Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en UPS turbo i fjor;

Bestil Tirsdag 15.09.2009 om formiddagen (amerikansk tid). Mottatt Torsdag 17.09.2009 kl 10:00 ca (norsk tid).

OSLO, NO 17/09/2009 7:53 OUT FOR DELIVERY

17/09/2009 7:45 ARRIVAL SCAN

17/09/2009 7:10 DEPARTURE SCAN

17/09/2009 6:27 ARRIVAL SCAN

MALMO STURUP, SE 17/09/2009 5:20 DEPARTURE SCAN

17/09/2009 4:16 ARRIVAL SCAN

KOELN (COLOGNE), DE 17/09/2009 2:58 DEPARTURE SCAN

17/09/2009 2:58 DEPARTURE SCAN

KOELN (COLOGNE), DE 16/09/2009 21:07 ARRIVAL SCAN

16/09/2009 19:02 ARRIVAL SCAN

LOUISVILLE, KY, US 16/09/2009 4:59 DEPARTURE SCAN

16/09/2009 4:50 DEPARTURE SCAN

LOUISVILLE, KY, US 15/09/2009 23:40 ARRIVAL SCAN

MOUNT HOPE, ON, CA 15/09/2009 22:18 DEPARTURE SCAN

15/09/2009 21:32 EXPORT SCAN

15/09/2009 21:05 ARRIVAL SCAN

KITCHENER, ON, CA 15/09/2009 20:06 DEPARTURE SCAN

15/09/2009 19:30 ARRIVAL SCAN

STRATFORD, ON, CA 15/09/2009 18:54 DEPARTURE SCAN

15/09/2009 18:25 EXPORT SCAN

15/09/2009 18:25 ORIGIN SCAN

CA 15/09/2009 15:46 BILLING INFORMATION RECEIVED

Altså raskere fra USA enn det normale er fra f.eks Sandefjord.

Skrevet

Kan skrive under på at UPS kan tingene sine. Raskt og profesjonelt. Men problemet oppstår desverre når pakken skal videre i Norge. Da kommer posten inn i bildet, og det er bare utrolig hvor lang tid det kan ta for en pakke fra Oslo til annen norsk destinasjon. Og etterpå, når pakken havner på en PIB, så skjønner ikke folkene der et kvekk av hva de skal gjøre, så de må ringe Posten sitt interne support. Har faktisk stått i kø i 25 minutter for å få ut en pakke som det ikke var noe momskrav på :grin:

Sorry UPS, Dere blir ikke bedre enn det svakeste leddet i kjeden ;)

Skrevet

Er helt enig, problemet er Posten. Nå skal det sies at jeg jobber i Bring, dvs praksis plass gjennom Skolen/NAV, trives veldig godt, og når vi først får varene så blir de kjørt ut så snart som mulig. Vi kjører en del privatleveringer, men det er mest store kolli som Garderobeskap og slikt, som Posten ikke kan kjøre rundt med. UPS har egentlig avtale med Bring, jeg vet ikke hvordan det er sørpå men hos oss sender vi f.eks alle varer som skal til Hammarøy med Posten. (De kommer til Bring Terminal og henter det), og også motsat, ofte vi får varer fra Posten som vi kjører ut.

UPS er veldig raske, som dere sier så er problemet Posten.

Ut fra scanningen her så ser man veldig tydelig at UPS har tilpasset avgangene sine til Over Natten leveringer.

Pakken hentet i Manchester kl 15:23, levering til omlastning, scannes inn på Avgang, her er det sendt med fly fra Manchester til East Midlands, hvor det blir lastet rett på en UPS maskin til Køln, omlastes over til UPS maskinen som skal opp til Oslo, lastes av i Malmø for så lastes på igjen (Hvorfor akkurat dette gjøres vet jeg ikke, hos oss setter vi gjerne det som skal videre i rekkefølge inn i containere, slik at man slipper å ta ut alt sammen)

Så blir det flydd videre til Oslo, og sannsynligvis hentet på Gardermoen og sendes vel gjerne med første mulige fly nordover til Trondheim.

Selv fikk jeg Saitek X52 fra Paris med UPS, sendt fra Paris på Tirsdag, ankomst Onsdag, utkjørt Torsdags Formiddag av Posten.

