Ola Nordmann Skrevet 6. juni 2010 Skrevet 6. juni 2010 I dag fikk jeg altså en parkeringsbot på den nette sum av kroner 700,- med vennlig hilsen Qpark. Men denne boten ble altså skrevet ut mens jeg gikk til automaten for å kjøpe billett. Dette kan også lett bevises ved å sammenligne klokkeslettene på boten og billetten. Så da lurer jeg på, er dette lovlig? Eller kan jeg argumentere for at jeg umulig kunne ha rukket å kjøpe billetten på så kort tid og dermed slippe boten? Siter
Fred Solli Skrevet 6. juni 2010 Skrevet 6. juni 2010 De er raske på labben disse parkeringsselskapene. Du kan jo klage det inn. Jeg ville ihvertfall gjort det. De har en egen klagenemd mener jeg. Siter
J S Skrevet 6. juni 2010 Skrevet 6. juni 2010 www.diskusjon.no register deg og spør om hva du vill der får du ganske fort svar Siter
JM Skrevet 6. juni 2010 Skrevet 6. juni 2010 Her er en link til en noe lik sak fra noen år tilbake. Her kommer det frem at dette aktuelle selskapet gir kundene 3 minutter fra de parkerer, til billetten skal ligge i frontruten. Med mindre du har brukt eksepsjonelt lang tid på å kjøpe billett, ville jeg overhode ikke funnet meg i dette, og klaget inn saken, selv om det er en slitsom byråkratisk mølle som kan vente deg... Disse parkeringsselskapene må kriges mot i slike tilfeller, hvis ikke får de bare fortsette med den galskapen de noen ganger driver med... Liknende sak fra budstikka.no Siter
per berge Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Den regelen viser jo att de ikke har særlig oversikt selv over hvor lang tid det kan ta å få billetten i ruta. Du går fra og til bilen, noe som tar tid og det kan være flere kunder forran deg i køa- Sjekk selv hvor fort 3 minutter løper unna i en tilsvarende setting. QPark er det jeg glatt kaller ett kjeltringselskap. Ett forslag skal vist være å sette denne notisen i ruta: Denne bilen håndheves etter privatrettslige regler. Ved å plassere ”gebyr”, ”bot”, betalingskrav eller annen betalingsoppfordring på eller ved denne bilen, aksepteres med det samme et motkrav av samme størrelse. Den som plasserer betalingsoppfordringen (f.eks vakt), dennes arbeidsgiver (f.eks vaktselskap), samt oppdragsgiver (f.eks tomteeier) hefter solidarisk for dette motkrav. Betalingskrav til den som hensatte bilen skal gies til vedkommende direkte. Eieren av bilen, eller neste bruker av bilen skal ikke beheftes med slike henvendelser. Skulle slikt forkomme, ilegges det et administrasjonsgebyr etter gjeldende satser (juni 2009: kr 710), dog minst tilsvarende det angjeldende krav Iflg, Hegnar Online er denne juridisk gjeldene Siter
Kenneth Rønning Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Om 3 minutter er kravet har de jaggu med å plassere ut nok automater. De kan jo faen ikke kreve at du skal få tak i billett innen 3 minutt for det kan jo være kø.... Nei akkurat i denne saken har du rett på pengene, nå vet ikke jeg om du røper alle detaljer da. Men jeg regner med du gjør det, og om det er slik at du har gått rett til parkeringsautomaten med en gang du hadde parkert bilen, ja da har du definitivt rett. Siter
Johan Luiggi Skrevet 9. juni 2010 Skrevet 9. juni 2010 Har skjedd en gang med en i familien. Gikk til automaten for â kjöpe bilett, som forövrig sto 5 meter fra bilen maks, og med engang bilen var forlatt kom en eller annen fra Q-Park löpende for â skrive bot Q-Park er en gjeng kjeltringer ja. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.