Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Norwegian_eagles_small.jpg

 

 

 

 

[size:14pt]Når dette innlegget postes, er det omtrent ett år etter at Air France sin rute AFR447 fra Rio de Janeiro til Paris forsvant sporløst midt ute i Atlanterhavet. Siste radiokontakt med flyet ble gjort 01:33 UTC, siste kjente possisjon ble registrert kl. 02:10 UTC.[/size]

 

 

 

 

 

Air-France-447-rudder.jpg

 

--------------------------------------------------------------

 

Rules of the Norwegian Memorial Flight:

 

*Alle flygninger skal være med callsign Air France 228. Siste bokstav i callsignet får man etterhver som man melder seg på, førstemann har AFR228A, nestemann har AFR228B osv.

 

*Det anbefales at man flyr med Airbus A332, men man kan også velge andre flymaskiner som har vært i tjeneste hos Air France tidligere.

 

*Alle deltakere må fly oppsatt rute da vi vil legge oss i holding over stedet hvor flyet sist ble observert på radaren. Intersection ORARO er blitt dedikert. Vi vil ligge i holding til gruppeleder gir signal om å fortsette ruten.

 

Søndag 6. Juni 2010

Rio de Janeiro (SBGL) -> Paris (LFPG)

ETD: 1200 UTC

ETE: 11h 10min

ETA: 2310 UTC

Route: DCT AWAKE UZ10 NTL UN873 MOKOR UN741 KEPER UT182 ROMLO

Distance: 4989 NM

 

flightplan.gif

 

300px-AF_447_path-notext.svg.png

 

 

-------------------------------------------------------------

 

[size:14pt]Bli med å vis din respekt ovenfor de som var ombord, samt deres pårørende, måtte de hvile i fred.[/size]

 

800px-PKIERZKOWSKI_070328_FGZCP_CDG.jpg

Skrevet
  • Forfatter

Det vil forøvrig bli satt opp "pausetider" og "arbeidstider" under denne flighten slik at man kan gjøre andre ting underveis. Disse tidene vil bli publisert senere.

Skrevet
  • Forfatter

Takk for tipset Gunnar!

 

For å ikke ha noen "offencive act" ovenfor noen på VATSIM har vi derfor endret callsignet til AFR228 - Antall personer som var ombord på denne flighten.

Skrevet
  • Forfatter

Etter B kommer C Tommy.. :grin:

 

Vel, å stå opp kl. 7 burde vel være det minste vi kan gjøre kjære venn? :) De som bor i Norge blir i motsetning noe sen i seng. Men nå er det tross alt ikke får vår del vi flyr denne flighten. :)

Skrevet

I am always a Delta Ivar! ;)

På den måten flyr jeg jo nesten som både Delta og Air France(som er søster VA't vårt)

Joda,fair enough. Men det er tidlig læll! :grin:

Skrevet
Air France 447B

Airbus A330-200

Gate 6

 

Kristoffer, se posten til Gunnar. Det er ikke lov å fly på VATSIM med callsign som har vært involvert i dødsulykker, eller ulykker generellt. Du kan risikere å bli suspended hvis du flyr med det callsignet.

Skrevet

Hva må jeg kjøpe for å få a330 til FSX da? Om jeg ikke får fly noe som fortsatt er i flåten har jeg Concorde eller A300B Q.Q

JEg joiner gjerne med en 744? (A)

Skrevet

Karl Mathias:

Gi gutten tid til å endre posten sin. Etter at han booket som AFR447B har han antakelig lagt seg, og i mellomtiden kom jeg med mitt inspill... Så la ham i alle fall våkne først ;)

Skrevet

Jeg sa noe jo, men jeg slettet det. Jeg bare missforsto sammenhengen og meningen :) . Selvsagt skal man ha respekt for de som har vært involvert i ulykker, og kanskje også mistet noen.

Skrevet

Er det Wilco sin Airbus pakke som gjelder eller? Har prøvd airbus i Fs før og det virket ikke logisk i det hele tatt for en som bare har flydd 737

Skrevet
  • Forfatter

Forstår Lars-Petter, jeg gjør meg de samme tankene. Men, som sagt, vi lager ikke en diskusjon ut av dette da CoC allerede har gitt oss svaret. ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …