SB Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Hei! Da har jeg påbegynt ATC treningen til VACCSCA og skal ha min første TWR trening i morgen (Mandag 5. Juli 2010)kl. 19:00 - 20:30 på Ålesund lufthavn, Vigra (ENAL). Håper på en god del trafikk selv om det ikke er alt for god plass på Vigra Oppsummering Hva: TWR Trening Hvor: ENAL. Ålesund Lufthavn, Vigra. Når: Mandag 5. Juli 2010 kl. 19:00 - 20:30 Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Håper PC'en kommer tilbake i hus til da! Siter
SB Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Skrevet 4. juli 2010 Håper PC'en kommer tilbake i hus til da! Jeg håper med deg! Siter
SB Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Skrevet 4. juli 2010 Kommer på din trening - hvis du kommer på min trening på tirsdag hehe Ja, jeg får vel komme og plage deg med litt VFR Siter
SB Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Skrevet 5. juli 2010 Min første trening føler jeg gikk både dårlig og bra. Jeg sleit litt med Klareringene, eller hva SAS430? Ellers sa Anton at jeg var litt usikker på tingene, men ellers gikk det bra Kom på neste trening på Onsdag 7. Juli 2010! Da foregår den på Bergen, Flesland fra 20:00 - 22:00 Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 Hehe, fraseologien kommer etter hvert. Et tips som er kjekt å tenke på, er at du kan forutse de forskjelliges bevegelser, da du vet hva de skal foreta seg, og dermed kan du klarere de utfra det. Men dette har vel mentor allerede fortalt deg, så du får ha lykke til på onsdag på Flesland. Kan hende jeg stikker en tur innom. Siter
SB Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Skrevet 5. juli 2010 Hehe, fraseologien kommer etter hvert. Et tips som er kjekt å tenke på, er at du kan forutse de forskjelliges bevegelser, da du vet hva de skal foreta seg, og dermed kan du klarere de utfra det. Men dette har vel mentor allerede fortalt deg, så du får ha lykke til på onsdag på Flesland. Kan hende jeg stikker en tur innom. Ja, men det gikk bedre etterhvert. Du var liksom det første flyet på min første trening, så det ble litt stress der, ja Men ta en tur innom på treningen på onsdag, så kanskje jeg har forbedret det til da Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 Du kunne ikke vært forberedt på mayday fra SAS192 på short final ihvertfall, belly bumplanding som kostet over 110millioner NOK i fs-pax. Faen Men ikke dumt å gå på en større flyplass neste gang. Kanskje litt synd at alle tre elever i trening nå velger en og samme flyplass da det er 3 store å velge blandt men min elev skal slippe å vike da han kom dit først hehe Siter
SB Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Skrevet 5. juli 2010 Nei, SAS 192 var jeg i hvertfall ikke forberedt på! Akkurat da var det ganske mye kommunikasjon over teamspeak mellom meg og min mentor Er enig med deg at det er litt synd at alle tre har Flesland. Jeg kunne ikke velge Værnes, der hadde det vært så mye i det siste at mentor sa at det mest sannsynlig ikke ville komme så mange som på eks. Flesland eller Sola. Men på min tredje trening tror jeg at jeg vil prøve Sola (hvis min mentor tillater det selvfølgelig) Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 Enig med ENVA konklusjon deres ja og ENBR/ENZV er vel kanskje mer lærerikt enn taxiway Yankee! Det blir jo opp til deg og Anton å finne ut av hvor treningene foregår. Jeg skal ikke legge meg borti det. Ville bare gjøre oss oppmerksom på at det nå ser alle S2 elevene ut til å belage seg på samme plass. Noe som kan være uheldig for et lavere trafikknivå nå i sommer enn ellers! Men får håpe det går greit! Har man to plasser f.eks kan man også muligens få samkjørt noen treninger Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.