Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
  • Forfatter

Vet om den i shoppen, tenkte jeg skulle sjekke ut bruktmarkedet først.

Skrevet
  Sitat
Kan det hende han er på jakt etter en brukt en Even?

Kan godt hende, men jeg blir vel ikke arrestert for å prøve å være vennlig å linke til at det er en i shoppen. I tilfelle han ikke visste om det..?

Skrevet

Har ikke gått til arrestasjon av noen som helst jeg, men regner det som ganske sannsynlig at han kjente til shoppen her (noe han også gjorde). Men dropp det - flott at du linket... knallbra. Og grattis med ny MCP til trådstarter.

Skrevet

Ja det var litt av ett "støttekjøp" for en komersiell butik når en samenligner prisen.

4.778,39 pluss litt frakt fra Unaiten ;)

http://www.goflightinc.com/BrowseProducts.aspx

Skulle ikke fordundre meg om det var enda biligere også om en gadd leite ,er enn det ene søket jeg gjorde nå. Men for all del, støttekjøp så mye dere vil dere :grin:

Skrevet

Som kursen er NÅ, så blir det 3 289,01 Amerikanske dollar. Men hvis du legger på div norske avgifter, frakt fra USA. Så er ikke prisen Dag selger denne for så gal. Dette er kun på MCP.

Det er bra du støtter shoppen!

Skrevet

Hvilket avgifter da? Momsen er grei men hvilke andre avgifter regner du inn?

Da var valutaen isåfall enda bedre i vår favør enn det jeg fikk som resultat via Aftenpostens valutta kalkulator, eller regna du kun for MCP Pro kansje? Jeg tok utgangspunkt i den pluss EFIS og aviket var over 2 lapper.

Att valutaen svinger kan selvfølgelig ikke butikker ta daglig hensyn til. De følger normalt en viss prosentavik over ett vist tidspunkt og justerer deretter, noen hver måned, andre hvert år eller ikke i det hele tatt.

Skrevet
  • Forfatter

Hmmm

MCP fra goflight 3185

Efis fra goflight 1592

Frakt 503

Moms 1320

Fortollingsgebyr 207

Sum 6807

Fra Dag 6803

Inkludert Garanti/Reklamasjon i Norge.

Kommer nå jeg frem til, rett meg hvis jeg tar feil.

Skrevet

grattis til trådstarter med ny mcp og efis.

Som nevnt tidligere blir jeg flau av enkelte påstander på dette forumet. Lykke til i deres boble :)

Skrevet

Sorry for å kjøre litt videre OT i tråden, men handelen er jo heldigvis i boks. Og gratulerer som mye med ny MCP/EFIS Paul-Arne. smile.gif

Sitat
Som kursen er NÅ' date=' så blir det 3 289,01 Amerikanske dollar. [/quote']

Etter gårsdagens kurs (6,3639) blir dette altså nesten kr. 21.000,- Med den prisen ville jeg nok heller vurdert en MCP og med evt. EFIS fra enten FDS eller Flyengravity.. wink.gif

Syns allikevel Dag på alt jeg har kjøpt av saker og ting oppgjennom årene har hatt gode priser både ift. sammenlignbare norske konkurrenter og også de utenlandske når man legger til frakt, mva. og ikke minst lengre og tildels mye lengre ventetid man oftest (dog med noen unntak) må regne med fra når ting kommer fra utlandet. Tid er også penger.

På leveringstid har jeg aldri og uansett kategori varer (har vel tilsammen etterhvert handlet et 4 sifret ant. saker og ting gjennom internettet oppgjennom årene), opplevd maken til effektivitet og hvor utrolig hurtig det går å få varene ned fra Bodø til Larvik. F.eks. de aller fleste DVD'ene jeg har bestilt, har jeg hatt i postkassa allrede dagen etter hvis jeg er tidlig ute dagen før med bestillingen.

Uansett, har aldri hatt noe som helst å utsette på den suverene kjappe servicen fra Nettbutikken her på flightsim.no! smile.gif

Skrevet

Off topic? hmm,,,,sitat: Etter gårsdagens kurs (6,3639) blir dette altså nesten kr. 21.000,- Med den prisen ville jeg nok heller vurdert en MCP og med evt. EFIS fra enten FDS eller Flyengravity..,,,,,hmm, kan det være att du er litt off produkt her kansje? :grin:

Skrevet

Ja, syns den prisen der var litt stiv både ift. hva Dag skal ha og ikke minst hva man kan få av alternativer for såpass mye penger ja. :)

Innrømmer glatt jeg var fullstenig elendig i matematikk på videregående (selv om det gikk bedre på universitetsnivå) og at dette også begynner å bli over et par decennier siden nå.

