Kai Dreyer Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Heisann, Er det noen som har tatt påbyggning til generell studiekompetanse her inne som kan fortelle litt om hvordan det er, mtp arbeidsmengde osv. Da jeg har både flyfag vg2 og flytekniskefag vg3 så er jeg vant med mye å gjøre. Hvordan fag er det man kan velge mellom? (ekstra fag) Mange timer har man med hvert enkelt fag i uka? Hvordan er muligheten til å legge opp skoledagen selv? Må man opp i eksamen i alle fag? Om noen kunne fortalt litt om hvordan det var, ville jeg satt stor pris på det. Kai Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Hei! Jeg går nå påbygg, (snart ferdig). For og si det sånn: Du skal ikke tro på hva alle sier, at det er veldig hardt og et rent helvete. Det er det faktisk ikke, jeg synes ikke at det har vært så hardt som ryktene tilsier. Valgfrie fag: Du får et tilleggs fag du kan velge: Samfunnsøkonomi, Biologi (Valgte jeg), IT, Internasjonal Engelsk. Antall timer er jeg ikke sikker på. Men det er norsk 10 timer i uken. Dette er nok det vanskeligste faget. Det kommer til og bli mye lekser, men ikke nødvendigvis mindre en vanlig linjer. Eksamen: Skriftlig eksamen ; Norsk Hovedmål, det må man opp i. Så er den skriftlig eksamen til som er et trekkfag. Så er det en muntlig eksamen. Til sammen 3 eksamener. Legge opp skoledagen har ikke vi, men dog kan det variere fra skole til skole. Helt ærlig, så angrer jeg ikke et sekund på at jeg gikk påbygg, jeg har også elektro bakgrunn. Og mulighetene fremover blir så mye større. Særlig i Forsvaret. Håper dette hjelper deg til og velge påbygg Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 6. juni 2010 Skrevet 6. juni 2010 Dette er jo mer opp til om han har fagbrev eller ikke, om han har fagbrev blir det 4 påbygg som jeg selv har gått. Der er det kun norsk, matte, historie og naturfag som gjelder med 4 dagers skoleuke:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.