Steinar Grindstein Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Den 28år gamle Laila Navrud blir utvist i 2år for å ha feiltolket arbeidstillatelsen etter at hun giftet seg i Norge. Mer her. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/tapte-anken-laila-navrud-28-kastes-ut-av-norge-3247764.html Mens invandrere som kommer hit og stjeler, driver med grov vold ag annen tung krminilaitet nermest for sone sine straffer i norge i ren luksus i forhold til hva dem hville ha gjort i hjemlandet. Men og jobbe lovlig (har arbeidstilatelse) i norge og betale skatt skal straffes med utvisning er forkastelig. Jeg godtar ikke at den norske stat skal missbruker mine skattepenger på en slik fillesak når dem ikke en gang klarer og få ut dem som virkelig fortjener utkastelse ikke blir sendt ut :mad: Siter
Emil Topstad Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Jeg har undret over det der selv.... :whistle: Siter
Bernt Sulebust Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Men dette er det samfunn som det norske folk selv har valgt ved å stemme Ap, Sv og SP. Det norske folk har seg selv å takke. -B Siter
Emil Topstad Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Da er det vel ingenting annet enn blått du stemmer skjønner jeg.. :grin: Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Skrevet 12. juli 2010 Jeg har da ikke bedt om dette da jeg ikke stemte på noen av regjeringspartiene.. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Men da har du ikke noe å klage over ettersom du ikke gjør noe for å gjøre noe med problemet med gorillakompaniet som styrer Norge no. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Skrevet 12. juli 2010 Men da har du ikke noe å klage over ettersom du ikke gjør noe for å gjøre noe med problemet med gorillakompaniet som styrer Norge no. Selvfølgelig har jeg noe jeg skal ha sagt. Jeg benyttet stemmeretten min, og avla stemme. Men at det partiet ikke er i regjeringsposisjon skal ikke frata meg retten til og si hva jeg mener om staten. Så den kan du dra lengre på landet med. Siter
andreas nærbø Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Den norske stat er noen gang helt fjerne for og si det mildt ! Siter
Kenneth Rønning Skrevet 12. juli 2010 Skrevet 12. juli 2010 Krekar får bli, hun må dra. Helt forkastelig, det skulle ikke vært lov. Er det ikke mulig å klage dette inn for noe organisasjon som FN eller noe slikt? Må da finnes noe? Neida kast ut de som har sitt på det rene, med jobb og skatt. Eneste hun ikke forsto var noen bokstaver "Arbeidstillatelse u 2a b1" elns sto det i brevet hun fikk. Ingen tenker da for faen over at bokstavene u 2a b1 er tillatelse for en spesifikk jobb? I helvette... Selv ikke den ærligste Nordmann gjør det. Er litt forkastelig og meget flaut på vegene av nasjonen at noen rasister sitter så høyt i systemet at de får kasta ut folk som gjør sitt for å følge loven. Hun ringte faktisk arbeidstilsynet før hun skifta jobb for å være sikker på at alt foregikk på lovlig måte. Enten må noen i arbeidstilsynet lære seg reglene, innrømme feil og ta det på sin kappe, eller så må de rasistene som sitter i toppen vise litt forståelse for at alle er mennesker og at alle kan gjøre feil. Selv folk i deres egne etater. Nei stå på, idiot. Du som var på Tv'n i kveld ja, måtte du sove satan så fælt. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Men dette er det samfunn som det norske folk selv har valgt ved å stemme Ap' date=' Sv og SP.[/quote']Jaha, hun ville jo vært garantert å få bli om H eller FrP hadde vært ved makten, for de er jo så gira på å beholde utlendingene [/ironi] Siter
