Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Lurer litt på å bestille tur til Krakow nå i høst.

Drar egentlig kun på denne turen for å besøke Auschwitz og Birkenau.

Da vil jeg gjerne ha noen tips av dere som eventuelt har vært der.

Hvordan det er å komme seg fra Krakow og til Auschwitz og Birkenau.

Hvordan hotel standaren er i Polen, om 3* hotel er greit. Eller om man må opp i 4.

Hvordan det i det hele er å være i Krakow og Auschwitz.

Skrevet

Om du velger kjedehotell er standaren noe lik den i Norge, 3 stjerner burde holde for den gjennomsnittlige Ola Nordmann.

Jeg er ikke kjent med kolliktivtilbudet i Polen, å leie bil koster ikke mange kronene. Har du egen bil kommer du deg hvor enn det måtte være. Veikart SAMT GPS anbefales, en reise kun med GPS kan fort bli en spennende opplevelse i Øst Europa.

Krakow er en kjempeflott by, ta med kamera, mye flotte bygninger og folkeliv å feste på film. Auschwitz er en opplevelse i seg selv, forbred deg på sterke føleser og framstilling av hvordan det var for fangene der. Det ligger en mørk dysterhet over hele stedet, en merkelig, men fortsatt viktig følelse og opplevelse å ha med seg.

:)

Skrevet

Det går både buss og tog til byen som ligger der, men det anbefalte blir vell å gå gjennom ett reisebyrå for å få en heldagstur. F.eks http://www.krakow-info.com/operator.htm http://www.krakow-info.com/operator.htm.

Birkenau ligger ett stykke vekke fra Auschwitz, så det letteste blir vel egentlig å ta gjennom turopperator også..

3* kan funke på noen hotel. Har opplevd 3* som var veldig bra, og 5* som var dårligere enn det med 3. Er hotellet relativt nytt, og det ligger på en 3/4* så bør det være ganske god standard, men som sagt så er det veldig variert.

Krakow er en veldig flott by, gode shopping muligheter (Les: BILLIG!!!!!!!) og bra mat til en billig penge.

Sjansen er veldig stor for mersmak etter en tur til Polen. (Har vært der 5 ganger, og det blir ganske mange til). :)

Skrevet

Mathias sin kommentar supplementeres med det fantastiske luksus-spa hotellet "Hotel Junior Krakus". Det er overgår alt, og det der 7stjernes i Dubai virker som ett utedo i forhold.

Fra spøk til alvor.. dette er på andre plass over værste hotel jeg har bodd på. Skjønner ikke hvordan de har greid å lurt til seg en stjerne. Må være pga internetten i resepsjonen, og at de har øl i resturanten.

Uansett så kan man lese litt om det her.. Blant annet flere norske som har skrevet på Norsk. Sier en del om hotellet! Så før du booker hotel, så bør du gå innom tripadvisor (o.l) og sjekke ut hotellene!

EDIT: Hadde glemt ut frokosten, men kom på den nå når jeg leste på den siden jeg linket til. Tidenes værste kaffe. Vi drakk den av prinsipp - trøtte. For å i det hele tatt kunne drikke den måtte vi lesse på med sukker. Fæle greier!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...