Skrevet 3. januar 2011 14 år Forfatter Det artige er at de nå snakker om en World Simulator, dvs du kan fly, kjøre bil, styre båt eller rett og slett leke astronaut på ISS eller i orbit.
Skrevet 4. januar 2011 14 år Det ser veldig bra ut, men blir det tilgjengelig for hjemmebruk hvis det bare er Aeroworks som skal utnytte det?
Skrevet 4. januar 2011 14 år Ser utrolig bra ut. Tenker det blir et spill som kommer til å ta stor plass på harddisken vil jeg tro. Nei, skal ta å følge med her, spennende.
Skrevet 4. januar 2011 14 år Jeg tror ikke det vil ta så voldsomt med plass, for terrenget er autogenerert... tror jeg.
Skrevet 4. januar 2011 14 år Forfatter Tar nok litt plass, men med tanke på alt driten vi slenger inn i FSX så kan vi nok ikke sammenligne størrelser.. Vi får bare håpe på det beste, så langt ser det sykt lovende ut
Skrevet 4. januar 2011 14 år Dersom vi i fremtiden får en flysimulator(eller multisimulator som det nevnes her), med de mulighetene til komplekse systemsimuleringer slik de feks PMDG i dag gir oss til til FS9/X så kan vi med tryghet si at plass ikke vil være et problem her...da blir det goodbye til microsoft sine spill.
Skrevet 25. januar 2011 13 år Forfatter Herlig ny film med failed attempts og vakker natur [video:youtube]pMn7_bsqnow Himalaya trip [video:youtube]gf8YQ9WSdiw Under water actions [video:youtube]6KhFBES0o0g Og et par nye design bilder Trær generatoren There's a tiny chance that we might be doing or participating on a global simulator thing with Outerra. I say tiny, but a chance.We have been approached by "a second biggest player in the flight simulation in Germany" some time ago, and there are other possibilities gradually opening as well. The ultimate goal would be an integrated simulator for air/ground/water/space simulation, where possibly different companies will be able to provide specialized simulator cores for particular vehicles or scenery plugins and other types of addons, on a unified platform.
Skrevet 26. januar 2011 13 år Spennende! "a second biggest player in the flight simulation in Germany" Aerosoft?
Skrevet 28. januar 2011 13 år Forfatter Norway doesn't look very nice now because of the fact that current dataset does include only 1km resolution data above 60° latitude. But we have got the permission to use data from Viewfinder Panoramas that will allow us to have a consistent resolution for northern parts of the world, and also to use even finer resolution for mountainous regions (where it matters most).We will be preparing a new dataset, but first we have to rewrite the tool used for it - it needs to be optimized using CUDA or OpenCL because it now takes insane amounts of time to process the data and it also contains several bugs.
Skrevet 10. februar 2011 13 år Forfatter Første screens fra Norge N58.145707,E7.998734 Eastwards, for lack of direction. (Bruk google til å finne ut hvor det er, men jeg kan røpe så lite som det er i nærheten av Kristiansand)
Skrevet 11. februar 2011 13 år Det her ser lovende ut. Men nå er jeg av natur litt skeptisk. Selv om grafikkmotoren ser veldig bra ut, hva med fysikken? Vil det være noe særlig å fly i dette? Utrolig kjipt dersom dette blir fullstendig ødelagt av en dårlig fysikkmotor.
Skrevet 11. februar 2011 13 år Supports COLLADA 3D model file formatDet vil si de sceneryene som jeg lager til FSX kan brukes i Outerra.Det blir spennende å følge med på
Skrevet 11. februar 2011 13 år Var ikke så lett å finne dette viewet i google earth. Funnet en vik som ligner, men thats it. Lykke til i jakten.
Skrevet 12. februar 2011 13 år Forfatter Vil det være noe særlig å fly i dette? Se post side 4 for film fra Himalaya.
Skrevet 13. februar 2011 13 år Kunne være spennende hvis noen eksperter på flysim gikk inn i dette ja. Har forresten Aerosoft sagt noe mer om sitt mulige prosjekt i senere tid, eller er det stille?
Skrevet 5. mai 2011 13 år Forfatter NEWS - BANKED Roads in development [video:youtube]3zL-2jNdknQ +++ en lite crazy bonus video/landing [video:youtube]Lsv4wrwS4sw
Skrevet 11. mai 2011 13 år Forfatter Sjekk her!!! Skygger på gress og dynamiske skygger!! Bare å følge med på skyggen til flyet [video:youtube]MrlVSAiu4Ag Og endelig bumby grass [video:youtube]d-ghwgcYeVA
Skrevet 11. mai 2011 13 år Er det en by vi ser i bakgrunnen de siste to sekundene på den første filmen?
Skrevet 21. juli 2011 13 år Premium Medlem Bare å glede seg http://outerra.blogspot.com/2011/07/fog-and-dust.html
Skrevet 21. juli 2011 13 år Denne platformen, eller hva man ville kalle det, forsetter bare å imponere! Så mye bedre grafikk enn hva microsoft noen gang har fått til med FS-serien sin.
