Daniel Larsen Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Hei, Jeg og et par andre er inne på tanken på en tur til Amstrdam, da hovedsaklig for å spotte, men når man først tar turen til Amsterdam, kunne det jo være greit å gjøre andre ting enn bare å holde seg rundt flyplassen. Er det noen av dere som har vært i Amsterdam som har noen tips på plasser å overnatte, som ikke ligger rett ved flyplassen, og muligens andre ting som er å anbefale å gjøre utenom å spotte? Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Er mye rart å gjøre i Amsterdam :whistle: Siter
Even Rognlien Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Av hoteller ganske nærme flyplassen anbefaler jeg Crowne Plaza Amsterdam Schiphol Utrolig flotte rom til 759kr per natt! Da jeg var der en spotterhelg med noen venner for et år siden, var det en dobbeltseng per person på et tomannsrom! Ellers et pent innredt hotel, og god service. Anstrenger man seg litt kan man også se bort på runway 18C hvor det stadig lander forskjellige jumboer. Du kan også følge med på de 4-5 lysene som støtt ligger i kø nedover mot 18R (om du er heldig med rommet vel og merke). Ca 15 min med gratis minibuss fra flyplassen til hotellet, og et par euro til flyplassen. Streetview Og Avitation Mega Store ligger ikke lange taxituren unna (om dere selv vet hvor det ligger!) Siter
Kai Dreyer Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Er det noen av dere som har vært i Amsterdam som har noen tips på plasser å overnatte' date=' [b']som ikke ligger rett ved flyplassen[/b], og muligens andre ting som er å anbefale å gjøre utenom å spotte? Siter
Even Rognlien Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Jaja, men om de skulle ombestemme seg da Siter
Morten Ruud Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Jeg anbefaler Wyndham Apollo Amsterdam Hotel dersom man ikke har tenkt til å spise frokost der. Rommene er billige, men til gjengeld er frokosten ganske dyr. Hotellet går også under navnet Golden Tulip Apollo Amsterdam Hotel på bl.a. hotels.com pga. et navnebytte for et halvt år siden. http://www.wyndham.com/hotels/AMSAM/main.wnt Det ligger noe i utkanten av sentrum, dvs. 10-15 min med trikken inn til jernbanestasjonen. Ellers anbefaler jeg å ta en sykkeltur rundt i Amsterdam. Sykkel kan man leie for en billig penge, og man får se byen på en helt annen måte. I tillegg er jo Red Light District et spennende sted. Vi gikk der på ettermiddagen, men er allikevel et ganske spesielt sted. Tar seg vel opp endel på kvelden vil jeg tro. Heineken Brewerij er også et skikkelig kult sted med prøvesmaking og en reise gjennom hvordan man lager ordentlig øl. Veldig morsomt, og anbefales. Kanaltur er jo greit, Anne Franks Museum er jo et historisk objekt det er verdt å besøke, selv om det er enorme køer om sommeren, og man går i tog omkring i leiligheten. Stå i kø ved åpningstid så slipper man unna det verste. Vi var der i påsken, og da var det ingen kø ved åpningstid i det hele tatt. Ajax stadion er jo verdt et besøk for fotballinteresserte. Madam Tussaud finnes der. Dyrehagen er kjekk å ha vært innom. Selv om det til tider ikke er så gøy å se dyr som mistrives så til de grader som isbjørnen vi så... Men apekattene og pingvinene var show Også kan dere helt fint hoppe over Argentinian Grill and Restaurant. Ikke verdt pengene. Dette var noe av det jeg opplevde en helg i Amsterdam. Mange turistfeller, men det får så være.. Har ikke lokalkunnskap om Amsterdam Jeg vet jo heller ikke hva dere er på jakt etter der nede. Siter
Geir Teigo Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Du har vel bare glemt å nevne at du også skal den obligatoriske turen innom Aviation Megastore? 10 minutter taxi fra terminal. Siter
O85_ Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Red Light District! Har hørt at det er mange bra overnattingsmuligheter der Siter
Ole Jespersen Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Du vet jo hva som er lovlig i Amsterdam Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.