Ola Haldor Voll Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Jeg spør om tips og vink fra dere her inne. Av tidligere erfaring er det mange hjelpsomme og flotte mennesker her, med forskjellig kompetanse og kunnskap - og tenkte i de baner at det ikke kunne skade å spørre i det minste. Jeg har planer om å flytte inn til Trondheim og boltre meg i lokaler med ekstremt god beliggenhet, og her vil jeg fortsette å jobbe med det jeg jobber med hjemme i Rennebu i dag.. Mer sentralt, nærmere potensielle kunder, bedre infrastruktur med fibernett osv.. Det jeg driver med er etterarbeid for film og video, både for TV-skjermen og for lerett i store, mørke rom. Har sett meg ut møbler og ting jeg burde hatt på kontoret for å gi kunden den profesjonelle og høye standarden man forventer i slike fasiliteter. Det holder sikkert med IKEA-møbler, men det skriker ikke akkurat "kvaliet", og det dekker ikke de behovene jeg har for muligheter med å samle forskjellig utstyr på så liten plass som mulig, både innen syns- og rekkevidde. Materialet bør se fint og kanskje gjerne litt ekslusivt ut. Nå har jeg ikke peiling på tresorter og hva som ser ut sånn og sånn - og derfor spør jeg om hjelp. En annen ting er design. Jeg har sett på møbler på nett, og vet ca. hvordan jeg vil ha det, men jeg tror jeg må ha det tilpasset rommet og utstyret det skal brukes med. Det er bl.a. snakk om to til tre skjermer, lydkort og noe mer som skal inn i 19" rack, et par høytalere. Totalt sett er det vel snakk om å lage et bord etter spesifikk design til presise mål, i tremateriale. Og muligens en platting hvor kontorstol/sofa og bordet skal stå sånn at man har oversikt og kan montere en større skjerm eller lerett for påsyn av det man jobber med lenger inn i rommet - ikke ulikt en liten amfi som i en kinosal. Million dollar question: hva kan man regne med i pris på sånt? Vil det være billigere å kjøpe noe ferdigfabrikert fra USA, eller er det mulig å få til noe med norske håndtverkere til en fin pris? Kan evt. produsere en 3D tegning for å vise litt hva idéen går ut på om nødvendig. Siter
Geir Teigo Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Artig prosjekt. Her må du bruke MDF og foreslår 16mm. Det holder til plattingen og er en fin tykkelse til pult. Pulten blir vel bare en plate som du kjøper bein evt. knekter og bein til og behandler. Som finish anbefaler jeg sparklede kanter, grunning og bengalack i den fargen du måtte ønske. Det gir en skikkelig stilig finish. Jeg laget "platting" til simulatoren og den kom vel på rundt 2000 ferdig kuttet. Du kan nok komme unna noe rimeligere siden du bare trenger en modul og ikke tre som jeg har. På trevarehandelen kutter de platene for deg på millimetermål og hvis du har tegnet godt før bestilling setter du sammen den på en ettermiddag. Tenker du havner et sted rundt 3500 med alt inkludert. Siter
Håkon Aarøen Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Om det kun er en bordplate du trenger så ser jo forslaget til Geir bra ut, men jeg har en anelse om at du ser for deg noe litt mer enn som så - og da kan jeg love deg at ting begynner å bli dyrt Iallefall produkter fra produsenter som "spesialiserer" seg på slike ting.. Sjekk f.eks disse: Link 1 Link 2 Skal man ha ting som ser strøkne ut i denne kategorien, så kommer man antagelig best ut av det ved å hyre en møbelsnekker, selv om en slik en sikkert koster godt over 500,-/timen. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Skrevet 27. juli 2010 Har sett på begge to. Zaor-bordet er ikke direkte godt egnet til mitt bruk ved nærmere ettertanke og det var artig at du skulle nevne AKA-bordet. Er nemlig akkurat det der jeg har sett på - men målene er for små til mitt behov. Har tenkt å klaske inn en saftig colour grading modul som måler nærmere 120cm i bredden f.eks.. :whistle: Har sett på AKA sin egen nettside, og ser de har større bord, men det ligger også deretter i pris... Tenkte det var gull verdt å høre hva man kan se for seg å få noe sånt bygd her på berget fremfor å importere selv. Ser ikke ut til at Prolyd importerer de andre AKA-bordene. Regner med de er på ferie siden jeg ikke har fått svar på forespørsel om dette. Siter
Håkon Aarøen Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Gutta på Prolyd er ekstremt serviceinnstilte, så du skal ikke se bort i fra at de kan ta inn andre typer også Lykke til! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.