Skrevet 21. juli 2011 13 år Premium Medlem Kan trygt si at det ikke blir nok flatten på flyplassene som det er i FS serien. Ser nesten ut som om taxibaner blir skjært ut i terrenget med samme teknik som veiene i Outerra. Tenke seg tanken med skikkelige sloped runway.
Skrevet 21. juli 2011 13 år Høres jo helt fantastisk ut, men hva med systemkravene da. De vil vel bli skyhøye? Ikke det hele tatt Tom, kan du utdype svaret du ga her? Har ikke sett så nøye på Outerra sine sider, men de har kanskje nevnt noe om maskinkrav for å kjøre motoren? Tenker spesielt i forhold til Frostbite-motoren til DICE, som ryktene sier vil bli krevende. Det er jo en "låst" verden der miljøene vil være faste i forhold til at det er et skytespill med en vei og gå. En flysimulator er jo helt annerledes som hele tiden må hente inn nye inputs i forhold til grafikk. Er bildene renderings, eller in-game? Slike bilder kan jo lyve endel Uansett maskinkrav er i hvertfall bildene, og motoren veldig spennende, og interessant. Ikke minst svært vakker å se på
Skrevet 22. juli 2011 13 år System-krav er såvidt jeg har sett DX10-kort med OpenGL 3,3 og 512MB, så bunnlinjen går ved noe som Nvidia 8800GT. CPU-bruk vet jeg ikke noe om. Men system-krav er egentlig ikke så veldig interessant i seg selv, syns jeg. Det er mer interessant å se hvordan det skalerer med bedre utstyr, og for vår del blir det aller viktigste hvordan man kan forvalte resurser når dette kjøres parallelt eller integrert med andre tunge oppgaver. For å si det litt mer rett frem; system-kravene til FSX var/er ikke avskrekkende høye. FSX kan stabbe seg avgårde med ganske lite hardware-resurser. Og som rent eksempel; system-kravene til Vista er også praktisk talt like som Windows-7. Så det sier ikke nødvendigvis stort om opplevelsen. Problemet er dels at FSX ikke skalerer spesielt godt med økte hardware-resurser. Man må pøse på med uforholdsmessig mye mer resurser for å få en betydlig forbedring, og med GPU-resurser skalerer det knapt i det hele tatt når man kommer over et visst nivå. Det andre, og etter mitt syn største problemet med FSX i dag, er at selve sceneryet alene kjører akseptabelt på moderne hardware, altså feks om vi flyr Trike uten å se Trike'en. Problemene med resursforvaltning kommer tydelig tilsyne når vi skal se det hele gjennom 3D cockpit på et avansert fly, og kombinerer det med diverse andre addons for vær, skyer, Co-pilot, osv, osv. Hovedårsaken er enkelt sagt at alt vi legger til i FSX "blander seg inn" i og stjeler CPU-resurser fra en og samme CPU-kjerne. Det finnes noen (i alle fall i teorien) enkle måter å forbedre dette på, feks; A. La grafikk-kortet ta seg av mest mulig av det visuelle, og det en moderne GPU kan gjøre. (Noe Outerra synes å være et bra eksempel på) B. Forsøke å la addons kjøre mest mulig separat fra FS. Aller helst i helt egne CPU-tråder, og gjerne med et krav om feks quadcore. Problemet med det siste er at det vil ekskludere alle som ikke har quadcore, og ikke se noe pent ut når folk spør; "hva er systemkravene?" Det er en vanskelig tid å lage programvare tilpasset de ulike resursene folk har. Da FSX kom var forskjellen i regnekapasitet på en god og en dårlig CPU kanskje 30-40%, idag er det flere hundre prosent forskjell fra den ene maskinen til den andre. Å lage noe som både er så godt som dagens teknologi tillater, uten å ekskludere majoriteten med gårsdagens teknologi er en utfordring. Syns faktisk Microsoft fortjener ros for å i det minste prøve på nettopp dette med FSX (OG SP'ene). Det var en flott ide, selv om utfallet ikke ble så bra...
Skrevet 3. august 2011 13 år Premium Medlem [video:youtube] Litt mere ifra forumet. http://www.outerra.com/forum/viewtopic.php?pid=4576
Skrevet 6. januar 2012 13 år Artikkel fra Battle.no (mars 2011) http://battle.no/portal/component/content/article/8-nyheter/spill/3-outerra
Skrevet 7. januar 2012 13 år En betatester skriver på Avsim: The other simulator worth looking at is another simulator called Outerra, I am also here an beta tester [color:#FF0000]and can proudly say that this might be the one simulator we all have been waiting for[/color]. It has in my mind the best graphic engine of them all. Do a search to find out for your selves. Håper Outerra snart vil få et gjennombrudd!!!
Skrevet 7. januar 2012 13 år Video som en av beta-testerne har laget av Outerra. Mistet virkelig pusten da jeg først så den, og merk at alt dette er tatt direkte fra motoren! :grin:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.