , og derfra kan man følge hele historikken til det aktuelle flyet. Hvem selskap som kjøpte det , eventuelle nye eiere osv.men jeg husker desverre ikke hva den siden het , men det var noe med flight reg ....osv Man ser ihvertfall der når flyet var nytt og hvor mange eiere/selskaper som har benyttett seg av det aktuelle flyet osv. Håper noen har en link til den siden. MVH Kai
Skrevet 28. september 2010 14 år Jeg forstår Kjusern godt jeg, hadde gjort akkurat det samme. Dette er markedsføring, har faktisk hatt en runde eller to med rødnesene i det siste, har fungert overanskende bra, sant skal være sant.
Skrevet 28. september 2010 14 år Å du beit nok litt ekstra på negla dine da Geir :grin: Jeg tror vi kan konkludere med det samme som havari komisjonen att begge er godt stilt når det kommer til standard på maskinparken og ikke minst kunskapsnivå og moral hos selskapets personel, og en ting til som er viktig, økonomien tilsier att både SAS og Norwegian er av de tryggeste i verda.
Skrevet 28. september 2010 14 år Forfatter [color:#993399]Nei dæven sprette Geir det var hyggelig [/color]jeg får vel erkjenne at jeg reiste med SAS t/r Paris i sommer med mellomlanding i køben. Alle avgangene noen minutter før tiden :-) De var faktisk billigst oxo he he
Skrevet 28. september 2010 14 år Sitat Sas har jo mye mere CL en NAX Men de har jo mer NG enn NAX også da
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.