Paul-André Tilrem Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 I kveld blir det ikke lange turen, men endel landinger læll. Tenkte at vi stillte med Piper Cub. Om du vil fly default, A2A eller Supercub er eget valg. Du trenger tross alt ikke raskere maskin. Rute: Burden Field 61WA Center Island 78WA Decatur/Jones WA18 Clam Hbr WA35 Waldronaire 90WA Stuart Island Airpark 7WA5 Spieden Island Crane Island Shaw Island 6WA5 Litt utfordrende grunnet gress/grusbaner, og fare for groundloop. Vel møtt. :cool: Siter
andreas nærbø Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Hvordan fugerer dette når møter dere opp osv? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 19. september 2010 Forfatter Skrevet 19. september 2010 Oppmøte på lokal server før 20.00 der vi kobler til gjennom FSX Til prating så bruker vi Teamspeak 2. Bruk knapp til aktivering og ikke stemmestyring, da det ofte blir veldig mye ulyder i ørene vårres når man gjør den minste ting. For tilkobling og passord, se her. Takeoff er ca 20.00 Siter
Øystein Hansen Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Bra initiativ Paul-André! Server er oppe nå, har satt den til "0700 PNW-land time" fra nå, så da skal det være lyst og fint i området i hele dag. IP adresse: 95.34.222.16 (Gjelder både FSX Multiplayer og Teamspeak 2) Passord som tidligere. Har du ikke passord, så send meg en SMS på 92603723. Vi vil gjerne ha med enda flere på våre uhøytidlige søndagsutflukter, og vi oppfordrer alle med sans for low-and-slow i til å prøve dette. Vi er ikke farlige! Vi følger ingen VFR-regler (!), hverken kommunikasjonsmessig eller i cockpit, så dette behersker absolutt alle. PS: Det er et skikkelig møkkavær der bort i dag, så real-weather er uaktuelt for den type flyvning som er planlagt. Jeg har satt værtema "Fair weather" for best opplevelse for oss alle. Vel møtt! ------- Øystein Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Glimrende Paul og Øystein. Downloader Aerosoft sin SuperCub as we speak. Ser ut til at jeg ender opp med en ny addon hver eneste søndag. Er det ikke Scenery er det fly. Hvor skal dette ende mon tro?? Gleder meg. Stiller meg bak det Øystein sier her også. Vi vil gjerne ha med flere. Og har du aldri vært med en søndag er det kanskje på tide i kveld eller? For meg har simming fått en helt ny betydning etter jeg ble med på det her. OFKL = Thumbs up. Siter
andreas nærbø Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Har sendt deg en sms Øystein Trenger jeg noe scenery for den plassen her og hva heter det sceneryet ? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 19. september 2010 Forfatter Skrevet 19. september 2010 Sceneryet som de fleste etterhvert har heter Pacific North West Dette sceneryet er ganske stort, 4,2GB. I tillegg har OZx kommet med freeware flyplasser. Det er disse vi skal innom i dag. Fila finner du her. I tillegg trenger du Libraries. Finnes her. Har du råd og bra linje så kan du laste ned. For vet ikke om de stripene der finnes i default scenery. Velkommen skal du uansett være. Vi gjør ikke forskjell på om folk ikke har scenery eller de fly som vi flyr med. Alle må jo starte et sted. Men et lite tips. Søndagsturene vårres holder stort sett til i dette området, så en invistering vil før eller siden være å anbefale. Du vil ikke angre. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. september 2010 Premium Medlem Skrevet 19. september 2010 Jaaaaa, Piper Cub har jeg sansen for, har lenge håpet at det skulle bli anledning for å ta en søndagsflight i sosialt fellesskap med denne seilduksdoningen :grin: . Default Cub er grei, men urealistisk vanskelig i take off og landing. A2A sin er fantastisk, men noe langsom ( tidlig utgave) og jeg er usikker på om den ikke er i "tøffeste laget" for MP. Hvis man ønsker å bruke noen kroner på nytt fly, så anbefaler jeg Super Cub, og da er det 2 addons som ruler, Aerosoft Cub og Flight Replicas Super Cub ( som er min personlige favoritt). God tur ! Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 19. september 2010 Forfatter Skrevet 19. september 2010 "i tøffeste laget" :confused: Hvis du mener vanskelighetsgraden på den skjønner jeg, for den er notorisk vanskelig til tider. Det skrangler i bolter, og det rister i deksler. :grin: Kan faktisk være vanskelig å bremse ned for landing hvis du er for tungt lastet, så Heidi må holde seg hjemme i dag Flight Replica sin cub er og en drøm å fly, men til denne turen trenger du ikke 180hk da :whistle: Total flylengde er rundt 40Nm. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 19. september 2010 Forfatter Skrevet 19. september 2010 Les lenger oppe. Siter
Øystein Hansen Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Se Paul-André sin post et par knepp lenger opp i denne tråden... Edit: Det var allerede kommentert ja.... :whistle: ------- Øystein Siter
andreas nærbø Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Får ikke connecta til serveren Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Heisann Andreas. Du er ikke den eneste.. Regner med at maskina til Øystein muligens har hengt seg en smule imens han er borte en tur. Drøy den litt og prøv igjen, eller ta kontakt på TeamSpeak. Vi er der mens vi venter vi også.. Da var det kontakt med Øystein her og serveren kommer opp igjen på ca 10 minutter.. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. september 2010 Premium Medlem Skrevet 19. september 2010 i tøffeste laget" Hvis du mener vanskelighetsgraden på den skjønner jeg, for den er notorisk vanskelig til tider. Det skrangler i bolter, og det rister i deksler Neida, den er hyggelig å fly, men i MP er det viktig at flyene ikke er for kompliserte, og A2A sin Cub er fullpakket med avanserte "program" som blir i tøffeste laget for MP-servere. Vi har jo vært noe plaget med enkelte modeller som har skapt trøbbel på søndagsturene, og jeg tipper A2A Cub krever i meste laget......?? Siter
Tom Knudsen Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Tror jeg slenger meg med, kan noen sende passordet til meg på pm Siter
Øystein Hansen Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Passord er sendt pr PM. ------- Øystein Siter
Tom Knudsen Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Får ikke tilkoblet server eller teamspeak Siter
Fred Solli Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Mot MP: http://www.flightsimlan.com/VIDEO/MP_FSX.mp4 Mot teamspeak: http://www.flightsimlan.com/VIDEO/TEAMSPEAK.mp4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.