Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enn hva med storfeet som her i Norge blir fraktet til slakteri i biler hvor de er stuet sammen, og ikke har mulighet til å vite hva som skjer? Slutter du å spise kjøttdeig av den grunn? Så det å si at Asia er langt tilbake i utvikling er feil, og bare så det er sagt: dyr er dyr, så å si at det er verre at det skjer med hunder enn kuer (kun et eksempel, kunne med fordel vært sau, kylling e.l.) er temmelig dumt. Husk at trynefaktoren ikke har noe å si; en ku "lider" like mye som en hund under frakt.

Jeg blir i alle fall ikke å slutte å spise kjøttdeig, og jeg kunne muligens ha tenkt meg å prøve den retten som blir nevnt i den artikkelen som det ble referert til, hvis den ble meg servert. :)

Nå vet du i alle fall mitt syn på saken. ;)

Skrevet

Behandling av dyr som skal slaktes er noenlunde lik over hele verden. Og at hunden er et kjæledyr mens kua er et husdyr er et tåpelig argument (i fall noen føler for å benytte seg av det). Jeg hører ingen som klager over at kaninen havner i gryta? Skjønner ikke hvorfor folk skal hisse seg slik opp med en gang Gilde-logoen ikke er på buret. Gilde er da ikke dyrevernere, de heller? Begynner å bli lei av alle hypokratene som skal klage over dyrenes skjebne andre plasser i verden, mens de glatt ignorer hva som ble gjort mot dyrene som ble pølser og kjøttdeig her til lands.

Synes ikke folk med rette kan kjefte over sånt før de har blitt vegiterianere, evt at de spiser kjøtt slaktet på halal-metoden :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...