Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hvor hadde du arbeidsuke i 9 klasse? Jeg hadde på flyplassen i 2009, hos SGS! Beste uken i mitt liv!

Men ett spm. Var det noen her inne som hadde arbeidsuke på flesland i Mai ifjor?

Skrevet

Heisann!

Jeg hadde min uke på Kvernberget lufthavn generelt.(2009)

1.5 dag hos brann/redning

2 dager hos SGS

1 dag hos CHC

0.5 dag hos Shell Aviation

Veldig morro :)

Skrevet

Hadde arbeidsuke hos SGS på Flesland i 2007. Det var absolutt noe som jeg kunne tenkt å gjort om igjen!

Skrevet

Jeg hadde siste dag i arbeidsuka idag, jeg :) Jeg jobba på Honningsvåg Lufthavn, Valan. Der gjorde jeg masse forskjellig, som for eksempel å fly helikopter. Det var Drit moro! :D

Skrevet

Jobber to uker på SAS Technical på Gardermoen. Første uka var jeg med på en C4 sjekk på LN-RRF. andre uka jobber jeg på line maintanance. Der vi blandt annet var i ruse gropa med en MD-82 :)

Skrevet

Mens det ennå var kald krig, hadde jeg arbeidsuke på NATO flyplassen Lista. Det var artig, hadde besøk av Phantoms (Tyske, tror jeg), og opplevde å se Buccaneers i *svært* lav høyde over runway fra tårnet. Ellers gikk dagene til overhaling av 12,7mm "firling" antiluftskyts.

Ellers klatret jeg en kveld opp en leider på denne hangaren:

http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showgallery&Number=552505#comments

Man kan se leideren på bildet. Og på det viset, pådro jeg meg min aller første refs (jepp fikk fler i marinen) :grin:

Skrevet

Var i tårnet på Fornebu i 3 dager. Førte ankomstlogger tror jeg.

På den tiden gikk det stort sett i DC9, B732, B727, Trident, F28

Airbus var ikke "oppfunnet enda" :D

M

Skrevet

jeg hadde arbeidsuke på rygge hovedflystasjon når det var en operativ base for F-16. det var gode tider det. F-16 pilot for en uke :D seff var det kun flygning i simulator da hehe

Skrevet
  • Premium Medlem

i 1976 var jeg på Sola flystasjon, som er militær delen ved Stavanger Lufthavn.(For de som ikke visste det). Der fikk jeg sitte i cocpiten på en F5, noe jeg syntes var storartet. En av mine klassekamerater som også var der, ble senere F16 pilot og flyr nå for SAS.

Ragnar

Skrevet

"Hadde arbeidsuka i SAS. 4 turer t/r OSL-SVG på klapp Var ikke akkurat en airbeidsuka selvom det var veldig lærerikt "

Hvordan skaffet du deg den jobben i en arbeidsuke?? Lot skolen deg få lov til det, med tanke på sikkerhet?

Skrevet

Bodø flystasjon i 1987. Fikk 20 minutter i simulatoren siste dagen og fikk lov til å gjøre hva jeg ville. Bl.a det å strafe lokale landemerker med 20mm'ern var en høydare. Levde på det leeenge:)

Skrevet

Hadde arbeidsuke på Rygge i sin tid, og det var strengt tatt ikke mye å skryte av. Det var ikke noe arbeid innvolvert i uka, og dagene gikk med på å få omvisning på de forskjellige stedene på stasjonen, 332skv og 720skv var artig, omvisning i kantina not so much. Det meste var i tillegg ganske dårlig lagt opp, så en dag bestod gjerne i omvisning på et sted, masse venting, omvisning på et annet sted, mer venting og så hjem.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …