Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er den nyeste utgaven av ship Simulator utgitt: Ship Simulator Extremes.

Bedre grafikk, bedre fysikk, nye havner, havområder og båter/skip, bedre "cockpits", nye gameplays med blant annet ekstreme situasjoner til havs (derav navnet) er noe av det nye.

Les mer her og se videoer her.

Skrevet

Spillet var egentlig en liten skuffelse i forhold til hva jeg har sett av screenshots dessverre.

Det var mange nye båter, og nye havner som i og for seg var stilige og greit nok detaljert. Noen måte jeg kan dra på med litt AA? Jeg savner også en skikkelig missions, der de faktisk simulerer ett scenario med skikkelige briefings osv.. Ellers artig og tidsforedrivende spill :)

ang. simuleringen var heller ikke noe å skryte av, dog var det bedre enn de tidligere versjonene :)

Skrevet

Testet denne simmen allerede for noen dager siden, og jeg kan ikke si at jeg ble skuffet.

Jeg likte den nye versjonen, og den nye måten spillet er bygd opp på.

Jeg vil absolutt si at jeg kan anbefale simmen.

Anmeldelse på teknikksiden.com kommer snart ;)

Skrevet

Si meg' date=' er sim miljøet rundt denne simulatoren stor? Ser for meg at dette kan være kjedelig i lengden, finnes det oppdrag, hva går simulatoren ut på? [/quote']

Vel, sånn i lengden kan den vel sammenliknes med Railworks, Eurotruck og World of Subways. En artig tidtrøyte, men ikke noe særlig mer. Det er uten tvil et miljø rundt denne simmen, men ikke på langt nær så stor som flightsim. Jeg trur forrige versjon, Ship Simulator 2008, ble solgt i rundt 550000 kopier, som er ganske bra for noe som har ordet "simulator" i seg :)

De har vel ambisjoner om å følge Microsoft sin simulator oppskrift, og Microsoft har jo brukte 25 år på å utvikle en flightsimulator som fortsatt er langt fra perfekt ;) Så lenge man ser fremgang i simmen, synes jeg det er vært verdt å støtte den :)

Det finnes både Free Roaming(seil som du vil rundt på tilgjengelige havner og havområder), enkeltoppdrag (taubåter må dra en supertanker til kai), samt kampanjer (reis verden rundt som kaptein på et cruise ship).

Min personlige interesse i denne utgaven, er Sydney Harbour. Jeg bodde 2 år i Sydney for noen år tilbake, og vender stadig tilbake på grunn av slektninger. Da jeg bodde der reiste jeg, i perioder, med fergene/katamaranene der hver dag, til forskjellige forsteder i Sydney. Desverre er ikke de karakteristiske gule fergene eller katamaranene (Jetcats trur jeg de ble kalt :) )modellert, men man kan jo alltids håpe at de kommer senere :)

Skrevet

Har skaffet eg Ship Sim nå :) Var veldi fornøyd med servicen og så installerte jeg spillet helt fint og så skulle jeg starte det :) Men så kommer denne meldinga opp

ShipSimFeilmelding.jpg

Hva skal jeg gjøre ?

Vet dette ikke er et Ship Sim forum men siden det var en post her så tenkte jeg denne kunne posters i dette inlegget :)

Skrevet

Ny update ute, etter formatering funker det endelig som det skal.

Er nå på vei fra Southampton til Marseille med Orient Star, som forøvrig har vært innom maleren siden sist update.

Om det er noe jeg savner så må det være muligheten til å legge til kai med trosser i Free Roaming, mulighet til å få taubåt/dyttebåt enkelte steder, og selvfølgelig at Norge ikke er med.

Noen som har prøvd Multiplayern? Åssn funker den?

Skrevet

Idag ble ferry packen utgitt!

For de av dere som ikke vet hva det er så linker jeg til den her

Liker spesielt White Merlin og hennes 45 knops fart over den engelske kanal :) Går som det synger etter!

Multiplayeren fungerer greit den, men har en tendens til å lage helvette for folk innimellom. Som idag da jeg nærmet meg england og ble disconnecta. Prøvde på ny og kom halveis før det hendte igjen. Har snakket med et par andre som har det samme problemet så dette er noe Vstep bør fikse samt andre små ting.

Uansett til syvende og sist slår det helt klart det lille utvalget av båtspill som er på markedet den dag idag. Tilskuddet ferry packen piffet helt klart opp simulatoren, begynte å bli temmelig lei de båtene som har vært med siden 2006 versjonen omtrent.

Men men smak og behag. Ha en fortsatt fin kveld! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...