Huff dette ble et velidg langt svar, med sikkert mye mer info enn noen her inne trenger :P

Skrevet

Litt off topic men nå blei jeg litt nysgjerig og smått forvirra hewr. Er ikke Bring og posten det samme selskapet? Om end a selvfølgelig ser bort fra mikro, eller som det også kalles macro økonomiske prinsipper :sick: og opdelinger?

Det står da vitterlig Bring på mer eller mindre det meste av bilene som er større enn Opel Plumbo av det jeg har fått med meg.

Skrevet

UPS er fint det, sâ lenge du holder deg i naerheten av en större by... Skulle ha en pakke levert ned til Korsika, og da gikk det helt pâ trynet. 1 uke ekstra brukt pâ levering, og et krav pâ 27 euro for â levere ned dit. Noe som jeg var langt fra förnöyd med..

• Premium Medlem
Skrevet

Men problemet oppstår desverre når pakken skal videre i Norge.

Jeg har samme erfaring. Jeg bor 3 mil utenfor Stavanger og UPS kjører express 2 mil utenfor Stavanger. De får levert varene fra USA i løpet av noen få dager, mens jeg må vente over en uke.

Jeg har handlet i USA uten å ha kontroll over frakteselskapet. Jeg betaler dyreste og raskeste frakt. Når pakken kommer til Gardemoen nedgraderer UPS pakken til det billigste hos posten. De betaler heller ikke tilbake pengene jeg betalte for 2 dagers levering. Jeg har kontaktet både posten og UPS. Begge skylder på hverandre.

Skrevet

Har fått meg levert fleire ting ifrå USA med UPS. Sjeldan tar det meir enn to-tre dagar ifrå bestilling til levering. Men her om dagen skulle eg få tilsendt nytt modem ifrå internettleverandøren min...posten klarte å bruke 4 dagar for å få ein pakke ifrå Ålesund til Molde....ein køyretur på litt over ein time (inkl 35 min fergetur). Det er ganske bra gjort :grin: (ikkje positivt nei).

Men UPS kan sakene sine. Ingen tvil om det :)

Skrevet

Til de som lurer, Nei Posten og Bring er ikke samme selskap. Posten kjøpte opp Nor Cargo og Box, og dette ble da Bring Logistics, men det er ikke samme selskap.

Eksempel hvor dette utjgør vesentlig forksjell. Pakke med Posten fra Oslo til Bodø vil bli sendt i Container til Fauske hvor dette losses, sorteres og sendes på en Distrubisjonsbil som da kjører til Bodø med dette dagen etter. I Bodø må det sorteres igjen for å finne ut av hvor det skal i byen. Da blir det enten kjørt med vanlig postbil og levert i Postkassen eller det blir levert på døren via egen bil, eller du får hentemelding og du kan hente det ved nærmeste butikk som har avtale med Posten.

Med Bring Logistics lastes pakken i en Container i Oslo, som settes på toget til Trondheim, før samme container blir lastet på godstoget til Bodø. I Bodø blir containeren hentet på jernbanen, kjørt til Bring Terminal som ligger like ved jernbanen, her losser vi Containeren og setter godset på de ulike sonene. I Bodø har vi lokalt 4 Soner, Leira, Byen, Stormyra og Privatgods.

På Onsdag losset vi en container hvor det blant annet var en privat pakke i. Dagen etter var jeg med å kjørte samme pakken ut til Kunden. Bare et eksempel på hvor raskt det kan gå hos oss. Bakdelen er at Bring Bodø ikke har mindre biler, den minste vi har er en 7,5tons Distrubisjonsbil. Andre steder har Bring biler på størrelse med Posten, og i Oslo tror jeg faktisk også de har Sykkelbud!

• Premium Medlem
Skrevet

Her er et eksempel på noe som ikke er imponerende i det hele tatt. Dette tok 15 dager med raskeste frakt. Det hører med til historien at jeg fikk refundert fraktpengene fra leverandøren av varene, og ikke UPS. Etter en uke bestillte jeg de samme varene fra UK. Begge pakkene kom samtidig til Gardemoen med samme fly fra Malmø.

GARDERMOEN, NO 07/30/2010 7:59 A.M. REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / SHIPMENT SUBMITTED TO CLEARING AGENCY

07/30/2010 7:59 A.M. REGISTERED WITH CLEARING AGENCY

OSLO, NO 07/23/2010 1:57 P.M. DELIVERY

OSLO, NO 07/22/2010 11:02 A.M. PROCESSED AT UPS FACILITY / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY

07/22/2010 7:36 A.M. DESTINATION SCAN

07/22/2010 7:30 A.M. ARRIVAL SCAN

GARDERMOEN, NO 07/22/2010 7:11 A.M. DEPARTURE SCAN

07/22/2010 6:34 A.M. IMPORT SCAN

OSLO, NO 07/22/2010 6:14 A.M. ARRIVAL SCAN

MALMO STURUP, SE 07/22/2010 5:14 A.M. DEPARTURE SCAN

07/22/2010 4:10 A.M. ARRIVAL SCAN

KOELN (COLOGNE), DE 07/22/2010 3:03 A.M. DEPARTURE SCAN

KOELN (COLOGNE), DE 07/21/2010 11:20 P.M. ARRIVAL SCAN

07/21/2010 11:14 P.M. ARRIVAL SCAN

PHILADELPHIA, PA, US 07/21/2010 10:09 A.M. DEPARTURE SCAN

07/21/2010 9:57 A.M. DEPARTURE SCAN

PHILADELPHIA, PA, US 07/20/2010 9:52 A.M. ARRIVAL SCAN

07/20/2010 9:52 A.M. MISROUTE VIA THE AIR SERVICE

07/20/2010 9:52 A.M. A FLIGHT DELAY OCCURRED BECAUSE OF MECHANICAL REASONS

LOUISVILLE, KY, US 07/20/2010 6:46 A.M. DEPARTURE SCAN

07/20/2010 4:55 A.M. DEPARTURE SCAN

07/20/2010 12:20 A.M. EXPORT SCAN

07/20/2010 12:05 A.M. EXPORT SCAN

LOUISVILLE, KY, US 07/19/2010 11:37 P.M. ARRIVAL SCAN

LEXINGTON, KY, US 07/19/2010 10:19 P.M. DEPARTURE SCAN

07/19/2010 9:26 P.M. ORIGIN SCAN

07/19/2010 7:57 P.M. THE SERVICE SELECTED IS NOT AVAILABLE TO THE DESTINATION ADDRESS / DOWNGRADED, FORWARDED TO CONSIGNEE, SELECTED SERVICE IS NOT AVAILABLE

LEXINGTON, KY, US 07/15/2010 5:41 P.M. PICKUP SCAN

US 07/15/2010 6:33 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Skrevet

Aporopå UPS, jeg så nettopp en litt interessant dokumentar på National Geographic som handlet om UPS, også en del om fly-delen av det hele. Vi ble med en pakke på hele sin ferd på div fly, og mye om deres nye high-tec main air hub i USA, den såkalte Worldport. UPS leverer visstnok over 15 millioner pakker hver dag og det SÅ i hvertfall ganske imponerende ut alt sammen.

Tror UPS er rimelig bra i USA, men ut fra sporing på pakken til Ragnar er nok ikke UPS avd Oslo fullt så effektiv som Worldport... :whistle: :grin:

[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0DguuX3TJJ0

Skrevet

Jeg er faktisk litt overrasket over håndteringen deres i Norge likevel, til tross for tidligere erfaring. Jeg tok kontakt med UPS og ønsket å få pakkesporingsnummeret, fordi jeg visste de måtte videresende det.

Det viste seg at de har sendt det med Bring, og at pakken kommer frem i ettermiddag, evt. morgen tidlig.

Men nå har det jo blitt endring i planene for helga, så jeg skal visst i bryllup i morgen, og får ikke mesket meg med varene før på mandag. Grøss, så ugunstig gale vi menn kan bli etter ting vi bestiller fra fjern og nær. :grin:

• Premium Medlem
Skrevet

Tror UPS er rimelig bra i USA, men ut fra sporing på pakken til Ragnar er nok ikke UPS avd Oslo fullt så effektiv som Worldport...

Jeg har en kamerat som bor rett utenfor Stavanger. Det vil si innenfor området der UPS har totalansvar og service. Han gir UPS syv på terningen. Han får pakkene etter 2 til 3 dager fra USA. Når UPS har ansvaret hele veien, da er de bra. Hva som var åesaken til at pakken min svirret rundt i USA i nesten en uke, vet jeg ikke. Det var et problem med et fly, men det skal være maks 1 dags forsinkelse.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...