Raymond Bergseng Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Hei, Tenkte jeg at jeg skulle gjøre oppmerksom på denne videon med Hans Zimmer. Dette var en minikonsert Hans og vennene hans satte sammen den 14. Juli i forbindelse med premieren til Inception, og streamet det live til alle som ville se. En ganske stilig fremføring av spektakulær, men også ganske typisk, Zimmer musikk. Her har vi en god blanding av akkustiske instrumenter og synth/elektronikk, som hører hjemme i en god Zimmer komposisjon jeg likte godt stykke fra det 23. til det 28. minutt. En fem minutter lang crescendo som blir gradvis mer emosjonell og spektakulær. Enkelt, men effektivt. Minnet meg litt om "Journey to the Line" fra "The Thin Red Line" ("Den tynne røde linjen") fra noen år tilbake. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Det kan også nevnes at en del av temaet til soundtracket er inspirert og tatt fra Édith Piafs "Non, Je Ne Regrette Rien" men hentet ut på ganske snedig og halvgenial måte: [video:youtube]UVkQ0C4qDvM Siter
Johan Clausen Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 --->Tord: Faktisk indgår sangen i musikken. Mellem 16 og 17 minut. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Jeg har ikke fått sett hele live-videoen. Har mer satt meg inn i musikken på CDen, men synes det var en ufattelig kul detalj. Den dukker opp på albumet også, spor nr. 10, 7:05. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.