Men med hjelp av kalkisen prøvde jeg for sikkerhets skyld igjen, nå også på lyse dagen: 3 289,01 Amerikanske dollar x gårsdagens kurs på 6,3639 = 20.930,930739.

"Enlighten me" gjerne Per, men jeg klarer dessverre dette ikke noe annerledes eller bedre i hvertfall ift. beløpet angår. Sorry! :grin:

Skrevet

Er dere gutter ikke ute å sykler litt nu ?

Ser ut for att norske kroner er blitt til dollar for meg.Da blir det fort penger ut av det når det skal ganges med 6+

Skrevet

Tom Arild, Hvordan i alle dager får du det til att jeg har grunn til å "klage" på butikken til Dag?

Halvdan, om vi skal gjøre om Døler til Norske kroner holder det med 1 gang`s omregning :grin:

jeg ser i etterpåklokskapens (puhh, langt ord gitt) tegn att jeg bomma litt på moms beregninga, men selv her skal jo tilsvarende sales tax fra butikken der borte trekkes fra på fakturaen gitt att det er eksport vi snakker om. Den er vidt forskjelig fra stat til stat og om jeg ikke husker aldeles feil springer den fra 4/4,5% i eks, Florida til rundt 8-9 i enkelte andre stater. Mulig høyere også for den del.

Nå er kansje ikke dette en sum som du sparer så veldig mye på import akurat, den ser jeg. I slike tilfeller er det gjerne logistikken som avgjør, også for mitt vedkommende.

Skrevet

Ja, jeg vet jeg skrev mye unødvendig dobbelt og dumme barnslige forsøk på litt kverulerende tull her Per. :grin: Sier beklager for helt unødvendige innlegg i denne posten, men skylder litt på dagsformen.

Men beklager ikke og gjentar så gjerne, at jeg gjennom flere år ikke har noe negativt å si eller dårlige erfaringer "what so ever" med nettbutikken til Dag. :)

Skrevet
  Sitat
jeg ser i etterpåklokskapens (puhh, langt ord gitt) tegn att jeg bomma litt på moms beregninga, men selv her skal jo tilsvarende sales tax fra butikken der borte trekkes fra på fakturaen gitt att det er eksport vi snakker om. Den er vidt forskjelig fra stat til stat og om jeg ikke husker aldeles feil springer den fra 4/4,5% i eks, Florida til rundt 8-9 i enkelte andre stater. Mulig høyere også for den del.

Dette er bare sludder. Priser i USA oppgis alltid uten Tax - Dette er noe som legges til i kassen om du handler på en måte som gjør at handelen er avgiftspliktig.

En annen ting du har glemt i beregningen din er at banken gjerne legger på noen prosenter på vekslingskursen når du får kredittkortregningen i posten.

Når du handler fra nettbutikken vår vil du som oftest komme billigere fra det enn om du forsøker å importere selv. Ett godt eksempel er en mail jeg fikk fra en "angrende synder" som hadde brukt 150 kroner mer på å kjøpe TrackIR direkte fra produsenten Naturalpoint enn hva han ville måtte betale herfra.

Ett annet eksempel er varer fra Aerosoft som prises tilnærmet likt Aerosoft's priser. Har dere tenkt på at Tyskland bare har 19% moms, mens vi har 25% ? Dette gjør at vi faktisk selger varene en del billigere enn Aerosoft selv gjør (Noe mange med "bosted" i utlandet særlig har dratt nytte av).

Skrevet

Jeg kjøpte min GoFlight MCP Pro for 2 år siden ca.

Betalte da ikke mer enn 3000 totalt, alt inkludert.

Så kan ikke skjønne at det ikke blir billigere å "importere" slike ting selv.

Skrevet

Jekk deg ned ett par hakk Dag. Jeg har ikke på noe tidspunkt klaget på din butik eller sagt att du holder høyere priser enn forventa i en Norsk butikk. Skal du drive en butik med ett vist nivå av respekt overfor kundemassa bør du senke garden en smule vil jeg påstå.

Men nå lar jeg denne tråden leve sitt eget liv uten videre oppfølging fra mitt vedkomende.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …