Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 10. september 2010 Skrevet 10. september 2010 Det er kanskje ikkje rette forumet for salgstråder innan bilverdenen, men eg håpar det går greit at eg legger ut ein link til bilen eg har for salg: Audi A5 Spre det glade budskap, evt. løp og kjøp Siter
Aslak Iversen Skrevet 10. september 2010 Skrevet 10. september 2010 Fin bil, men har du skiftet skiver og klosser på en bil som bare har gått 76000 km? Foran???? Hva bytter du til? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 10. september 2010 Skrevet 10. september 2010 Det er Audi, årsaken ligger nok der.... :grin: Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 10. september 2010 Forfatter Skrevet 10. september 2010 Skivene kunne holdt lenger, men tok dei samtidig med klossane sidan dei hadde måtte skiftast før neste klosseskift uansett Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 10. september 2010 Skrevet 10. september 2010 Få banken til å låne meg en halv mill, så tar jeg'n :grin: Seriøst, fin bil.. Siter
Sindre Holberg Skrevet 10. september 2010 Skrevet 10. september 2010 Ohh, meget pen! A5 ser veldig bra ut altså, nesten på høyde med A4(synes den er litt finere) Denne får du nok solgt fort Siter
Kjetil B. Løvold Skrevet 11. september 2010 Skrevet 11. september 2010 Serviceheftet er fullt. Siste longlifeservice blei gjort den 14.05.2010, og dermed har bilen mobilitetsgaranti til 14.05.2010. Bilen har vel mobilitetsgaranti litt lengre en ein dag? Ville bare gjere deg ops på det. Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 11. september 2010 Forfatter Skrevet 11. september 2010 Ser man det ja.... 2012 skal det sjølvsagt vere. Takk for opplysninga Siter
Christian Paulsen Skrevet 11. september 2010 Skrevet 11. september 2010 Kenneth RønningDet er Audi, årsaken ligger nok der.... Ja, jeg syns nok faktisk levetiden på bremsedeler virker relativt lav hos Audi. Det er jo til en viss grad en trade-off mellom gode egenskaper og levetid på slike ting, så kan hende noe av forklaringen ligger der. Men 76k km er vel ikke ekstremt, og hvis man som Ole R mistenker at skivene vil være dårlige innen neste kloss-skift er det eneste fornuftige å bytte begge deler med en gang. (Man setter ikke inn nye skiver med halvgamle klosser senere) Ellers finnes det jo også andre grunner til tidlig bytte, feks var jeg nettopp borti en Audi Q5 som trengte nye skiver (og dermed også klosser) etter bare 15k km. Men det er jo da litt spesielt, og var grunnet kast i en skive. Men er en nydelig bil dette her, tror det er min favoritt av Audi. Lykke til med salget! Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 13. september 2010 Forfatter Skrevet 13. september 2010 Takk for det. Sliter litt med å sjå kva eg evt. skal bytte til gitt Siter
Johan Holmseth Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Skal du ha en bil i samme størrelse ville jeg anbefalt deg BMW E60 530 eller BMW F10 530. Nå er den nye 5-serien (F10'en) noe dyrere. Men generasjonen før (E60) får du jo til rundt en halv million. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=24269232 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24034558 Lykke til med salget Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 13. september 2010 Forfatter Skrevet 13. september 2010 Langt i frå umulig at det blir BMW nei Time will show. Lykke til med eget salg forresten Siter
Sindre Holberg Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Hold deg til Audi! Geniale bilder all over(men ingen onde ord om BMW heller ) Siter
K J Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Geniale bilder all over(men ingen onde ord om BMW heller ) Ja, Audi laver nogle fine bilder :whistle: Siter
Sindre Holberg Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Hehe, en liten leif der ja Skal selvfølgelig være bilder! Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Er du litt trøtt Mr. Holberg? :grin: Siter
Christian Paulsen Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Jeg vet ikke lenger hva det skulle stå... :crazy: Men kan vel alle være enige om at det er en fin bil. Og en del av bildene var slett ikke dårlige de heller. Så, da var det løst! :grin: Siter
Sindre Holberg Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Hehe, sånn går det når man sitter med norsk/matte/nynorsk/engelsk og spansk i 6 timer :grin: Det skal være BILER, end of diskujon Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Må bare si at min første kommentar var en spøk så ingen griller eller føler seg grillet av den . Men om du først skal ha deg ny bil i samme størrelsen synes jeg du skulle se på Mercedes, da får du noe som holder og som er laget for å gå lengst mulig. Og pengemessig sett utifra bilen du selger ser det ikke akkurat ut som en nyere Mercedes er noe problem for deg . Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 23. september 2010 Forfatter Skrevet 23. september 2010 Mercedes blir det definitivt ikkje! Sjansen er nok størst for at det blir eit VAG-produkt eller evt. BMW Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Neinei, skal ha Alfa Romeo, du! Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 24. september 2010 Forfatter Skrevet 24. september 2010 La no ikkje dette bli ein diskusjon om kva eg skal ha eller ikkje! Det klarar eg fint å finne ut av sjøl Siter
