Ola Haldor Voll Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Mandag 14. bestilte jeg PS3 og Little Big Planet fra CDON. Onsdag 16. fikk jeg et kick etter å ha sett noen videoer på YouTube og bestilte Red Dead Redemption når jeg først var på god vei til å bli nyfødt PS-slave. (skal forsåvidt sies at Elkjøp er latterlig billig når det gjelder spill vs. andre nettbutikker) Jeg fikk pakkesporing på PS3en mens de andre to ble sendt som brevpost. Jeg har lagt inn pakkesporingsnummeret i DeliveryStatus som stadig holder meg oppdatert. Den har konstant stått som "not found", og først i dag gjorde den utslag. "No shipment received so far, only a preadvice". Imponerende.. Så det blir spennende å se hva som kommer frem først til postkassa. Vet riktig nok at CDON holder til i Sverige, men du verden - jeg bestilte jo eksempelvis X-Plane en søndag ettermiddag og hadde det i postkassa før jeg var kommet hjem fra en Bergenstur påfølgende onsdag. Hvorfor går frakten så umåtelig kjapt når det kommer fra utlandet? Posten har kanskje sin del av skylda - prioriterer de utenlandsk post? For all del - jeg skjønner transport tar tid. Men du verden det er kjedelig å være uviten om hvor i prosessen tingene mine er.. :whistle: CDON har altså to dagers forsprang fra det ble sendt ut vs. bestillingen fra Elkjøp. Hva tror dere kommer frem først? :grin: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Skrevet 18. juni 2010 Da var overraskende nok første pakke mottatt. Posten hadde lagt brevpost med LBP i kassa på jobben. Snodig at det ikke var pakkelapp der for henting av PS3 samtidig.. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Skrevet 18. juni 2010 Og nå er det ikke en gang lenger mulig å spore pakken... :whistle: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Skrevet 18. juni 2010 Imponerende fremskritt. Den er nå "Handed in and forwarded" fra Oslo. Dvs at den er i Trondheim i morgen, og ikke utlevert før absolutt tidligst mandag. Der gikk helgas underholdning i vasken. Siter
Audun Braastad Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Hehe, ser ut som at jeg får varen jeg bestilte fra USA for noen dager siden før du får din? Men kan vel bli forsinkelser for meg også.. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Jeg bestillte nettopp en CD fra CDON, jeg bestilte den på en søndag og den ble sendt påfølgende torsdag. Ikke akkurat den raskeste nettbutikken. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Skrevet 19. juni 2010 Normalt pleier pakkesporingen å bli oppdatert mellom 10:00 og 11:30 om at den er ankommet postterminalen og videresendt fra Trondheim. De tok vel tidlig dag. Og jeg stusser litt på hvordan nettbutikken kan påberope seg "3-5 dagers leveringstid". Hadde vært noe annet om de skriver "virkedager" kanskje. :crazy: Oppfører jeg meg barnslig? Kanskje.. Venter jeg forgjeves? Nånei! Har jeg lyst på godsakene nå med en gang? JA!! Siter
Christian Paulsen Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Å du er så barnslig... :grin: Men hvis det kan være til noen trøst så er du sikkert ikke alene om det, når man venter på nye og spennende harde pakker. Det jeg egentlig bare ville si var at CDON jo faktisk skriver "arbeidsdager", så akkurat den kritikken kan du ikke komme med der syns jeg. Slik jeg tolker leverings-info sier de at varene blir sendt ila x antall virkedager. Jeg tror også de med vilje skriver det på en slik måte at man kanskje kan tro det betyr at varene skal være hos deg ila x virkedager. Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. juni 2010 Skrevet 20. juni 2010 Komplett og Elkjöp er nâ de raskeste synes jeg. Men Komplett er vel fordi jeg kan bestille noe tidlig morgen og hente samme dag pâ Pick-Up-Point :grin:! Elkjöp er raske og, bestilte min HTC Hero fra dem, de hadde den ikke pâ lager da jeg bestilte, men siden de hadde tilbud nesten rett etter lansering kunne jeg leve med â vente litt ekstra. Dagen etter ble den visstnok sendt fra Sverige og jeg fikk den 2-3 dager etter bestilling :grin: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Skrevet 21. juni 2010 Da er jeg allerede 11 minutter for sein til jobb.. *gjeeesp* Fint å være selvstendig næringsdrivende en gang i blandt. :whistle: Jeg sjekket pakkesporingen nettop. "Handed in and forwarded" i Trondheim. Forhåpentligvis kommer det med postbilen som er innom ved lunch-tider. På tide å ringe som firma og si jeg MÅ ha den pakka asap. :grin: Og da var pakka fra Elkjøp også på plass. Siter
Audun Braastad Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Og nå kom pakken min som jeg bestilte fra USA på torsdag! Er imponert over kjapp leveranse fra UPS Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Skrevet 21. juni 2010 Ja det er nesten til å bli gal av at utenlandsk transport er så til de grader rask. Sitter bare og følger med ut vinduet nå mens jeg er på jobb for se at postbudene kommer tilbake til sorteringsterminalen her. De har lokaler 20m bortenfor inngangen til jobb - så det er jo grei sak. :grin: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Skrevet 21. juni 2010 Vet ikke om jeg skal være sjokkert eller ei. Haha, latterlig er det nå i alle fall. Jammen var ikke pakken ankommet, til tross for at den har forlatt trondheim og lastebilen fra Trondheim har vært innom her. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 He he, du vet.. visse ting er det ikke "meningen" man skal følge for nøye med på. Man kan nok bli smågal etterhvert av slike ting, er vel her uttrykket "ignorance is bliss" passer ganske godt. :grin: Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Audun: Noen som har handlet på B&H? :grin: Rekorden min er 26 timer fra bestilling til levering på min dør, fra B&H med UPS! Rimelig drøyt! :crazy: Er litt frustrert over FedEx dog... Er på Gardermoen siden i går, og forventer levering på torsdag. Siter
Audun Braastad Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Karl Mathias: Hehe, jepp! Og det kommer jeg nok til å gjøre igjen om jeg finner ting som ikke er til salgs i Norge Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Skrevet 21. juni 2010 Da ser det altså ikke ut til å bli PS3-gaming mens jeg har besøk. Det var jo i utgangspunktet planen. Ha noe å se film og spille noe sammen på. Blir kjedelig i lengden når man ikke kan se film, og når man ikke har parabol/antenne for TV. Kommer den ikke i morgen klikker jeg mongo bananas. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Skrevet 22. juni 2010 PS3en ble hentet i dag tidlig, og siden har det gått i litt spill og film. Du verden jeg er glad jeg ikke kjøpte en ny XBOX360. Blu-Ray er et must! Siter
Morten Nelson Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 Har også bestilt PS3 og Red dead. Ble overbevist om at jeg måtte ha etter å ha sett hva som ble presantert på E3-messa. Var ca 90% sikker på at jeg måtte ha etter å ha siklet på Gran Turismo 5, og di siste 10%-ene kom etter jeg så Mortal Kombat i klassisk utgave. Ahh, barndomsminner fra når jeg fikk PS1 for mange mange år siden. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Skrevet 23. juni 2010 Gran Turismo 5 Prologue kan du kjøpe i PSN Shop. Koster 229,- (eller var det 249,-?) og veier ikke mer enn litt over 2GB. Gikk rimelig raskt å laste ned! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.