Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av en overskrift på forsiden av "Vi Menn" for litt siden hvor de skrev at "Noen dør for din iPhone". Så da er mitt spørsmål; finnes det egentlig en "etisk riktig" (gode arbeidsforhold, ect) smarttelefon? Eventuelt er det noen som er "bedre" enn andre?

Er vel sikkert noen her inne som har noenlunde greie på slikt?

Skrevet

Finns nog inget facit på det. Alla vill sälja så mycket som möjligt = alla måste tänka på utpriset = alla måste tänka på produktionskostnad = alla anställda lider på något sätt = någon dör för att du lever.

Skrevet

Humre humre,,,etisk mobiltelefon ja,,,,mon det tru? Er vel nærmest håpløst å sette seg mål att alt vi anskaffer oss skal værra etisk fremstilt og kjøpt på lik linje med våre egne standarder. Prisverdig og ha en slik tanke for all del, men særlig realistisk er det vel neppe.

Er tross alt en god del som skal til for ett slik klenodium, der alt fra råmaterialer (cilisium) til gjenbruk av plas etc, innimellom sliter litt med etiske standarder.

Vi veit jo hvor vi selv står her i vesten, men når det absolut ska værra en slik global verdens handel så trur jeg det her blir mer utopi enn realistisk.

Og hvem har den rette etikken? Hvor går grensa? Er det arbeidsmiljø, naturen eller stor politiske forhold som setter standarden?

Trur han ovafor meg er inne på hvor vi kan ha ett realistisk etisk mål alle sammen, sørg for att du har betalt for vara og att den er kjøpt på legalt vis.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...