Vidar Martinsen Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 I følge denne artikkelen i VG i dag. Er det dette som er den store "dommedagen" vi har ventet på? Noen tanker på konsekvenser hvis dette slår til? Siter
Christian Zhang Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 Dommedagen kan skje når som helst. Hørt at det skjer noe i 2012 også. Men tror jeg må kjøpe nye solbriller viss det skjer i 2013. :cool: Hvordan får jeg sett TV uten strøm? Siter
Henrik Bergman Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 konsekvenser? tja.. blir vel lite multiplayer på FS'en da.. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 Jeg har ihverfall serverene mine trygt plassert i fjellhallen våres :-) 80 db EMP shield.....det holder, men blir vell alene om og være på mp...... [video:youtube] Siter
Even Moe Egenes Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Hjelper lite hvis du ikke har strøm Geir.. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Vi lager vår egen strøm, inne i fjellhallen. Når det gjelder solstormer er det den samme beskyttelses som mot EMP, dvs samme kraften som blir av atombomber etc, selv om det er fult mulig og produsere emp uten atombomber, uten at jeg kan si noe mere om dette. Siter
Thomas Eik Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Hvis vi blir uten strøm i flere månender, så vil det bli ille.. Da gjelder det å sikre seg hermetikkmat i forveien..hehe.. kan jo risikere det blir matmangel.. Men,Jeg tror ikke dette er noe "dommedag" for oss. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Men,Jeg tror ikke dette er noe "dommedag" for oss. Hele verdensdeler uten strøm og internett i et par-tre måneder vil nok tære litt på samfunnet vårt. Det som er litt interessant er at den solstormen ikke er så steikandes langt unna mayaenes kalenderslutt. Kanskje de faktisk kunne beregne slikt. Mtp. at kineserne greide å lage oljerigger, datamaskiner som beregnet årets 365 dager på sekundet, andre komplekse (for samtiden) mekaniske innretninger og over 8000 imponerende terrakottakrigere for 2000 år siden, så kanskje mayaene også hadde et par triks i ermet. Ikke umulig. Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Gjenstår bare å vente å se. Men det skader vel ikke å ha forsyninger, i tilfelle. Og hvis det skulle skje, så la det være på sommer-tiden.. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Ja, det hadde vært kjipt om det hadde skjedd på vinteren. I hvert fall for steder som Honningsvåg, der jeg nettopp har flyttet fra. Honningsvåg ligger 36km fra Nordkapp, og det er omtrent ingen trær i kommunen til å bruke som ved. Og til å hente ved andre plasser så trenger man jo drivstoff fra dagens elektrisk drevne drivstoffpumper, så et evt. strømbrudd om vinteren vil nok ha mye og si for mange småsamfunn utenfor byene. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Tar slike rapporter med en god klype salt, får heller se hva de sier når dagen nærmer seg, så får jeg se om jeg blir nødt til å uroe meg litt da. Siter
AMO Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Hehe, the famous last words.... :whistle: Siter
Svale Andre Leren Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Vi lager vår egen strøm, inne i fjellhallen. Når det gjelder solstormer er det den samme beskyttelses som mot EMP, dvs samme kraften som blir av atombomber etc, selv om det er fult mulig og produsere emp uten atombomber, uten at jeg kan si noe mere om dette. Blir LAN hos deg da, Geir :grin: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 He he kansje det du:-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.