Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forhold til avskum som står bak slik adferd som nevnt har jeg en ovenfra og ned holdning ja, uten tvil. Skulle pokker meg bare mangle. Im gonna die with my boots on,,,, :cool:

Angående stempel, så veit jeg rett og slett ikke bedre ord for løgnere og hyklere, enn nettop "løgnere og hyklere" Jeg la til og med ved ett meget godt eksempel så gi meg nå kredd for att jeg underbyger mine påstander da i det minste? Du har jo ikke annet enn "svevestøv" å bidra med etter mitt bare skjønn.

Så eksempler fra hverdagen og virkeligheta forøvrig skal altså karakteriseres som mine subjektive meninger? Åååokeyyy,,,,, :whistle:

For ordens skyld Vol I, er det meg du referer til når du snakker om tunnelsyn?

For ordens skyld Vol II, Hvilken bås snakker du om og hvilket folk er det jeg har satt i den båsen?

jeg for min del snakker om ideologisk plattform om det var vanskelig å få ta tak i. Trudde jeg hadde klargjort det enkelt og greit slik att det ikke skulle være noen tvil.

Lommemann saken er vel etter Nokas ranet den mest omtalte saken i fra hjemlige kår Norsk media de siste to tre åra. Nettavisen 236 treff i artikler, 953 treff i andre artikler fra APressen og TV2, Hos Tanta er Lommemannan oppført med 207 artikler, VG dreit jeg i å telle opp da de også legger inn treff fra sin nettdate site. Dagbladet gjør meg for kvalm til å sjekke hvor mange treff dem har på lommemannen men du står jo fritt til å sjekke det du ;)

Om vedkomende var Iraner, tja, hypotetisk spørsmål men vi har jo hatt en del familihenrettelser som er blitt samenligna med familiedrap gjort av etniske Nordmenn. Eneste samenlignbare etter mitt skjønn er att de alle er noen djevelske skabbete bikkjer uten verdighet og livsrett.

Forskjellen er att de etniske Nordmenna ikke har ett religiøst perspektiv som grunnlag men har vært reine skjære psykopat djævler som desverre har fått tilgang på mennesker. Dette har de fått sin straff for og blitt hatet for, så kan hver enkelt mene hvor rettferdig den straffen har vært.

Mens altså den andre gruppen har vært oppildnet av en irrasjonel totalitær tankegang og på toppen av alt blir hyllet som helter i sin omkrets. Samme djevelskapen er dem uansett og straffen er nå etter mitt syn bortkasta. I slike tilfeller burde det vært innsida av portene på Akershus festning som var stedet de fikk sin siste sigarett. Men det er nå min "subjektive" og dermed vektløse mening :grin:

Når det gjelder lynsjing så veit jeg ikke altså, men noen tilfeller av den slags har vi jo blitt berika med de siste åra, jmfr lynsjing av "obsternasige" egenrådige jenter som i tilleg til att de er så frekke å stå for selvstendig tenking også nekter å ikle seg ei poltisk "tvangstrøye" dem ikke sympatisere med. Homser på gata som blir overfalt og hetsa i stor stil både på gata og i gården der de bor, pluss mange andre kaffir som nekter å bøye seg for faenskapen.

Du skulle tatt deg en tur på byen ei helg Andreas, la meg "anbefalle" Lillestrøm, å husk å gå alene hjem fra sentrum ETTER stengetid. Er desverre ett stort antal "kaffir" som har måtte blø og lide for PKistenes svik.

Det er ikke Budhistiske Vietnamesere og Thaier disse blir utsatt for, heller ikke katolske Filipinere men en spesifikk gruppe med en helt klar fellesbetegnelse, og hva kalles den røde tråden? Å si det nå, du veit jo hva jeg snakker om sjøl om "hjertevarmen" din helst vil fortrenge sannheta.

Jeg bruker realitetene fra flere hold for å danne meg ett bilde av en situasjon jeg Andreas, Ser på grunnlaget til hendelser og adferd og hva slags forbindelser som jeg kan trekke mellom disse momenta.

jeg trodde heller ikke på fri barneoprdragelse den gang det ble lansert ganske enkelt fordi det ikke hang på greip i forhold til mitt vett og logiske tankegang, og i dag vil de samme folka som lanserte den ideen helst ikke snakke om det. Og i dag har jeg også historiske grunnlag for å si att den ideen var riv ruskende gal.

