Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til info er det nøyaktig det samme signalet som går over optisk kabel, som koax (S/PDIF) :-)

Ellers er det helt korrekt som tidligere nevnt i tråden at man må bruke HDMI for overføring av de nyeste lydformatene mellom spiller og receiver.

Skrevet

Ellers er det helt korrekt som tidligere nevnt i tråden at man må bruke HDMI for overføring av de nyeste lydformatene mellom spiller og receiver.

Regner med dette er myntet på mitt innlegg der jeg fikk til svar fra Kjetil at:

AVR255 støtter HD-lydformatene, men da må du ikke kjøre lyden gjennom optisk. Bruk HDMI-kabelen, så vil du få en positiv overraskelse

Jeg har ett spørsmål andgående dette.

Hvis jeg nå prøver å bytte ut min optiske kabel fra BR spiller og opp til Reciever.

Vil dette ha noe å si på mitt opplegg da jeg kun kjører stereo på 2 stk speakers og ikke noe form for surround?

Må legge til at jeg er meget fornøyd med lyden slik den er i dag, men alle forbedringer er selvfølgelig hjertelig velkomne.

Skrevet

Ja, du vil få forbedring i lydkvaliteten (såklart dersom materialet du spiller av er høyoppløselig).

SPDIF (forbindelse over optisk TOSlink eller koax) opererer på 48kHz, mens de nyeste Blu-Ray Audio-utgivelsene er innspilt med over 300kHz samplingsfrekvens.

Håkon

Skrevet

"Alt avhenger i følge de britiske eksperten av om filmselskapene har laget Blu-ray-versjonen ut fra den originale råfilmen, eller fra en mindreverdig kopi."

Sier seg jo selv. Nye filmer i true-bluray vil jo være mye bedre enn noe som har blitt kopiert fra VHS-DVD-BluRay. (Ghostbusters)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...