Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg begynte i ny jobb Mandag 16 August i et firma i Bærum. Og hei hvor det går. Som ny i firmaet har jeg ikke sålangt lagt fram noen store krav om ting jeg ønsket å få forbedret. Men jeg har bare gjort jobben som jeg har blitt satt til, Og jeg må åpenbart ha gjort en meget bra jobb. For idag kom sjeffen til meg å sa, Steinar, i løpe av neste uke skal du få en fabrikkny gravemaskin, og det er ikke hva som helst jeg får overlevert. Nemmelig den maskinen jeg har siklet på i tre år, nemmelig en Caterpillar 318.

Er det rart at man har smilt i kapp med regnet over Oslo idag?

Skrevet

Jøss. Tidligere Cat service mann her inne? Det viste jeg ikke. Joda mskina skal bli behandlet på aller beste måte. Der blir det røykeforbud, og egen matte ved døra til og sette fra seg skoene på. Så her skal det kjøres i sokkelesten.

Er ikke i Bærumstunellen. Idag og Mandag driver jeg på en byggeplass på Fornebu med en godt slitt Kobelco (pasert 12200 timer). Når jeg kommer til Grefsen på Tirsdag på en stor jobb der skal etter planen maskinen stå å vente på meg :grin:

Arbeidsskoene er ikke av fabrikatet CAT. Men det skyldes at disse følger med ifra min forige Arbeidsplass der alt av sko og klær gikk gjennom BS. Men la meg få dra å handle arbeidssko uten noen max pris så skal dere se at Grindstein kommer ut med CAT sko :cool: .

Det er en Beltemaskin jeg får.

Jørgen! Du kan muligen forvente en sms i morgen

Skrevet

Vell. Maskina sto og venta på meg idag tidlig, men selgeren ifra Cramo må nok påta seg skylda for å ha satt forvntningene litt høyt. Han sa nemmelig at maskinen var helt ny. Noe den ikke var, den har godt 4364timer. Eller ca 3år.

Men for all del, den er kjempegod og kjøre, og man kan ikke merke på maskina at den har pasert 4300timer. Men den har noen riper i lakken bak på hekken. Men de skal nok bort skal dere se.

I allefall, er et bilde av den etter at jeg har såvidt starta på en større jobb oppe på Grefsen i Oslo.

Cat-318C.jpg

En helt ny slik maskin med sentralsmørring, Rotortilt, 3 forsjelige skuffer og pigghammer blir for 1,3 til 1,6 milioner kroner.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...