Så om det er mine "subjektive" fremstilinger når jeg viser til en tjukk rød tråd gjennom 1500 år med faenskap fra en viss kjeltring av en kultleders verk og helt inn i min egen hverdag så for all del. Da er det ikke jeg som sliter mest. Du må gjerne sette folk i bås du, men jeg forholder meg til å sette ideologier og adferd i de rette båsene, ikke undertrykte folk av de samme ideologiene.

Skrevet
Ellers da, så er jeg enig med Aleksander Enok. Og Enok det er du som lager bråk, det må gå an og være litt human/se ting fra flere sider. Dessverre er det dog ikke alle som har den egenskapen, synd men sant.

Hvordan mener du at jeg lager bråk? og hvordan mener du at jeg ikke er human og ikke ser en sak fra begge sider? Jeg har uttalt meg om et enkelt tilfelle. Brannen i Lier Ventemottak. Så nå er jeg nysgjerrig. Hvilke sider av denne saken er det du vil at jeg skal se som jeg tilsynelatende ikke ser?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Halvdan....Prosjektmøte etter ferien

Skrevet

Per:

I forhold til disse avskummene, så skal du få ha den holdningen. Jeg er enig i at de ikke har gjort seg fortjent til annet.

Det jeg reagerer på er at det virker på meg som om du forsøker å bruke det som en hersketeknikk i diskusjoner her inne, og om det er meningen, så må du gjerne la være. Det fungerer ikke uansett.

Svevestøv? Så alt jeg har skrevet og argumentert med er bare svevestøv, fordi det ikke står i en rapport vedrørende religioner eller krig og fred, og fordi jeg ikke har googlet frem 20 nettsider, hvorav 10 er konspirasjonsnettsteder, som sier noe om temaet og argumentene jeg bruker? Det må være et rent helvete å diskutere med deg, det må jeg innrømme at er inntrykket jeg får. Men greit for meg, vil du ikke tro på fakta fordi det ikke står skrevet på en eller annen privatdrevet nettside full av konspirasjonsteorier og annet svada, så får det være ditt problem. :)

Realiteter er realiteter, enten du vil eller ikke. Så får du velge om du vil åpne øyenene dine eller ikke.

Eksempler fra hverdagen og virkeligheten forøvrig er ikke subjektive meninger, og det har jeg heller aldri sagt. Du er flink til å pålegge andre utsagn de ikke har kommet med. Fortsett med det!

Det er deg jeg sikter til da jeg nevner tunnelsyn ja, du utviser et tunnelsyn jeg ikke har sett maken til. Dine ord er lov i dine øyne, alle andres meninger, synspunkter og argumenter er bare svevestøv uten rot i virkeligheten. For vi er jo ikke hverdagen og virkeligheten bevisst, iallefall ikke i nærheten av i samme grad som deg.

Angående båsen: Les dette avsnittet.

Religiøst perspektiv som grunnlag eller ikke, det forandrer fortsatt ikke det faktum at livssituasjonen til disse asylsøkerne er fullstendig annerledes fra min og din hverdag, religion eller ikke. Det er ikke dermed sagt at det er grunnen til at mange innvandrere begår kriminelle handlinger, men det er definitivt en del av grunnlaget som gjør at disse nevnte handler irrasjonelt. Det er ingen unnskyldning for det, og jeg sier ikke at man skal ha forståelse for at de gjør det, men jeg har forståelse for at slikt kan skje, selv om det ikke skal det.

Akkurat på samme måte som at jeg har forståelse for at noen nordmenns livssituasjon fører til at de begår irrasjonelle handlinger, på lik linje med innvandrere. Jeg forsvarer det ikke, det er heller ingen unnskyldning for disse begåtte handlingene. Men det skjer fra tid til annen, og det er viktig å ha forståelse for å kunne hjelpe, og iverksette tiltak som får bukt med problemet i utgangspunktet. Ref. mine tidligere innlegg.

Så du mener altså at nordmenn som blir dømt for overlagt drap og får 21 års fengsel får sin rettmessige straff, mens asylsøkere som i en desperat situasjon tenker irrasjonelt og begår en kriminell handling ikke tar sin straff ved 1: å sone en fengselsdom i Norge med tiltak som skal forebygge at disse gjør noe kriminelt igjen, eller 2: å bli sendt ut av landet og dermed risikerer å bli drept den dagen de passerer grensen til sitt opprinnelige hjemland? Selvfølgelig et søkt eksempel det siste her, men det er faktisk situasjonen for flere som søker om asyl i Norge.

Og ja, jeg har tatt meg mang en tur hjem fra byen en sen nattekveld både på Lillestrøm, og andre steder på østlandet. Og jeg vil ikke påstå at problemet er så markant utbredt som du skal ha det til. Isåfall er nordmenn like ille, og det kan jeg bekrefte med egne erfaringer hver eneste gang. Når det gjelder denne spesifikke gruppen du snakker om, så vet jeg ikke hvilken du snakker om. Ikke fordi "hjertevarmen min" ikke vil innse det(den kunne du spart deg forresten), men fordi jeg ikke vet. Fornøyd?

Hvorfor du har tolket at jeg mener fakta og realiteter er subjektive meninger, skjønner jeg ikke. Det får stå for din regning, denne har jeg svart på lenger opp i dette innlegget. Det er iallefall ikke tilfellet uansett.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Synes det blåses mye luft her....kan dere ikke komme med meningene deres uten og ha så jævli lange innlegg? Like før jeg må begynne og fakturere dere for lesinga her.... :grin:

Skrevet

Pat Condell har for ikke lenge sida kommet med en ny god tale om realitetene som kansje er av interesse. Det kunne vært mine egne ord hadde jeg vært like god til å preke for meg ;)

Peace............. :cool:

Skrevet

kunne ikke ha sagt det bedre selv.

Annbefaler alle å høre den.

Men regner med at "noen" sier at all kritikk er fremmedfientlig eller rassistisk, det er snart ikke lov å sette grenser for andre enn Nordmenn lengre, så snart man kritiserer innvandrere, sigøynere eller andre som velger å ikke følger våre lover og skikker så blir man enten tiet i hjel, eller så er man rassistisk.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jupp... jeg synes det er greit og være ærlig jeg. Jeg liker dem ikke fordi de representerer stort sett bare djævelskap og dritt, men det finnes sikkert unntak, jeg kjenner noen.

Og er det ikke slik at om du kommer på besøk til meg og oppfører deg som en tulling så må jeg kunne få lov til og gjøre meg opp en mening uten at jeg blir satt i bås....jeg tror ikke disse gutta er så glad i oss heller innerst inne, her vi velter oss i rikdomm og olje noe som må oppfattes nedverdigende for disse stakkarsene som ikke har noe som helst....nei dette er et vanskelig tema desverre.

Skrevet

Synes rett og slett ikke de har noe å klage over jeg, ja ja om de ikke får ha lal kjøtt eller sultestreiker for å vise sin mistillit til Norge eller brenner ned mottaket der de er.

Send dem hjem da om det er så jævlig her i Norge, enn skulle tro asylpolitiske flyktninger har rømt fra et sted hvor det er langt verre forhold en på et norsk flyktningmottak.

Nei, tupp dem i ræva på vei ut av Norge og heller hjelp dem der de er.

Skrevet
Jupp... jeg synes det er greit og være ærlig jeg. Jeg liker dem ikke fordi de representerer stort sett bare djævelskap og dritt, men det finnes sikkert unntak, jeg kjenner noen.

Eehh, jeg vil faktisk tro at det er de kriminelle som er unntaket, ikke de lovlydige :)

Skrevet

Jeg skal leite fram en grundig undersøkelse som ble utført om dette Morten. Det er sansynligvis det rake motsatte i tilfelle pakistanere i Norge enten du tror det eller ei. Men jeg må som sagt leite frem igjen den raporten/dokumentaren av hvor stor andel av dem som faktisk er inrulla i diverse kriminalitet kontra den biten som ikke er det.

Det blir ikke i natt, men du skal få den her etterhvert. Til og med jeg som tross alt har brukt mye tid og resurser på å få en viss oversikt over denne kultur konflikten vi har med diverse islamske miljøer ble litt sjokert over resultatet.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Tro hva du vill du Morten, innviter de på grillfest i hagen om du vill, respekterer det fult ut. Men da får du også respektere at det finnes andre med annen erfaring en den fantasi holdningen som mange har, eller kler på seg fordi det er riktig.

