Jan Arild Gjemble Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 STOL (Short Take Off and Landing)-konkurranse søndag 11. juli. Fra kl. 20.00 Pasi og undertegnede har den store gleden å invitere alle flyentusiaster, gamle som nye til sommerens flyinn ved Darrington Mun. 1S2 for et treff med sosialt samvær, flyprat og en offisiell konkurranse i all vennskapelighet. Vi håper du kan beregne din ankomst til Darrington før 20.30 da gjennomgang av regler og konkurransen vil bli gjennomgått kl. 21.45. Du kan dermed planlegge å fly fra en flyplass og inn til Darrington i forkant av dette fra dertil liggende flyplass. For at det hele skal fungere og at alle skal ha samme utgangspunkt har vi delt inn konkurransen i klasser slik at vi får en rettferdighet i det hele. Pasi har også laget ett tillegss-scenery til Darrrington slik at det blir enklere å måle distansen som er brukt. Dette sceneryet og dokumentasjon på regler og arrangementet kan lastes ned fra: http://www.4shared.com/file/8T5Sj2AD/Darrington_STOL_RWY.html Vi håper å se riktig mange tilstede på søndag, både tilskuere og deltagere i denne konkurransen. Velkommen skal dere være! Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Første test, ble 60m på T.O run :crazy: Heh, og det er INGEN som slår den :grin: Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Og respektable 22.5 meter på landingen Siter
Fred Solli Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Tøfft tiltak folkens. Dette er må jeg være med på. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Jeg har tro på at dette kan bli litt morsomt...og hvis det faktisk viser seg å være en aktivitet som skaper uhyggelig mye morro så er det jo en ørliten mulighet for at man kanskje lager det til en fast event. Man kan jo utvide grenene også etterhvert samt inkludere øvelser for helikoptere også....det blir neppe STOL operasjoner vi snakker om for de he he, men mer presisjonsflyvning i en hinderløype eller noe. Får vel ta en titt på hva de egentlig gjør i slike konkurranser (helikopter) og se hva som er mulig å overføre til FS. Her er forøvrig en bitteliten snutt av 22.5m landingen min.... som dere ser var det mest flaks at det ble så kort he he, for jeg skulle egentlig bare gi litt mer gass for å holde høyden fram til startsttreken, men dette var første gang på lenge jeg har fløyet Porteren så 'feelingen' er ikke helt på plass ennå he he, men uansett, det medførte til at jeg ga en anelse for mye gass og når jeg begynte å stige (og farten steg) så tok jeg den såvidt inn i beta range for å drepe farten og landingen ble egentlig en stall som jeg flaret lol...når alle 3 hjulen var plantet på rwy så ble det full reversj! [video:youtube] Om noen skulle være så frekke å kommentere at jeg holder den i rev lenge etter at jeg har stoppet, så må jeg minne evt. kritikere på den urealistiske FS bug'en som gjør at man bykser framover med full rpm hvis man er for rask og ta den ut av reversj....og dette kan vi ikke ha noe av når man snakker om å lande kortest mulig, å neida :grin: da river vi i brekket, slenger ut chockes og holder den i reversj til alle målinger er unnagjort Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 9. juli 2010 Premium Medlem Skrevet 9. juli 2010 Skal se om ikke dette får meg til å finne frem joysticken igjen på søndag. Hvordan er det å fjerne tilleggssceneryet igjen etter eventet. Pål Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Ikke noe problem, alt ligger i egen mappe og aktiviseres/deaktivisers via scenery libray funksjonen. Så får vi håpe at både gamle kjente og forhåpentligvis nye fjes også tar seg fri fra sommersola...eller regnet, på søndagen og hiver seg på utfordringen...for dette blir blodig alvor he he he he Siter
Christian Zhang Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Testet banen jeg også med ett litt større fly nettopp og da var det natt. Tror jeg tok av litt mer enn 300 meter. Hvilken flytype var det der Pasi? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Hvilken flytype var det der Pasi? men dette var første gang på lenge jeg har fløyet Porteren så 'feelingen' er ikke helt på plass ennå he he' date='[/quote'] Så fort Du sa da at det ikke ble til helga, men men. Dere får kose dere glugg ihjæl mens jeg er borte på ferie da. Og bilder er et krav Siter
Tommy Hansen Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Enda et morsomt tiltak på helt feil tidspunkt. VM gutter... VM!! :whistle: Siter
Fred Solli Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Det er heldigvis noen av oss som gir blaffen i fotball og bryr oss om viktigere ting her i livet. :cool: Siter
