Øyvind Schou Johnslien Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 God morran. Ser ingen ide på tur idag men jeg har ett lite forslag. I det siste har det vært mye low and slow, vi har også hatt landings konkuranse og vært ute med veteranene. Hva om vi klatrer opp ett hakk fra di eldste flyene og kanskje får lufta noen Warbirds i dag? Ser for meg at det kunne vært gøy, litt formasjons flyging og kanskje ett lite bombe oppdrag (B-17 B-24 - Lanchaster??) selvfølgelig med eskorte (Spit / P-51) og kanskje noen Fi i form av gammalt tysk jønn (Focke / Messerschmitt) Hva tror dere om dette? Frister og riste huset litt her på kvelden med gromm motorlyd og litt mere fart inne i simmen. Hvis dette frister eller ikke, så sleng inn flere forslag. Jeg liker å forbrede litt med evt nytt scenery eller flymaskiner før turen setter igang, slik turen oppleves så bra som mulig.. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Hvis dette skal bli noe av, så må noen (evt. du) komme opp med rute vi skal fly. Skal det være et bombetokt eller eskortetokt? Hvor skal vi fly. USA eller Europa? Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 Hei igjen. Da har mr PNW guru Jan Arild satt opp ei rute til kveldens seanse. På grunnlag av denne ruta ser det ut til at det blir "små" Warbirds denne gangen, og ingen Bombers. Turen vil starte på KOLM Olympia og ruta ser slik ut: KOLM - KKLS - WN10 - 7S3 - OR51 - KEUG - 2OR4 Samlet distanse på 240NM og flytiden er begegnet til 1,05 time med speed på 220 Kts. Hvis det er noen som ikke har Warbirds inne på sim, så prøv å velge ett fly som har cruise speed på mellom 200-250 kts slik at vi kan kjøre en tett og fin formasjon. :cool: Håper det er interesse for denne turen da jeg tror dette kan bli gøy. Maskina mi har foresten akkurat hatt besøk av en gjeng mekanikere slik at den er klar for kveldens tur. Børsemakeren har også smurt og stelt alle gunners før opplading av magasiner. Da er det bare og lade opp så sees vi på Olympia til vanlig tid. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Dagens flight med headings og forventet tidsbruk. Siter
Christian Zhang Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Er det payware Øyvind? Kanskje jeg kan bruke det samme som du har Må man ha PNW scenery eller noe? EDIT: Glemte at jeg skal på fotball kamp kl 18 så kommer ikke. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Om Jan Arild kan ta på seg badehåndkle og gå ut på balkongen og sørge for fint vær, så blir vi veldig glad. Er noe skyet i området for tiden. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 Det er riktig Paul. Jeg driver akkurat med litt test flyging i området nå (Det er neimen ikke lett å få disse halehjuls warbirds ned på ei trang kort stripe gitt) og været er en smule ustabilt for å si det pent. Men Jan A lovet forbedringer før take off på turen, så da får vi bare håpe. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Tok selv en tur i en villhest nå nettopp, og da var det så mye skyer at maskina mi gikk tom for minne :whistle: Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 En liten teaser her på hva vi har i vente på turen utpå kvelden Har nå tatt en del av turen bare for moro skyld, og tro meg med disse maskinene har vi sandelig en utfordring på disse småstripene Jan A har plukket ut. En ting er nå at di er korte, men det værste er bredden. Her skal tunga være i rette munnen for å si det slik. Her vi ready for takeoff fra KKLS. Fin morrastemning. Som dere ser er været akkurat sånn passe, men nå er Jan i ferd med å resette serveren med mere likanes forhold. Ett lite snapshot fra godstolen. Her er vi på bakken på 7S3, flere som har parkert her som dere ser. Det skulle ikke forundre meg om det er en smule enklere å få hjulene på asfalten med den Cuben der enn ett ganske mye større og tyngre halehjulsfly av typen jeg benytter. Her var det trangt gitt, men du verden for ei fin stripe. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. august 2010 Premium Medlem Skrevet 1. august 2010 Skitt au, her har jeg sittet foran PCen siden i morges, og da det nærmet seg MP, var det plutselig mye annet som måtte prioriteres. Beklager, jeg skulle gjerne deltatt med noen warbirds . Håper dere andre fikk en fin tur!! Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Da var kveldens warbird-tur unnagjort. Til tross for litt serverproblem som rettet seg litt etterhvert hadde vi en herlig tur. Fant jo fort ut at jeg ikke er noen warbird-pilot, og glad for at jeg har mange liv i FSX Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Da ligger bilder her. http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=563344#Post563344 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.