Vegar Mikalsen Skrevet 8. august 2010 Forfatter Skrevet 8. august 2010 Hørtes fornuftig ut. Nå som har jeg har bestilt iPhone 4 skal jeg også rydde opp i diskene mine og formatere macen. Ny iPhone og "ny" mac. Klar for høstens prosjekter! :-) Siter
Mads Hjemmen Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Audun: Ja, jeg har sett gjennom masse tester av den og det kommer alltid kommentarer om at batteriet på legend er noe av det svakeste på markedet.. Siter
Roger Skjæveland Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Jeg har hatt en iphone 4 i godt en uke nå å må si at jeg ikke klarer å hå tilbake til min gamle 3gs. Den nye skjermen er så sylskarp å klar at 3gs ser nesten ut som den er 5 år eldre. Antenne problemet har jeg merket lite til så langt. Dette er den beste mobilen ever. Og appstore gjør jo bare mobilen enda bedre. Her har men alt i et rett i lomma:) Siter
AMO Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Det viktigste ankepunktet mot Apples iPhone er at Apple binder sine kunder på hender og føtter. Du kan ikke legge til funksjoner i iPhone som ikke Apple har godkjent og tjener penger på salget av' date=' og kjøpene dine kan ikke overføres til andre telefoner enn iPhone. Unntaket er nedlastet musikk[/quote'] Da tviler jeg på at du har lest denne: Apple tapte copyright-avgjørelse - Dagbladet.no Kom med et nytt argument. Glemte og si at man er låst til itunes! Ja' date=' du er.... veldig låst. [/quote'] Langt i fra! Det er en gammel myte som ikke finnes hold i. Ja, iTunes er Apples eget anbefalte verktøy for å behandle innhold på sine produkter, men det finnes et hav av andre alternativer som er annerledes og mindre ressurskrevende. I tillegg kan du fint bruke Windows Utforsker til å legge musikk og andre filer inn på Apple-produktet ditt. Du må bare sette deg litt inn i hva som må til, men det er gjort på et par minutter ved hjelp av Google. Så at man er låst til iTunes er ikke riktig. Siter
Christian Paulsen Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Å skylde på at Apple med sine iPod og iPhones for at hoteller og bilmerker har iPod docks ødelegger markedet for andre er latterlig. Konkurranse er sunt. At hoteller og forskjellige bilfabrikat har gjort det sånn tror jeg ikke Apple har presset på dem... Det er tross alt sluttbrukeren som avgjør et produkts populæritet, er det ikke? Konkurranse er sundt var vel sikkert det Microsoft også sa da de var nær ved å lykkes med sin egen de facto standard for web som gjorde det umulig for andre nettlesere å lykkes. "Dere andre må gjerne lage deres egne web-greier altså, vi hindrer ingen". Og konkurranse er sundt sa de helt sikkert også da de gjorde det umulig å konvertere mail fra Outlook, og lagde lukkede standarder for dokumenter. Er bare sunn konkurranse, vi tvinger ingen til å bruke Word, så hvis du har lyst å sitte i din egne lille verden og surre med ditt egne lille dokumentbehandligsprogram som ikke kan åpne, redigere, eller bli åpnet av Word (som resten av verden bruker), så står du helt fritt til det. Lykke til. Men jeg skal si meg enig i at det blir litt for enkelt å skylde på Apple for sin forbrukerfientlige docking, og tullete begrensninger, eller på Microsoft for all elendighet og hindring av utvikling de har stelt i stand. Det er først og fremst ignorante sluttbrukere som må ta skylden. Men det har i praksis ikke vært helt enkelt å velge, og Microsoft har jo faktisk vært så flinke i sitt arbeid med å låse forbrukere inne at det nå er ulike domstoler, EU, og "goverments" som har grepet inn for å redde oss fra dårlige valg i fortiden. Beklager, men jeg klarer bare ikke med beste vilje å se hvordan en proprietær lukket standard på noe sånt som dette fremmer konkurransen. All erfaring tilsier vel heller at hvis man først lar slike standarder etablere seg, blir det nær umulig for andre å komme inn. Vedrørende flash så skal jeg ikke si så mye om det, og jeg er langt på vei enig i en del av argumentene. Men når man trekker frem batteritid som det viktigste, og syns det er et herlig valg, så skurrer det litt hos meg og mitt grunnleggende syn på hvordan