Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Hei, nå er det jo straks sommer og jeg skulle ha hatt mopeden transportert fra Bodø til Trondheim. Det er snakk om en Derbi Senda X race.. Jeg har vært i kontakt med blant annet Auto Transport Service AS som driver frakt av biler, men de hadde ingen mulighet til å ta moped. Imidlertid sa de at jeg kunne snakke med Nor-cargo, jeg har sendt de mail men ennå ikke fått svar fra de. Ting tar tid . Er det noen som har forslag som ikke er så dyrt? Eller er det noen som har noe forslag i det hele tatt? Tusen takk for hjelp , begynner å haste nå :cry: . Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Tusen takk, men dessverre sier Nsb gods om transport av kjøretøy: Vi beklager, men det er dessverre ikke mulig å sende biler eller annet gods med NSB. Det er likevel mulig å sende bil på tog med Auto Transport Service AS. Ønsker du å sende gods kan du ta kontakt med et spedisjonsfirma som tilbyr denne tjenesten. Siter
Jan Vold Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 CargoNet kjører bare containertog. Men kontakt AutoLink/CargoLink, de kjører tog med lukkede bilvogner fra Bodø hver Lørdag ettermiddag: http://www.autolink.no/ Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Tusen takk! Ja det var ikke så ille forslag det. Får totalpris på ca. 2500 kr. og da får jeg med meg selv(billigere enn kun moped.), moped(står bil, men moped er vel greit det også?) og alt jeg skal ha med meg hjem for sommeren iallefall . Siter
Ivar Hestnes Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Du kan jo ringe til Midt-norsk transport på Stjørdal. Dem e grei å ha med å gjøre De har biler til/fra Nordnorge hver dag omtrent. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Tusen takk for alle forslag. Tror jaggu Hurtigruta blir løsningen jeg, uten at jeg vet da... Skal vel godt gjøres å få det billigere en til 2500 kr? Har iallefall sendt mail til alle dere har kommet med av forslag . Kjør oppover da vel! :grin: Nedover..? :grin: , Neida fra spøk til alvor, den er litt for svak til det gitt. Klarer ikke henge på biltrafikken på landeveien, blir kjedelig da. Dessuten vil det ta lang tid . Siter
Sindre Holberg Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Leste feil, trodde du skulle andre veien Hurtigruta er absolutt ikke noe årlig alternativ! Det skal visstnok være billigere hvis du er med selv Siter
Simen Elvestad Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Jeg skal ha min moped fra Oslo til Bodø :eek: Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Ja det er nettopp det. Det er jo kjekt, for både jeg og mopeden må jo hjem :grin: . Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Hmm, har du kjøpt eller skal du gå skole? Iallefall det jeg gjorde da jeg begynte her i Bodø var at jeg og pappa kjørte opp. Siter
Simen Elvestad Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Hmm, har du kjøpt eller skal du gå skole? Iallefall det jeg gjorde da jeg begynte her i Bodø var at jeg og pappa kjørte opp. Den er ikke kjøpt, men blir kjøp denne måneden. Den skal blant annet brukes til og fra skole i Bodø. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Sånn sett ja. Da er det nok lettest at noen henter den på henger for deg? Og om du kjenner noen som kjører lastebil kan fu jo høre med dem, jeg har iallefall spurt mange nå i dag og om noen kommer med bra tilbud kal jeg si ifra . Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Kenneth, skal du sende med Hurtigruten blir det gjennom Nor-Lines. Med mindre du skal ta den med som kjøretøy og bli med på Hurtigruten selv da. Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Per- Kristian: Hvis du ser litt lenger opp i tråden, så er det akkurat det han skal gjøre. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Mener jeg må betale rundt en tusenlapp for transport av motorsykkelen til Trondheim, husker ikke hvilket firma, men det var iallefall en overkommelig pris. Hurtigruta blir nok ikke så dyrt dersom du skal reise selv også Siter
Kenneth Rønning Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 Må si det var bra engasjement her iallefall, og bra er det . Har fått svar fra 2 transportfirmaer, men ikke alle. Hurtigruta tar jobben de for 896 kr med 15 % rabatt dvs. 761 kr. synes ikke det var så ille jeg. Selvsagt er det forutsatt av at jeg er med selv, men greit nok - blir da en 1000 lapp å fly uansett så..+ at de da skal ha mer for jobben. CargoNet har jeg også fått svar fra, de sier at de ikke kunne ta jobben, dessverre. Men at jeg skulle høre med Auto Transport Service AS som jeg allerede har hørt med, og de sier de ikke kan. Angående Midt-norsk transport så venter jeg fortsatt på svar fra de, håper og tror de kan få det til billigere enn Hurtigruta. Har litt tro på de, det må jeg si men jeg vet jo ikke... Men vi får se. Iallefall bra engasjement her. Takk takk. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Men om du får det billigere fra et annet firma så må du likevel betale den tusenlappen for flytur og har brukt mer penger enn nødvendig uansett. Spørsmålet er vel om du vil dyrke interesse eller økonomi, her Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Men, har ikke du dratt fra Bodø allerde da? Mener å huske du sa du dro hjem for et par dager siden. Skal du fly opp til Bodø for å ta mopeden hjem på hurtigruta? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 Stemmer det ja Per-kristian, var hjemme i helga men nå er jeg i Bodø. Er ikke ferdig på skolen enda nei, har fortsatt eksamener og mye å gjøre før jeg kan ta sommer. Men uansett så ser jeg jo nå at det plutselig var dyrere å bestille hos hurtigruta :confused: Joda de hadde en kampanje i mai måned, men nå er den over(var på deres hjemmeside til i dag :crazy: ) Pris nærmere 5000. Da var jeg like langt gitt... :cry: Siter
Åge Storli Berg Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Testa nettopp bookingsystemet til Hurtigruta, fant ut at avreise natt til 24 (altså den kvelden vi slutter) kostet det 2000 kroner for en person med lugar + bil. Mulig det er billigere med moped da ? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 Jeg fikk en pris på 3800 den 24.juli jeg, men uansett så skal jeg reise hjem den 17. juli. Forresten hadde de et godt tilbud på 2500 kr. senest tidligere i dag! Grunnen til at jeg ikke bestilte i går var at jeg ikke viste om det var mulig å få med moped på båten, derfor tok jeg ingen sjanser. Så jeg sendte de mail i går slik at jeg skulle få klarhet i dette, nå har jeg som allerede sagt fått svar om at dette er mulig. I dag(kl. 12:00) da jeg så på nettsiden sist var kampanjen fortsatt der, jeg ringte derfor mamma slik at vi fikk avtalt litt. Å jaggu innen jeg la på til ho(Max. 30 min.) så var kampanjen over :cry: . Må egentlig si at jeg synes det er litt lureri nesten eller ikke lurt, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Ettersom at om det hadde stått på deres hjemmeside at det var mulig å ta med moped så hadde jo jeg også bestilt billett i går :cry: . Tror dere hurtigruta kan være behjelpelige om jeg forklarer dette? :cry: Siter
Åge Storli Berg Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Tviler på at du blir skutt om du prøver. Slike kampanjer er jo som regel tidsbegrenset, så lureri vil jeg ikke kalle det. Ofte er det kun et visst antall billetter som er til kampanjepris og resten til "vanlig" pris. Lønner seg å slå til når man finner et godt tilbud. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 De var kjempegreie, de skulle ordne med sommerkampanjepris lovte de! Fantastisk service ! Da kom jeg meg hjem denne sommeren også, med moped til en overkommelig pris . Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 2. juni 2010 Skrevet 2. juni 2010 Nå går Hurtigruten sørover fra Bodø 03.00 om natten. En annen ting er at det er veldig viktig at du ikke reiser en dag det er MS Nordstjernen eller MS Lofoten som går, disse tar ikke kjøretøy ombord. Dersom du ser på denne listen: http://hurtigruten.no/Documents/PDFs/Prices-PDF/Norway/Bilpriser_2009.pdf Ser du at for Moped betaler du bare 15% av det du betaler for en vanlig bil. Det vil si at du betaler ca 140kr for Moped fra Bodø til Trondheim. Du skal være i Bodø hele 17 Juni? I så tilfelle må du se etter avgang 18 Juli, Hurtigruten går fra kai i Bodø kl 04:00. Reiser du Fredag 18 Juli vil du ankomme Trondheim på Lørdag klokken 06:30 Pris er fra 3060kroner pr pers, med lugar. Edit: Så svaret ditt først nå Kenneth Siter
Kenneth Rønning Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 Flott ! Da hadde jeg jaggu missforstått, trodde det var 15 % fratrekk fra bilpris jeg . Supert at det var andre veien iallefall . Mener å ha lest kl. 04:00, uten at jeg er sikker. Forøvrig er ikke reisetidspunkt det minste bryderi for min del, så det går nok bra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.