Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kenneth Rønning

Det er Audi, årsaken ligger nok der....

Ja, jeg syns nok faktisk levetiden på bremsedeler virker relativt lav hos Audi. Det er jo til en viss grad en trade-off mellom gode egenskaper og levetid på slike ting, så kan hende noe av forklaringen ligger der. Men 76k km er vel ikke ekstremt, og hvis man som Ole R mistenker at skivene vil være dårlige innen neste kloss-skift er det eneste fornuftige å bytte begge deler med en gang. (Man setter ikke inn nye skiver med halvgamle klosser senere)

 

Ellers finnes det jo også andre grunner til tidlig bytte, feks var jeg nettopp borti en Audi Q5 som trengte nye skiver (og dermed også klosser) etter bare 15k km. Men det er jo da litt spesielt, og var grunnet kast i en skive.

 

Men er en nydelig bil dette her, tror det er min favoritt av Audi. Lykke til med salget! :)

Skrevet

Må bare si at min første kommentar var en spøk så ingen griller eller føler seg grillet av den :) .

 

Men om du først skal ha deg ny bil i samme størrelsen synes jeg du skulle se på Mercedes, da får du noe som holder og som er laget for å gå lengst mulig.

 

Og pengemessig sett utifra bilen du selger ser det ikke akkurat ut som en nyere Mercedes er noe problem for deg :D .

Skrevet
Kenneth Rønning

Må bare si at min første kommentar var en spøk så ingen griller eller føler seg grillet av den .

Ja, og bare for å ha sagt det så forstod jeg at det var ment i en humoristisk tone, men valgte likevel å sitere deg fordi jeg mente det var en spøk med en viss porsjon sannhet i seg. :)

 

Aporopå Mercedes så er det ingen tvil om at de lager gode og fine biler, men heller ikke de har vært forskånet for ting som elektronikk-feil og rust. Ryktet som noe problemfritt evigvarende som bare går og går, begynner etter mitt syn å bli litt frynsete.

 

På den annen side gjelder jo det mer eller mindre alle premiums-bilene, og når feks Audi skryter av at "forspranget ligger i teknikken" så er det et tveegget sverd. Det er rett og slett så utrolig mye mer som kan gå galt i en "drive by wire"- bil, fullstappet med gadgets, det ypperste av motorstyring, og 7-punkt multi-knirk hjuloppheng, enn det er i en Toyota Yaris.

 

Men i denne tråden er det jo snakk om å selge en bil som er ca 2 år gammel, så da er det neppe relevant om bilen fortsatt går etter 400.000 Km.

 

Som en liten kuriositet til slutt så jobbet jeg for BMW Norge da BMW 850i V12 kom til landet. Der var det alt det råeste av teknologi BMW hadde på den tiden, stappet inn i en bil. Og de skrøt blandt annet av at den tilsammen hadde 82 elektriske motorer! Husker jeg tenkte den gang at det skal bli interessant å se hvordan det går om 10-15-20 år. Idag er vi der, og jeg syns fortsatt det er en tøff bil og man får en for ca 200.000 kroner. Men det gikk omtrent som jeg fryktet, og er ikke akkurat bil å anbefale for andre enn dem med svært romslige og fleksible vedlikeholds-budsjetter. :grin:

Skrevet
Aporopå Mercedes så er det ingen tvil om at de lager gode og fine biler, men heller ikke de har vært forskånet for ting som elektronikk-feil og rust. Ryktet som noe problemfritt evigvarende som bare går og går, begynner etter mitt syn å bli litt frynsete.

 

Hehe, joda Mercedes er ikke feilfri de heller. Det er det ingen av bilprodusentene som er, skal jeg være helt ærlig å legg igjen hjertet må jeg si at Toyota faktisk har meget solide biler. Om de er så fine å se til derimot er noe annet, muligens at det blir en Toyota Avensis en gang i tiden om jeg skal forlate Mercedes.

 

For tiden har jeg forresten en Mercedes-Benz C180 Elegance 1997 modell, og det skal sies den drar grovt til C180 å være :grin: ! Hehe. Den må jeg si meg meget fornøyd med, alt er i bra stand unntatt det at rusten så smått har begynt å komme. Og den bør jeg ta så fort som mulig, om det er noe som kan slikt med lakk og bor i Bodø? så er det lov å gi et pip fra seg!

 

For tiden driver jeg også å ser litt etter annen bil, har nemlig lyst på eldre E-klasse med diesel motor. Regner med folk forstår hvorfor, mer solid bil skal en lete lenge etter.

Skrevet

Dersom du skal kjøpe brukt E-klasse, håper jeg

(for din skyld) at det er W211 du tenker på

å kjøpe (årsmodell: 2002 til 2009) dersom det ikke

er nyeste karroseri du tenker på. W211 får man jo

til gode priser nå. W210 ofte kalt "rustmodellen",

er jo fortsatt en bil som man ser ofte - men kjenner

flere som har hatt mye trøbbel med denne (1995 til 2002).

 

Har hatt flere MB, Audi, Volvo, m.m, har en 2010

S80 akkurat nå - og blir nok en MB: CLK som bil

nr.2 etterhvert (og ikke E Coupé, synes faktisk CLK'en

er langt penere - både eksteriørt og interiøret).

Skrevet

Ja W124 er laget for å vare ja, ingen tvil om det!

Kjenner en fyr, som tviholder på sin - men den begynner

dog å bli bra gammel nå; så jeg prøver så godt jeg kan

å få han over på W211 plattformen i det minste.

 

Men W124 i sedan er en tilnærmet "evighetsmaskin" ja,

personlig synes ikke T-modellen er spes. pen. Blir kanskje

en lignende på denne for deg da:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=17566445

Skrevet

Jepp er en slik jeg tenker på ja, ikke at jeg synes de er spesielt pen jeg heller. Mye penere den C-klassen jeg har nå, det er det liten tvil om. Dessuten har jeg begynt å småplukke på den, og situasjonen er slik at det enten blir bytte ganske snart eller så må jeg ta rusten på den w202 jeg har nå.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...