Erik Lindahl Skrevet 29. september 2002 Skrevet 29. september 2002 Jeg lurer på om det er noen fordeler med å ha førerkort på Flight Simulator? Jeg har prøvd meg så vidt, men jeg sliter når jeg skal ta en "Steep Turn". Hvordan gjøres en "Steep Turn"? Takk på forhånd Siter
Pilot1 Skrevet 29. september 2002 Skrevet 29. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Erik Lhadnil: Jeg har prøvd meg så vidt, men jeg sliter når jeg skal ta en "Steep Turn". Hvordan gjøres en "Steep Turn"? Hei, Du velger en høyde som gjør at du kommer deg ut av situasjonen minimum 1500AGL. Farten skal være på eller under VA(Manuevring speed). Den er avhengig av vekten på flyet og varierer i en C-172 mellom 99 og 82KTS indikert. Roll til en bank-angle på 45 grader og gjør en koordinert 360 graders sving. Dette skal gjøres begge veier. Dette bør du klare innen følgende standarder:(PPL/A) Altitude: +/- 100ft Airspeed: +/- 10kts Bank: +/- 5 grader Roll ut: +/- 10 grader av den HDG du begynte manøvren på Med litt trening så skal du se at dette går som en lek! Lykke til.. Mvh Morten Siter
Øyvind Solheim Skrevet 30. september 2002 Skrevet 30. september 2002 HMMM - Nyttig info! Har du noen flere eksempler på manøvers, how to do? Ø. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.