Gjest Skrevet 14. november 2002 Skrevet 14. november 2002 Hei. Nå tenkte jeg at jeg skulle årøve litt mp da, men et spørsmål.....bruker dere sb eller bruker dere chatte viduet....og hvist dere bruker sb,,,,så er det vel en kanal eller ip ??????? Siter
Arne Øverland Skrevet 14. november 2002 Skrevet 14. november 2002 Skjønner ikke helt hva du mener her. SquawkBox (SB) er ett program som benyttes til å koble seg opp mot VATSIM/IVAO servere som er plasert rundt på forskjellige steder i hverden. IP adressene til serverne ligger innei SB under 'connect' menyen. Du snakker om chat vinduet (i FS anntar jeg) dette brukes til å skrive tekst komandoer, enten til kontroller eller andre funksjoner. Om man vil skrive komandoene i SB tekstboxe eller FS' chatvindu, er opp til deg selv å bestemme, men det er lettere og raskere å skrive i chatvinduet. Fikk du sånn noenlunde svar på det du lurte på eller har jeg misforstått helt her?? Siter
Gjest Skrevet 14. november 2002 Skrevet 14. november 2002 Hei . Ja delvis svar...men jeg forklarte litt kjeitete... det er voice jeg lurer på........eller skriver dere bare....og vilket program bør jeg bruke for voice. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 14. november 2002 Skrevet 14. november 2002 Hei Geir Ove Uansett om du flyr på MP, Vatsim eller Ivao så kan du benytte RigerWilco som voiceprogram. Når du starter RW så skal du koble deg opp mot en voiceserver. Den mest brukte i Norge er den svenske som har følgende IP: rw.tt.luth.se. Du kan selv lage deg eget voicrom ved å sette dette ved oppkoblingen slik: rw.tt.luth.se/geir Når du skal fly sammen med andre kan du da gi disse den adressen og de vil da kunne koble seg opp til samme voicerom og dere kan nå sammen på vanlig måte. Håper dette hjalp [ 14.11.2002, 22:54: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.