slike dingser ideelt sett bør være. Jeg vil da bestemme selv hva jeg bruker batteriet på? Men det er bare mitt syn, det er som du sier et strategi-valg. Personlig er jeg ikke overbevist om at det handler mest om hverken batteri eller ønsket om åpne standarder, selv om Mr Jobs liker å vinkle det sånn. Uansett er det flott at iPhone brukerne syns det er så deilig å ikke kunne bruke flash, siden alternativene dette presser frem høyst sannsynlig vil være bedre for alle, en gang i fremtiden. HTML5 er vel fortsatt litt "problematisk" som åpen og lisensfri standard for video, men det ser ut som et stort skritt i riktig retning, på alle måter. Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 10. august 2010 Forfatter Skrevet 10. august 2010 Fikk mail i dag om at forventet leveringstid for meg er 15. oktober og ikke 15. september som jeg trodde. Derfor har jeg begynt å ringe rundt til butikkene. Har fått satt meg opp på en ok venteliste hvor jeg står som nr. 4 :-) Regner da med at det tar maks 2 uker. Siter
Johan Clausen Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Har i dag købt iPhone 4, og den skulle komme inden for 5 dage Derefter skal jeg overflytte mit nuverende mobilnummer til det nye teleselskap jeg har købt den hos, så jeg kan om ca 1 måned være igang med at bruge den rigtigt, uten at have midlertidigt nummer eller noet Siter
Christian Zhang Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Skal vise dere iphone jeg. Men denne iPhonen er Iphone 3GS. link Siter
Even Moe Egenes Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Satser på at noen mister en sånn gull iPhone, og at jeg tilfeldigvis finner den. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 iPhone 4 bestilt fra Apple i dag, forventet levert om ca. 3 uker Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 27. august 2010 Forfatter Skrevet 27. august 2010 Fikk min på Ekspert for et par uker siden! Frem til nå har nok det lureste vært å sette seg på ventelister i butikkene. Men fremover nå, vil det kanskje løsne i nettbutikkene også. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 Får levert min i morgen! Gleder meg som en unge. Siter
Kjetil B. Løvold Skrevet 11. september 2010 Skrevet 11. september 2010 Har hatt Iphone 4 sia begynnelsen av august, og kan ikkje sei anna enn at eg er kjempe fornøgd.! Skjermen er som folk seier heilt rå! Det einaste som kan være irriterande er antenne problematikken. Min kuttar kanskje 2 av 20 samtalar. Men igjen så er det eit problem på fleire telefonar også. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 11. september 2010 Skrevet 11. september 2010 Har hatt min i et døgn nå, er storfornøyd! Har ikke hatt noen problemer med antennene, har prøvd å gjenskape disse situasjonene hvor signalet skulle bli svekket men har ikke klart å fremskape problemene. Noen som har tips til apps da? Noe flyrelatert eller andre ting som er kjekt eller tøft å ha? Siter
Kjetil B. Løvold Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Aeroweather er en fin fin app.. I tilegg finnes der jo eit stort utvalg av E6B kalkulatorer der.. Er mange "fly" apps som er beregna for US&A. Som AF/D, heile FAR/AIM ligger som app, div charts for den innebygde GPSen osv.. Likte Matprat sin app veldig godt også. MYE god mat og oppskrifter der.. Angry Birds er "ikkje" anbefalt av meg.. Meir avhengighetsskapande spill skal du leite lenge etter..! Siter
AMO Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Jeg anbefaler California Gold Rush 1 & 2, helt konge spill! Og Tower Blox. Angry Birds anbefales også ja. Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Var på Aagem å tegna nytt abb med netcom + kjøpte iPhone 4 for timer siden.... Fram til nå er jeg fornøyd Siter
Even Rognlien Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Er det en idè å kjøpe iPhone 4 hos Apple.com og så skaffe seg et billig abonnement? Eller er det greiere å kjøpe mobilen fra operatøren? For eks: Iphone 4 16GB til 4890 fra Apple.com + Chess iTouch med minstepris 1068 per år`? Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Haha, undøvendig dyrt. For iphone altså. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 HTC Desire er ikke så mye billigere. Og der har du 1/4 av minnet inkludert. Du har heller ikke en full appstore. Siter
AMO Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Mathis, hva er vitsen med å sitte og lire av deg pisspreik om du ikke bidrar til å svare på spørsmålene? Kanskje det er unødvendig dyrt for deg, men du må ofte opp i samme pris for en hvilken som helst annen smarttelefon, og i mange tilfeller mer. Even: Jeg anbefaler deg å kjøpe direkte fra Apple. Jeg bestilte først fra Telenor, til 2990,-, og 12 mnd binding. De sa at jeg ville få den i desember, og måtte betale bruddgebyr pga tidligere bindingstid. Min ville kommet opp i 4600,-, og jeg ville få den om 4 mnd!! Det gadd jeg ikke å finne meg i, så jeg avbestilte, og bestilte fra Apple til litt mer, 4890,-, og fikk den etter to uker. Jeg har ingen bindingstid annet enn den gamle, og jeg slapp å vente i et halvt år. Jeg anbefaler deg det, du vil virkelig ikke vente i evigheter på telefonen. Siter
Christian Paulsen Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Kjetil B. LøvoldDet einaste som kan være irriterande er antenne problematikken. Min kuttar kanskje 2 av 20 samtalar. Men igjen så er det eit problem på fleire telefonar også. Ja, det kan ihvertfall av og til virke som telefoners primærfunksjoner ikke får nok fokus under utvikling. Som forrige iPhone som ikke kunne sende MMS, min Xperia MP som ikke kan lagre MMS eller sende et bilde over Blåtann (uten 3 parts prog), og som i dette tilfellet, samtaler som faller ut. Dette er problemer som ikke burde nådd sluttbruker etter mitt syn. For de store massene av telefoner, Sony E, Nokia, osv, så tror jeg det dreier seg mye om at tempoet går så alt for raskt. For å henge med føler de seg nødt til å proppe inn ny funksjonalitet i fleng, og få møkka ut på markedet før de andre har noe enda "bedre". Så ender vi opp som beta-testere. iPhone fremstår i mine øyne som av de bedre i så måte selv om de ser mer og mer konkurranse der også. Jeg vet ikke hva unnskyldningen for denne siste saken er, og det er vel også noe strid om hvor stort problemet faktisk er. Hvis du altså mister 1 av 10 samtaler, syns jeg det er relativt betydelig. Har det mest med hvor du er, eller hvordan du holder tlf, andre ting? Siter
Kjetil B. Løvold Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Hvis du altså mister 1 av 10 samtaler' date=' syns jeg det er relativt betydelig. Har det mest med hvor du er, eller hvordan du holder tlf, andre ting? [/quote'] Har eigentlig mest med korleis eg held telefonen. Dersom eg knip over nedre del av telefonen har den en lei tendens til å miste litt av signalstyrken. Ikkje noko problem dersom ein frå før hadde fullt utslag, men der det kan være dårlig dekning frå før vil det då skape litt trøbbel. Ryktene seier at det kjem av at fingrane "kortsluttar" antenna, men om det er sant eller berre svada veit eg ikkje. Har også hørt at det kan løysast med ein teip bit på kvar side av telefonen. Har heller ikkje prøvd dette. Dersom eg held telefonen med peikefingeren, og pressar den såleis inn mot øre har den ikkje kutta ei einaste samtale. Men det ser jo sikkert noko rart ut.! Siter
Christian Paulsen Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Hehe, du får skaffe deg en pølseklype Kjetil. Du vil samtidig bli en trendsetter. Takk for info, men var det ikke dette dere skulle få nye deksler til, eller snakker du om telefon med ny type deksel? Siter
Petter Kverneng Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Det er godt å ha en iPhone 4. Siter
Kjetil B. Løvold Skrevet 16. september 2010 Skrevet 16. september 2010 Pølseklype hadde kanskje ikkje vore så dumt nei.! hehehe.. Jo, var snakk om nokre deksel, men eg har ikkje sett snurten av det enda. Veit det finnest ein app der ein kan registre seg, og då få tilsendt eit deksel gratis. Min bedre halvdel har gjort det, men har ikkje fått det enda.. Men no har eg bestilt meg 3M film til å legge over telefonen, så kanskje det skulle hjelpe litt.. Bestilte i kvit. :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.