Skrevet 19. august 2010 14 år Her snakker vi marginer tenker jeg. Ikke minst for han stakkarn med nesa i dørken som nok så livet pasere i ei revyscene ettersom hjulvispen nærma seg faretruende. :crazy:
Skrevet 20. august 2010 14 år Det finnes et regelverk for helikopterdekk på offshoreinstallasjoner.På norsk sokkel er begrensningene i bevegelsene til helidekket som følger:Heave 1 m/s Roll pluss/minus 3 grader,og pitch pluss/minus 3 grader.(Dette gjelder i dagslys som på videoen her)Det er også krav til støtdempingen på helikopteret. Men det er altså på norsk sokkel.Det er også vindbegrensningen 60 knop for takeoff/landing.(Jeg har være med på å ta av i 80 knops vind på britisk sektor,hehe)
Skrevet 20. august 2010 14 år Her er og marginene små [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EoHd5LePyVc&feature=related
Skrevet 20. august 2010 14 år Forfatter 80knop? dæven det hørtes ut som nive godt opp mot tivoli for mitt vedkomende :grin:
Skrevet 20. august 2010 14 år Men det er altså på norsk sokkel.Det er også vindbegrensningen 60 knop for takeoff/landing.(Jeg har være med på å ta av i 80 knops vind på britisk sektor,hehe) Vindbegrensningen på 60 knop har ikke noe med helikopteres/installasjonens begrensninger å gjøre, 60 knop er satt fordi vindhastigheter høyere enn dette kan blåse folk på sjøen. Etter ryktene skal det ha skjedd en gang for en stund siden at en kvinnelig offshore-arbeider blåste på sjøen på vei til/fra helikopter i kraftig vind.. og derfor er 60 knop satt som grense.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.