Christian Paulsen Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Kenneth RønningMå bare si at min første kommentar var en spøk så ingen griller eller føler seg grillet av den . Ja, og bare for å ha sagt det så forstod jeg at det var ment i en humoristisk tone, men valgte likevel å sitere deg fordi jeg mente det var en spøk med en viss porsjon sannhet i seg. Aporopå Mercedes så er det ingen tvil om at de lager gode og fine biler, men heller ikke de har vært forskånet for ting som elektronikk-feil og rust. Ryktet som noe problemfritt evigvarende som bare går og går, begynner etter mitt syn å bli litt frynsete. På den annen side gjelder jo det mer eller mindre alle premiums-bilene, og når feks Audi skryter av at "forspranget ligger i teknikken" så er det et tveegget sverd. Det er rett og slett så utrolig mye mer som kan gå galt i en "drive by wire"- bil, fullstappet med gadgets, det ypperste av motorstyring, og 7-punkt multi-knirk hjuloppheng, enn det er i en Toyota Yaris. Men i denne tråden er det jo snakk om å selge en bil som er ca 2 år gammel, så da er det neppe relevant om bilen fortsatt går etter 400.000 Km. Som en liten kuriositet til slutt så jobbet jeg for BMW Norge da BMW 850i V12 kom til landet. Der var det alt det råeste av teknologi BMW hadde på den tiden, stappet inn i en bil. Og de skrøt blandt annet av at den tilsammen hadde 82 elektriske motorer! Husker jeg tenkte den gang at det skal bli interessant å se hvordan det går om 10-15-20 år. Idag er vi der, og jeg syns fortsatt det er en tøff bil og man får en for ca 200.000 kroner. Men det gikk omtrent som jeg fryktet, og er ikke akkurat bil å anbefale for andre enn dem med svært romslige og fleksible vedlikeholds-budsjetter. :grin: Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. oktober 2010 Skrevet 1. oktober 2010 Aporopå Mercedes så er det ingen tvil om at de lager gode og fine biler, men heller ikke de har vært forskånet for ting som elektronikk-feil og rust. Ryktet som noe problemfritt evigvarende som bare går og går, begynner etter mitt syn å bli litt frynsete. Hehe, joda Mercedes er ikke feilfri de heller. Det er det ingen av bilprodusentene som er, skal jeg være helt ærlig å legg igjen hjertet må jeg si at Toyota faktisk har meget solide biler. Om de er så fine å se til derimot er noe annet, muligens at det blir en Toyota Avensis en gang i tiden om jeg skal forlate Mercedes. For tiden har jeg forresten en Mercedes-Benz C180 Elegance 1997 modell, og det skal sies den drar grovt til C180 å være :grin: ! Hehe. Den må jeg si meg meget fornøyd med, alt er i bra stand unntatt det at rusten så smått har begynt å komme. Og den bør jeg ta så fort som mulig, om det er noe som kan slikt med lakk og bor i Bodø? så er det lov å gi et pip fra seg! For tiden driver jeg også å ser litt etter annen bil, har nemlig lyst på eldre E-klasse med diesel motor. Regner med folk forstår hvorfor, mer solid bil skal en lete lenge etter. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 3. oktober 2010 Skrevet 3. oktober 2010 Dersom du skal kjøpe brukt E-klasse, håper jeg (for din skyld) at det er W211 du tenker på å kjøpe (årsmodell: 2002 til 2009) dersom det ikke er nyeste karroseri du tenker på. W211 får man jo til gode priser nå. W210 ofte kalt "rustmodellen", er jo fortsatt en bil som man ser ofte - men kjenner flere som har hatt mye trøbbel med denne (1995 til 2002). Har hatt flere MB, Audi, Volvo, m.m, har en 2010 S80 akkurat nå - og blir nok en MB: CLK som bil nr.2 etterhvert (og ikke E Coupé, synes faktisk CLK'en er langt penere - både eksteriørt og interiøret). Siter
Kenneth Rønning Skrevet 4. oktober 2010 Skrevet 4. oktober 2010 Hehe, vet at de skal unngåes. De jeg eventuelt blir å kjøpe er diesel fra 1985-1995. Ikke at de er så pen at det gjør noe, men de er jo ekstremt solide biler da. Er nok noe av de beste bilene som noengang er laget. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 4. oktober 2010 Skrevet 4. oktober 2010 Ja W124 er laget for å vare ja, ingen tvil om det! Kjenner en fyr, som tviholder på sin - men den begynner dog å bli bra gammel nå; så jeg prøver så godt jeg kan å få han over på W211 plattformen i det minste. Men W124 i sedan er en tilnærmet "evighetsmaskin" ja, personlig synes ikke T-modellen er spes. pen. Blir kanskje en lignende på denne for deg da: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=17566445 Siter
Kenneth Rønning Skrevet 5. oktober 2010 Skrevet 5. oktober 2010 Jepp er en slik jeg tenker på ja, ikke at jeg synes de er spesielt pen jeg heller. Mye penere den C-klassen jeg har nå, det er det liten tvil om. Dessuten har jeg begynt å småplukke på den, og situasjonen er slik at det enten blir bytte ganske snart eller så må jeg ta rusten på den w202 jeg har nå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.