K L Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Den STORE forskjellen er faktisk ja at de blå ønsker virkelig å forandre på regelene og byråkratiet i Norge som er helt sykt, og ja med en blå regjering tror jeg at hun som nå tvangsendes ut, ville fått bli, det er en stor missforståelse at de blå ønsker alle utlendinger ut av Norge, Norge må ha en viss prosent utenlandsk arbeidskraft for å klare seg; derfor ønsker de blå de som ikke deltar i samfunnet ut; men det ønsker tydeligvis ikke de røde, en skal lete lenge etter en mer møkkagjeng en den som sitter ved roret nå, de er svake, de er dypt uenige innad og utad om den politikk som skal følges. Alle må bidra sier Jens, men hvor vanskelig er det å se at alle ikke gjør det, ei heller ønsker å bidra, de er destruktive og de får puter sydd oppunder øra dagen lang. Vi kan ikke sende tilbake utlendinger som er identitetsløse, ja men for ***** hvorfor skal vi da la de sitte på ventemotak som f.eks Lier, om de nekter å opplyse om sin identitet, så sett dem i fengsel da vi ikke kan garantere for våre egne borgeres sikkerhet, la utlendinger av alle nasjonaliteter bli om de klarer å følge norske normer og regler, om ikke får dem til h***** ut, eller sett dem bak lås og slå. Vi har ikke råd til å å forandre straffenivået sier Knut.S. javel, men vi har råd til å bygge f.eks en flunkende ny opera, hva er viktigst, kultur eller å få satt kriminelle som utfører grusomme handlinger lengre bak murer, det henger jo ikke på greip lengre. Jeg skal innrømme at jeg er blå, men jeg ser problemet i at om ikke noe skjer snart så kommer det til å vokse frem en fløy innen norsk politikk som er meget mye mer blå en f.eks FRP, det vil jeg ikke, jeg vil ikke at nordmenn skal bli enda mer rassistiske en vi er, for vi er det, de fleste av oss, men hvorfor spør jeg, hvorfor er vi det, der legger jeg mye av skylden på de røde. Stem ved valg folkens, jeg sier ikke at alle problemene kommer til å blåse bort over natten, men vi vil etter min mening få et mer rettferdig samfunn for de som vil noe. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Jaha, hun ville jo vært garantert å få bli om H eller FrP hadde vært ved makten, for de er jo så gira på å beholde utlendingene [/ironi] Lignende sak, se Siv Jensen sin mening der.. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/norskamerikaner-tok-ekstrajobb-kastes-ut-av-norge-3240401.html Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Steinar: Jeg leste det feil. Leste det som om du ikke stemte i det hele tatt. Men stemte du blått har du min dypeste unnskyldning. De som stemmer rødt får ingen empati fra meg, heller motsatt. Siter
K L Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Det som bekymrer meg mest er vel at vi og da mener jeg alle vi har blitt inbyggere i et slags lulleland, der grensene mellom rett og galt er visket ut, vi avgjør saker som får dramatisk betydning for enkeltmennesker med en kast terning mentalitet, det finnes ikke lengre noen rettferdighet igjen. Etter min mening,har mange av politikerne fjernet seg fra virkeligheten. Siter
AMO Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Det verste er at du treffer spikeren rett på hodet, Kenneth! Vi har nøyaktig samme oppfatning, spesielt i forhold til siste innlegg fra deg. Det er en skremmende utvikling! Siter
Steinar Grindstein Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Skrevet 13. juli 2010 Paul. Den er grei. Det er menneskelig og missforstå. Siter
Bernt Sulebust Skrevet 13. juli 2010 Skrevet 13. juli 2010 Nok et eksempel på regjeringens manglende evner... nå har de "mistet" bråkmakerene fra Lier: Dagbladet Siter
per berge Skrevet 15. juli 2010 Skrevet 15. juli 2010 ja svara som de forskjelige ansvarlige og ikke ga viste jo att dess lengre på venstrekanten du setter deg jo fortere velver skuta. Jeg fatter ikke på hvilket tidspunkt disse såkalte politikerne solgte moralen og redeligheta si men det å drite i eget reir er tydligvis noe folk syns er helt toppers. Nå er jo han som påtok seg statsminister embete stort sett ute å reiser for å etablere sin private CV. Og dette greier han fint, ok, så drit i å ta ansvaret for landet da jens all den tid du kun er ute etter din egen kariere. Vel, det stopper ikke her fra dagens utvalg av maktelitens landsvik, Vi ser jo hvem Jens Stoltenberg vil la våre her i Norge og hvem han vil hive på huet ut med første fly. