Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glem skolestart neste dag, glem yndige turer i PNW land.

Denne kvelden blir actionfyllt.

Det er i hovedsak warbirds av diverse slag som skal brukes. For de som ikke har det, kan man evt bruke Mustang som kommer sammen med Accellerationpack, eller er det noen som vet om freeware warbirds til folket, så legg ut linker.

Det kommer til å gå fort og lavt. Vi cruiser på ca 200kt, og det er masse svinger og trange partier.

Som amerikanerne sier: "This ain't for the faint hearted!" :cool:

Vi møtes i Boulder City i Nevada og samles over Lake Mead etter takeoff. Deretter flyr vi i et stykke til Grand Canyon Airport KGCN før landing. Hvor langt det er? Sånn ca 2 timer flyging, kanskje mere.

Møt opp i god tid, vi tar av kl 20.00 som vanlig

grandcanyonmp.png

Kan du ikke fly gamle travere, stå fritt fram til å møte opp i noe annet. Eneste kravet er at det klarer minst 240kt og er passe manøvrerbart.

Håper på bra oppmøte.

• Premium Medlem
Skrevet

Snadder, skal skyve søndagsturen enda lenger opp på priolista, så får jeg håpe jeg har noen ledige warbirds som takler en såpass lang tur :grin: .

Jan Arild kom meg i forkjøpet....., jeg anbefaler også dette freeware-sceneryet fra OZx ! Det gir heftige utfordringer å følge elveleiet lengst ned i canyon.

grand.jpg

Godt initiativ Paul Andrè :D .

Skrevet

Ved nærmere sjekk så bruker vi nok ikke så lang tid læll :whistle:

Men vi kommer til å tilbakelegge lenger strekk denne søndagen enn vi vanligvis gjør oppe i PNW. Og sikkert betraktelig mye mere krevende ettersom man må fly hele tiden, istedet for å trimme flyet til level flight :grin:

grandcanyonw.jpg

Og er det noen som vil fly videre etter en pitstopp på KGCN så slå gjerne følge.

Anbefaler folk å ta en treningstur for å gjøre seg noe kjent.

• Moderatorer
Skrevet

Ser ut til å bli morsomt så prøver å få hengt meg på

hadde en liten test tur i går med Spitfire RM784

large_20105374052.jpg

fant ut at et par refulinger nedover må det regnes med samt en hvil av stickearmen blir en del heftig jobbing underveis :-)

Skrevet

Ja Robert. Møt opp med fulle tanker. Ikke bruk for mye gass. Mellom 8-12 i boost er maks hvis vi skal komme helt fram.

200kt cruise er ypperlig forhold mellom mengde arbeid man må gjøre i dalene og rekkevidde.

Christian. Kampen kan du høre på radioen i bakgrunnen eller lese om i avisa i morra.

• Moderatorer
Skrevet

Fotball? de kan du ikke bruke på MP ...hehe

Blir nok nødt til å fuele uansett så planlegger en stopp på KLAS McCarren Intl, Spitten er tørst og en pust i bakken skader heller ikke med en kopp kaffe og en tur på potta kanskje hehe

Ok folks snakkes senere nå må jeg få satt opp TS så den og er klar :cool:

Skrevet

Øh, KLAS er i andre retningen da :/

Boulder City 61B ble laget som et hjem for de som bygget Hoover Dam, og befinner seg 1 min flytid unna Lake Mead.

Boost på 4 til 5 er ypperlig på Spitten. Da cruiser den fint mellom 200-220kt og fuel holder lenge.

Skrevet

Denne turen må jeg virkelig prøve å få med meg!

Kjøpte Flight 1 sin Mustang P-51D for en stund siden, men har nesten ikke fått brukt den.

Er selv mustang "fan", så dette skal bli morro :)

Skrevet

Da er prøveturen unnagjort nedi Canyon.

Tenkte jeg måtte slenge ut noen bilder som en liten tease.

2010-8-22_17-23-2-727-Copy.jpg

Første bildet har vi funnet cruise altitude og ligger på ca 280 Kias her. Herlig herlig

2010-8-22_17-34-18-724.jpg

Mye fine farger til dem som våger seg helt ned...

2010-8-22_17-36-0-510.jpg

En sugende sving som endte noe close, men det gikk bra heldigvis.. Puhhh.

2010-8-22_17-23-54-585.jpg

Her prøvde jeg å blåse hatten av en slags cowboy jeg så nedi dalen.. :grin:

2010-8-22_17-31-42-482.jpg

Rareste elvestrekningen jeg har sett. Vannet krabber opp i innersving?? Godt man sitter i ett fly og ikke prøver seg på rafting her eller??

Gleder meg stort til denne seansen.. Håper flere av dere er lystne og tar dere tid til å joine. Helt sikker på at dette blir moro..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...