Håkon Aarøen Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Til info er det nøyaktig det samme signalet som går over optisk kabel, som koax (S/PDIF) :-) Ellers er det helt korrekt som tidligere nevnt i tråden at man må bruke HDMI for overføring av de nyeste lydformatene mellom spiller og receiver. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 4. september 2010 Skrevet 4. september 2010 Ellers er det helt korrekt som tidligere nevnt i tråden at man må bruke HDMI for overføring av de nyeste lydformatene mellom spiller og receiver. Regner med dette er myntet på mitt innlegg der jeg fikk til svar fra Kjetil at: AVR255 støtter HD-lydformatene, men da må du ikke kjøre lyden gjennom optisk. Bruk HDMI-kabelen, så vil du få en positiv overraskelse Jeg har ett spørsmål andgående dette. Hvis jeg nå prøver å bytte ut min optiske kabel fra BR spiller og opp til Reciever. Vil dette ha noe å si på mitt opplegg da jeg kun kjører stereo på 2 stk speakers og ikke noe form for surround? Må legge til at jeg er meget fornøyd med lyden slik den er i dag, men alle forbedringer er selvfølgelig hjertelig velkomne. Siter
Håkon Aarøen Skrevet 4. september 2010 Skrevet 4. september 2010 Ja, du vil få forbedring i lydkvaliteten (såklart dersom materialet du spiller av er høyoppløselig). SPDIF (forbindelse over optisk TOSlink eller koax) opererer på 48kHz, mens de nyeste Blu-Ray Audio-utgivelsene er innspilt med over 300kHz samplingsfrekvens. Håkon Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 4. september 2010 Skrevet 4. september 2010 Ok takker for godt svar.. Da er det ingen tvil om det skal testes ut selv om lydbildet er fabelaktivt i mine ører som det er .. Altid moro og freiste ut slike ting.. Siter
Tom Knudsen Skrevet 29. november 2010 Forfatter Skrevet 29. november 2010 http://www.itavisen.no/857121/blu-ray-er-ikke-saa-bra Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Kommer jo helt an på alderen til filmene. En BD film i 2010 er en større opplevelse og se kontra DVD fra 2010. Og jeg har hatt en bedre opplevelse av en BD fra 1980 kontra DVD fra 1980. Kommer mye an på hvordan utstyr man har. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Det er ikke spilleren det er noe galt med. TV'en din er ikke up to it. Den er ikke ekte 1080p. Siter
Morten Ruud Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 "Alt avhenger i følge de britiske eksperten av om filmselskapene har laget Blu-ray-versjonen ut fra den originale råfilmen, eller fra en mindreverdig kopi." Sier seg jo selv. Nye filmer i true-bluray vil jo være mye bedre enn noe som har blitt kopiert fra VHS-DVD-BluRay. (Ghostbusters) Siter
Mads Hjemmen Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Den nye TVen vår er full HD og bildet er skarpt som en kniv i en manns lår! Slutt å klag og oppgrader heller utstyret om det er for dårlig for deg! yeeez.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.