Skrevet

Jeg har flere kamerater i politiet i en av Norges største byer.

De sier at trenden er ganske merkbar.

Mange av de reflekterer også på hvorfor de mot sin vilje har blitt rasister under årenes løp som politi.

Jeg mener at jeg har svaret.

All honør til de som vil innlemme seg i Norge på skikkelig måte, problemet er bare at de er i mindretall, det er tabu å snakke om det, men det skygger ikke for fakta at det stemmer for det at flertallet ikke vil innordne seg.

Dagens regjering har klart å ødelegge det "norske". de er landsforedere av værste sort. De har makten og muligheten til å endre sin politikk, men de velger å ikke gjøre det.

Sterk kost for mange sikkert at jeg sier det jeg gjør, men det er våre barn og vi som får lide for det.

Aftenpostens A-magasin 17.juli 09, står alle overfallsvoldtekter de tre siste årene i Oslo skyldes ikke-vestlige innvandrere. Menn fra Irak, Somalia og Afghanistan er overrepresentert. hva er galt med disse tallene hvorfor får de lov til å fortsette, er regjeringen HELT HANDLINGSLAMMET og i så tilfelle HVORFOR?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Så sant så sant. Og det som er så merkelig er at det ikke går ann og debatere dette uten at man er rassist, det synes jeg er rart. Vi diskuterer politikk, penger etc, men dette er det ikke like greit og prate om.

Når det gjelder landsforedere, så er jeg til en dels ening med deg, men man skal sammtidig huske at brorparten av disse svimene som roter med politikk er egentlig bare verdensmestere på og motargumentere og fjerne ansvar fra sine egne skuldre, man kan ikke si at de er smarte ihverfall, eller kansje:-)

Men det er en business det også, politikk. Men du kan få deg jobb uten kvalifikasjoner, bare du bullshiter nokk.

Så de er på en måte kansje ikke beviste på hva de gjør med sammfundet, mangler bakke kontakt eller forståelse.

Jeg har ikke mot noen jeg enten de er gule eller blå, men jeg stiller de samme kravene til alle uansett etnisk opprinnelse eller farge, og det er at man får oppføre seg.

Skrevet

Mange vil si att de ikke er beviste hva de gjør Geir, men det mangler ikke på advarsler og fakta hverken i fortida vår eller i dag. Så slik sett har ikke jeg planer om å frita noen for sitt direkte ansvar for det vi glatt kan kalle landsvik.

Det samme som vi vil slite med er jo dagligdags nær sagt alle andre steder der islam brauter seg frem og får fritt leide av sine egne fiender.

For den som sikkert har hørt mange ganger att Thailands problemer med muziene i sør er Thaienes egen skyld og da spesielt X statsminister Taksins politik, Vel fakta sier jo det rake motsatte så hvorfor fortsetter vestens media og proppe øra våre fulle av løgn og bedrag? Jo folks egenskap/tendens til å tenke på autopilot er vel det beste svaret jeg kan gi på det.

Bedre fremtsilling av vestlig venstresides media og deres forhold til fakta som denne videoen fremlegger skal en lete lenge etter.

Se denne fremstillinga med fakta og tenk over hva disse mediaklovnene har fortalt dere om den konflikten. Og ikke minst hvordan disse selverklærte "ekspertene" som nevnte media benytter seg påstår er årsaken. Slike som, kari voght og den slags marxistiske islam forkjempere. Kari Voght som er kjemisk ren for alt av verdighet, troverdighet og moral og som er alt annet enn uavhengige i sine utalelser.

Islamic Crusades. Lessons From the Thai Jihad

Skrevet

For å trekke denne diskusjonen meeeget langt, så kan jeg ta et eksempel på et land som ligger oss nære!

Island:

Der blir personer av utenlandsk opphav hentet av maskerte personer midt på natten og tatt med ut langt bort fra folk, de blir fortalt at deres oppførsel er langt over hva som blir godtatt og at de rett og slett vil bli tatt av dage om en situasjon skulle oppstå igjen.

Personene som utfører dette er ikke sivile, så kan dere tenke litt på den..........

jeg mener ikke dette er formen vi bør ha men når annet ikke virker så skjønner jeg tanken.

Og nei dokumentasjon på dette vil ikke bli gitt til noen.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...