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3733185.ece islamofashister som hizb ut-tahrir er god knall for ham og Jonas, for ikke å glemme all den human-waste flokken på yterste venstrefløy slike som SV, Rødt. mewns altså en kvinne gift med ETNIK NORSK NORDMANN med aner hundrevis av år tilbake, og hennes sønn som er 50% direkte ETNISK NORSK NORDMANN, skal ut. Er det rart jeg snakker med store ord og sier rett ut det som faller meg inn? Nei, og til dem som føler behov for å rakke ned på meg fordi jeg har en moral og lyst til att vår arv skal bevares og ikke hives på båten av folk med private karierer som mål kan ganske enkelt drite i det. Nei jeg ser ingen grunn til å vise respekt for de folka som har lagt grunnlaget for dette sviket mot eget folk og land. Det finnes ingen verdighet eller moral hos denne gjengen hyklere i AP makta. Og att ikke fler innser det er for meg ett mysterium. Men klart, en tre dagers er mye viktigere enn å ivareta enn moral og sunn fornuft. Asylinstituttet har vært bevist misbrukt i 2-3 tiår nå, og det er samme nettverket som i dag besitter de viktigste og mektigste postene i landet vårt som var med på å legge til rette for dette sviket. Hiv ut alle fra makt nettverket i AP og SV og ta med Quislingene i RØDT på samma båten. La oss heller fylle på med Filipinere istedenfor. De har i hvertfall verdighet og moral og ikke minst visjoner om hva som er rett og galt, fornuftig og bærekraftig. Jeg kjenner det koker inni meg. PS, til de som måtte tru Høyre er redningen kan jeg bare minne om att Høyre har sittet nesten like mye i regjering som AP etter krigen. Rett nok ikke med det samme propagandarøret NRK, også kalt ARK. Om FRP er løsningen? vel, jeg er trukke det heller desverre. Er redd det må til helt andre kluter for å rydde opp i det rotet som makteliten har surra sammen de siste 30 årene. det starta for fullt med hu som på ett merkelig vis er døpt landsmodern, gro harlem brundtland. Hva var det hu egentlig fikk gjennom somm var så stort? Jo hu satte da rett nok 70.000 Norske hardtarbeidende sjømenn på land i sin iver etter å,,,,ja nettop "ikke få inn noe rederskatt" :crazy: Men er nå folket på en evig velferds fyllefest så ser dem jo ikke att noen er iferd med å ta ned scena. Det ser dem først den dagen dem våkner med tidenes hangover. Siter
K L Skrevet 15. juli 2010 Skrevet 15. juli 2010 kanskje en skulle ha starta et nytt parti hvor rettferdighet var en rød trød i alle saker man sto for.(men PS! ikke rød politikk) Problemet er at det ikke ser ut som om man kan klare å få flertall i noen regjering her til lands, dvs en sammlingsregjering, med nytt kaos. mine hovedsaker er som de altid har vært, eldreomsorg, barn og opplæring, kriminalitet, og helse. En liten digresjon men alikevel, min kone har fått ny jobb på en skole; hun er lærer, der har ikke kommunen råd til å pusse opp skolen så alle må få brakker som læreinstutisjon, dette er en skam. Siter
per berge Skrevet 15. juli 2010 Skrevet 15. juli 2010 Helt klart att dette parlamentariske systemet som legger opp til koalisjons regjeringer er ett problem. Enig der. Og derfor burde dette systemet blitt endret slik att det er eks, to valg omganger der kun de over en viss prosentandel kan stille i det avgjørende. Og denne grensa for neste valgrunde burde være satt til minst1/3 del av stemmene. kall det gjerne finale omgangen Det du prioriterer er jeg også enig i med tilleg til noe veldig viktiog som du utelot å ta med. Næringsliv, og grundervirksomhet spesifikt. Dette er tross alt det som betaler regninga for alle de sakene du nevnte. Om vi alle jobba som lærere, sykepleiere og byråkrater blir det fort smalhans. Men dette har jo mange av oss advart mot i flere tiår uten att det ser ut til å gå inn hos folk flest. Der er som jeg sa, 3 dagers noe av det viktigste i livet. Om vi tar for oss det du sier om rettferdighet, så følger jeg på med å anonsere etter en statsleder som sier som sådan: Jasså så du er en islamofashist sier du? javel, da skal ikke vi tråkke på dine fashistiske følelser å holde deg her under beskyttelse av din verste fiende. Ha en god tur hjem. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.