Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag bestemte jeg meg for å hacke HTC HD2en min.

I den forbindelse ønsker jeg her å starte en diskusjonsblogg

som tar for seg måten jeg gjør dette på.

Kommer til å ta dette i segmenter utover dagen slik at alle ting og tang blir tatt med i prosessen, til slutt vil jeg poste en video på youtube som viser min HTC HD2 fult fungerbar med Android (forhåpentligvis)

Legger til at jeg ikke har gjort dette før og håper min erfaring kan deles og benyttes av andre eiere av HTC HD2

Dette er første post, så følg med her.

Skrevet

Laget en mappe som het Sense på lagringskortet (SD-kortet) slik at jeg alltid kan kjøre en system recovery uten å ødelegge Windows Mobil OSet.. Holder nå på å kopierer over alle filene til HTCen

Skrevet

Går sakte men sikkert fremover her, har fortsatt ikke klart å reboote telefonen inn med Android OS, så langt henger den seg bare.. Men har et par andre alternativer jeg kan gjøre, så jeg gir meg ikke på lenge.

Skrevet

Har tatt opp en film med kjerringa sin mobiltelefon, men forstår ikke hvordan jeg får filmen over til maskinen, jævla sony ericsson telefon..

Anyway..

Kommer med en beskrivelse hvordan jeg klarte å få Android på min HTC HD2..

Basic det som som jeg måtte gjøre var..

1. Jeg måtte ta en hard reset

2. Jeg måtte flashe radio.rom

3. Jeg måtte installere HardSPL og CustomRUU

Dette kommer jeg til å lage en lang og fin beskrivelse på så no worry..

Det som gjorde at jeg ikke fikk det til med en gang og holdt nesten på å gi opp var at linux kernelen ikke bootet slik at HTC var svart og bare hang. Med en gang jeg fikk formatert SD kort, og patchet/flashet ny radio rom og oppgradert bootloaderen gikk det smerte fritt og kjøre dette her..

Nå skal jeg installere masse widgets og apk filer, kommer tilbake også med film når jeg får den hersens ericsson telefonen til kjerringa til å overføre til maskinen hennes.

Samt bilder

Skrevet

Tror det må litt mer undersøking til her, det viser seg at Android fungerer bare til man skrur av telefonen, skrur man på igjen så kommer Windows tilbake, altså det virker nesten som om jeg kun har fått til et shell og ikke noe annet.

Skrevet

De sier jo i videoen at det bare er et Shell eller hva du kalte det, at det var bare å resette så var du tilbake til traurige WM.

Ikke skyt meg... Har desperat need for en ny telefon og den skal ha Android. Iphone er uaktuelt. Begir meg ikke frivillig inn i MAChelvettet.

Denne telefonen virker å kunne være det jeg er ute etter, men dog med Android som primærsystem.

Keep it up!!!

Skrevet

Etter det jeg forsto av den videoen, så var det kun et shell og at andriod ligger på minnebrikka og kjører derfra.

Om jeg oppfattet hva som ble sagt i videoen, så funker ikke telefonen som telefon heller... dvs. den ringer ut og mottager hører deg, men du hører ikke den du ringer til... og da er man kanskje ikke helt i mål enda?

Skrevet

Alt fungerer helt greit, du starter Android gjennom filbehandleren og vips etter reboot har du Android, der fungerer det meste helt ok til å forsatt være under utvikling.

Jeg har forsøkt å ringe, det går fint med god lyd.. Kamera er dog kun 3Mpx og ingen video enda, det holder de på og ordne og status på dette kan sjekkes her

http://htc-linux.org/wiki/index.php?title=Leo/Status

Du kan velge å installere et lite dual boot program som gjør at du kan velge enten android eller windows ved boot, har ikke testet dette enda..

Jeg venter på noen svar ang dvalemodus funksjonen på telefonen men til nå ser det ut til å være et minimalt problem.

Skrevet

HTC fâr se â lage en HTC EVO 4G i GSM versjon, da har vi HD2 pâ Android uten â hacke telefonen sin :grin: Er fornöyd med Heroen, men nâ som Droid/Milestone 2 og Droid X kommer mâ jeg kansje vurdere en upgrade ;) Min Hero er forsâvidt rootet og kjörer FroYo(Android 2.2) ;)

Skrevet

Prøv samsungen Johan! Har den på jobben nå. Den er helt vill! Var litt skeptisk til den, men den er helt klartet kongen av android for øyeblikket.

Skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke tar inn Evo 4G ? Netcom har jo norges første 4G nett.

Skrevet

Litt skeptisk til TouchWiz, men skal ta en kikk pâ Galaxy S ;)

Grunnen til at Evo 4G ikke selges i Norge er fordi den kun funker pâ CDMA(Amerikansk standard for mobilnett), som 2 av 4 operatörer i USA bruker(Sprint, Verizon, AT&T og T-Mobile er pâ GSM). Ogsâ bruker Sprint en annen standard pâ 4G-nettet(WiMax, vi har LTE). Norge og Sverige er nogenunde klare for en 4G telefon, sâ vi venter pâ HTC :P

Og ang iPhone: For â vaere helt aerlig kan man ikke vurdere den seriöst med mindre man er eplegutt ;)

Skrevet

Det fungerer smertefritt nå hos meg, har både oppdatert nyeste filer, rom osv. og alt ser ut til å fungere. Fikk dog ikke til dual boot enda, men det gjør meg ikke noe å måtte logge inn i windows for så å starte android som da går resten av dagen, gjort på et par minutter fra start til finish.

Har lagt til apps, kjører spotify og alt annet smertefritt og bare koser meg med et velfungerende OS som overgår winmo på alle områder (minus ting som ikke er på plass enda)

Skal legge ut en fullstendig installasjons guide her i dag.

Skrevet

Tom, vet inte om jag ska fråga och förstöra din fina tråd men anser du (synes du) att HD2 fungerar bra mot företagsmiljö (exchange, delad outlook kalender osv) med windows mobile och/eller android?

Vi ska köpa in nya telefoner nu och undrar om vi ska ta Galaxy S eller HD2 (evt mini).

Skrevet

Til profesjonell bruk tror jeg Windows Mobil og HTC HD2 fungerer veldig bra, dog også mini. Litt lite batterikapasitet med ellers smertefritt mot det du ønsker, sett at du har mobilt bredbånd da.

Jeg ville kanskje vurdert å kjøpe en HTC med android som grunnleggende OS om jeg nå skulle kjøpt ny telefon.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...