Tommy Hansen Skrevet 9. juli 2010 Skrevet 9. juli 2010 Fins da vitterlig ikke noe viktigere enn et VM eller OL, Fred. Fly kan du gjøre hver dag ellers. VM og OL er 1 gang hvert 4. år. Men velbekomme. :grin: Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 9. juli 2010 Premium Medlem Skrevet 9. juli 2010 La oss kalle det VM da. Virtuelt Mesterskap. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 9. juli 2010 Premium Medlem Skrevet 9. juli 2010 Vi håper du kan beregne din ankomst til Darrington før 20.30 da gjennomgang av regler og konkurransen vil bli gjennomgått kl. 21.45. Tidspunktene her, er de riktige? Pål Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Skrevet 9. juli 2010 Ja, tidspunktene stemmer. Planlegg landing i Darrinton mellom 20.00 og 20.30. 20.45 kjører vi igang med konkurransen På den måten får du en liten flytur og konkurranse på kjøpet Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 9. juli 2010 Premium Medlem Skrevet 9. juli 2010 forskjell på 21.45 og 20.45. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Skrevet 9. juli 2010 Oii.. øya er det første man blir blind på... selvsagt skal det være 20.45 og ikke 21.45 MY mistake! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. juli 2010 Premium Medlem Skrevet 10. juli 2010 Hmmm, vi gærne har det godt :grin: . Blir ikke lett å slå den Porter`n, men det kan bli veldig gøy å prøve. Blir det litt motvind, eller kanskje sidevind?? Er det et krav at alle må ha de samme modellene, eller godtar vi et sammensurium av kaos :grin: . Kjenner jeg oss rett, kan det bli mange artige utslag av konkurranseinstinkt....... Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 :grin: Tror nok den Porter landingen var mer en fluke accident enn iskald beregning Det er flere vektklasser og velge i, så man kan benytte ett vidt spekter av maskiner. I første omgang satser vi på kaos he he, men det er jo klart at det er kjekt å se medspillere representert i sim'en som det de faktisk er, men denne søndagen går vi for max morro og tenker ikke så alfor mye på dat Det vil også komme en ny oppdatering til sceneriet iløpet av dagen, så for de som vil så kan man laste ned det oppdaterte via linken i Jan Arilds første innlegg...stay tuned Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. juli 2010 Premium Medlem Skrevet 11. juli 2010 Forventningene bygger seg opp !! Jeg er midt i flytting av bopel, så egentlig kan jeg ikke rekke å bli med, men jeg har låst av rommet med PCen, så er jeg heldig, klarer jeg å forpurre flyttingen lenge nok til å få med meg noen landingsrunder :grin: . Siter
Tommy Bernes Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Oi, dette skal eg sannelig prøve og vere med på. Dette var definetivt noe utenom det vanlige Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Etter mye træl har jeg endelig fått sceneryet til å vises også med asfalt. Måtte forsøke meg fram her med forskjellige plasseringer av denne pakka, og rette plassen hos meg ble imellom FTX_NA_PNW05_SCENERY og FTX_NA_PNW06_CVX. Alle andre plasseringer i Library endte opp med at jeg enten ikke så kjeglene eller at kun kjeglene vistes og ikke stripa. Som dere ser av bildet så er ikke kjeglenes plassering helt på linje med stripa, spiller ikke så stor rolle for meg. Bare kjeglene står riktig i lengde retningen slik at jeg ikke blir diska for å lande for tidlig. :crazy: Er det flere som har samme småplunder? Jeg la inn siste oppdateringer fra OZx i går, og lurer på om det er dette som kødder til litt? Hva tror du Pasi? Ettersom jeg forsto er det du som har laget dette artige oppmålinga? Edit: Jeg ser også nå at meter markeringer blir borte når jeg plasserer sceneryet lenger ned i lista slik at rullebane blir synlig. Hvis jeg hever den ett hakk opp på lista, dukker måleskiltene opp men da blir selvfølgelig rullebane og taxiway borte igjen. Er det noen mulighet til å få begge deler synlig?? Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Da ble løsningen på problemet innkjøp av OZx sitt scenery til 1S2. Trodde jeg hadde det fra før, men som dere ser av disse bildene så kom det seg betraktelig.. Måtte bare slenge ut ett par bilder av konkuranse plassen her før første takeoff for å undersøke omgivelsene. Linet up klar for første take.. Publikum i bakgrunnen tar stadig vekk bilder med blitz som blinker ivrig her. Gutta fra foto fora har sikkert noe å si på det? Mye folk har annkommet gitt. Skikkelig bra opplegg. Her er sikkert VIP tribuna vil jeg tro? Da er det bare og trene litt her, så får vi se utpå kvelden hvordan resultatet av konkuransen blir. Håper det dukker opp så mange som mulig på dette. Kjempe opplegg som jeg tror blir skikkelig moro.. Siter
Tommy Bernes Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Eneste som mangler er vel en Speaker som snakker for oss og publikum :grin: Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Skrevet 11. juli 2010 Treningen er i full gang Kom å se eller fly ... Alle er velkomne! Kaffe, brus og pølser selges Siter
Tommy Bernes Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Får ikke koblet meg opp på teamspeak? Noen tips? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 11. juli 2010 Skrevet 11. juli 2010 Bilder folkens, jeg vil se bilder. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Skrevet 11. juli 2010 Vinner i Cub-klassen ble Fred, forran Ernie og Pål på tredje Vinner i Beaver-klassen ble Øystein Vinnere i Porter-klassen ble Øyvind og Pasi. Øyvind hadde korteste landingsdistanse og Pasi korteste takeoff-distanse Sammelagt ble Fred og Øystein vinnere, med Øyvind og Pasi på delt andreplass Gratulerer alle sammen! Ettersom jeg var dommer fikk jeg bare tatt to bilder av arrangementet. Her er en av Øysteins landinger. Litt hard, men fly og Øystein overlevde Takeoff av Øyvind, pent Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.