Paul-André Tilrem Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Glem skolestart neste dag, glem yndige turer i PNW land. Denne kvelden blir actionfyllt. Det er i hovedsak warbirds av diverse slag som skal brukes. For de som ikke har det, kan man evt bruke Mustang som kommer sammen med Accellerationpack, eller er det noen som vet om freeware warbirds til folket, så legg ut linker. Det kommer til å gå fort og lavt. Vi cruiser på ca 200kt, og det er masse svinger og trange partier. Som amerikanerne sier: "This ain't for the faint hearted!" :cool: Vi møtes i Boulder City i Nevada og samles over Lake Mead etter takeoff. Deretter flyr vi i et stykke til Grand Canyon Airport KGCN før landing. Hvor langt det er? Sånn ca 2 timer flyging, kanskje mere. Møt opp i god tid, vi tar av kl 20.00 som vanlig Kan du ikke fly gamle travere, stå fritt fram til å møte opp i noe annet. Eneste kravet er at det klarer minst 240kt og er passe manøvrerbart. Håper på bra oppmøte. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Anbefaler i høyeste grad å innstallere denne pakka med scenery og mesh for Grand Canyon: http://aussiex.org/forum/index.php?/files/file/12-grand-canyon-and-kgcn-holgermesh-v2/ Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. august 2010 Premium Medlem Skrevet 19. august 2010 Snadder, skal skyve søndagsturen enda lenger opp på priolista, så får jeg håpe jeg har noen ledige warbirds som takler en såpass lang tur :grin: . Jan Arild kom meg i forkjøpet....., jeg anbefaler også dette freeware-sceneryet fra OZx ! Det gir heftige utfordringer å følge elveleiet lengst ned i canyon. Godt initiativ Paul Andrè . Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 20. august 2010 Forfatter Skrevet 20. august 2010 Ved nærmere sjekk så bruker vi nok ikke så lang tid læll :whistle: Men vi kommer til å tilbakelegge lenger strekk denne søndagen enn vi vanligvis gjør oppe i PNW. Og sikkert betraktelig mye mere krevende ettersom man må fly hele tiden, istedet for å trimme flyet til level flight :grin: Og er det noen som vil fly videre etter en pitstopp på KGCN så slå gjerne følge. Anbefaler folk å ta en treningstur for å gjøre seg noe kjent. Siter
Christian Zhang Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Har ikke gamle warbird. Og har ikke mulighet til og kjøpe noe heller. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Bruk freeware da vettu Christian.... Skulle gjerne vært med, går ikke pga jobb Som flere her sier, så vil jeg sterkt anbefale mesh og scenery av Holger. Siter
Christian Zhang Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 finner ikke noe særlig bra freeware. noen tips? Eneste warbirdene jeg har er en moderne F-18 ( tar alltid feil) jeg har bursdag igår det er feil, hadde bursdag 17.. ) Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 F-18 er ingen warbird.. Og har du prøvd og sett etter freeware da? Finnes sinnsykt mye. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 20. august 2010 Forfatter Skrevet 20. august 2010 Christian. Les gjennom førsteposten min et par ganger. Kanskje du finner ei løsning der. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Her finner du en haug med freeware warbirds Det er bare å gå amok å teste til du finner en du liker http://www.simviation.com/simviation/?type=item&ID=66&page=0 Siter
Christian Zhang Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Men dere ser jo garantert ikke flyet jeg har lastet ned (har ikke lastet ned noe enda) Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Hvorfor gjør dem ikke det? Fly på MP blir alltid erstattet med noe tilsvarende eller noe som er likt.... Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Glimrende Paul Andre. Sceneryet lastes ned just nu. Ser virkelig fram til denne turen. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 22. august 2010 Moderatorer Skrevet 22. august 2010 Ser ut til å bli morsomt så prøver å få hengt meg på hadde en liten test tur i går med Spitfire RM784 fant ut at et par refulinger nedover må det regnes med samt en hvil av stickearmen blir en del heftig jobbing underveis :-) Siter
Christian Zhang Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Jeg vil bli med på turen, igår fikset jeg sceneryet og fant ett fly. Men nå ser det ut som at jeg skal til Lerkendal !! Rosenborg-Molde kl.2000. Men vil til Lerkendal Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 22. august 2010 Forfatter Skrevet 22. august 2010 Ja Robert. Møt opp med fulle tanker. Ikke bruk for mye gass. Mellom 8-12 i boost er maks hvis vi skal komme helt fram. 200kt cruise er ypperlig forhold mellom mengde arbeid man må gjøre i dalene og rekkevidde. Christian. Kampen kan du høre på radioen i bakgrunnen eller lese om i avisa i morra. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 22. august 2010 Moderatorer Skrevet 22. august 2010 Fotball? de kan du ikke bruke på MP ...hehe Blir nok nødt til å fuele uansett så planlegger en stopp på KLAS McCarren Intl, Spitten er tørst og en pust i bakken skader heller ikke med en kopp kaffe og en tur på potta kanskje hehe Ok folks snakkes senere nå må jeg få satt opp TS så den og er klar :cool: Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 22. august 2010 Forfatter Skrevet 22. august 2010 Øh, KLAS er i andre retningen da Boulder City 61B ble laget som et hjem for de som bygget Hoover Dam, og befinner seg 1 min flytid unna Lake Mead. Boost på 4 til 5 er ypperlig på Spitten. Da cruiser den fint mellom 200-220kt og fuel holder lenge. Siter
Håkon Fossen Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Denne turen må jeg virkelig prøve å få med meg! Kjøpte Flight 1 sin Mustang P-51D for en stund siden, men har nesten ikke fått brukt den. Er selv mustang "fan", så dette skal bli morro Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 22. august 2010 Moderatorer Skrevet 22. august 2010 ok sitter her med TS den er kanskje ikke oppe og går ? prøver med denne innstillingen 80.212.156.210:9987 men no connection ? Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Det er helt riktig ip-adresse, men portadressen er feil. Bruker standard port-adresse for TS2: 80.212.156.210:8767 Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 22. august 2010 Moderatorer Skrevet 22. august 2010 Fremdeles ikke kontakt på TS bruker ver3 og har åpnet port i ruter :confused: Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Da er prøveturen unnagjort nedi Canyon. Tenkte jeg måtte slenge ut noen bilder som en liten tease. Første bildet har vi funnet cruise altitude og ligger på ca 280 Kias her. Herlig herlig Mye fine farger til dem som våger seg helt ned... En sugende sving som endte noe close, men det gikk bra heldigvis.. Puhhh. Her prøvde jeg å blåse hatten av en slags cowboy jeg så nedi dalen.. :grin: Rareste elvestrekningen jeg har sett. Vannet krabber opp i innersving?? Godt man sitter i ett fly og ikke prøver seg på rafting her eller?? Gleder meg stort til denne seansen.. Håper flere av dere er lystne og tar dere tid til å joine. Helt sikker på at dette blir moro.. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 22. august 2010 Forfatter Skrevet 22. august 2010 Det er TS2 vi bruker. TS3 har visstnok for mange bugs enda. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Robert... det er TS2-server som benyttes og ikke TS3 Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 22. august 2010 Moderatorer Skrevet 22. august 2010 Må bare takke alle for en flott tur ned Grand Canyon :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.