Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Situasjon forbedra? Hvordan forbedra mener du? Skal flere brukes som kanonføde istedenfor å få fjerna den islamofashistiske hamas fra makta på Gaza?

Per, hadde du. Istedet for å snakke drit om alle som ikke elsker Israel faktisk lest det jeg skrev, så hadde du sett at jeg skrev KAN forbedre situasjonen. Vesentlig forskjell.

Har ikke FN vedtatt at Israel ikke får ha blokade av farvannet utnfor Gaza?

Kan også nevnes at Israel ikke vil bruke båtens ekte navn, da båten er oppkalt etter den amerikanske studenten Rachel Corrie som ble overkjørt av en Israelsk pansret bulldoser i Gaza.

• Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Dukker opp flere og flere momenter i saken, men alle disse er sekundære mtp isreals selvhevdet rett til å gjøre det de gjorde.

Nå kom jeg over en som burde ha litt peiling på lov og rett til sjøs, Craig Murray.

Craig Murray is a former British Ambassador. He is also a former Head of the Maritime Section of the Foreign and Commonwealth Office. He negotiated the UK’s current maritime boundaries with Ireland, Denmark (Faeroes), Belgium and France, and boundaries of the Channel Islands, Turks and Caicos and British Virgin Islands. He was alternate Head of the UK Delegation to the UN Preparatory Commission on the Law of the Sea. He was Head of the FCO Section of the Embargo Surveillance Centre, enforcing sanctions on Iraq, and directly responsible for clearance of Royal Navy boarding operations in the Persian Gulf.

Dette er hva han har å si om saken:

“A word on the legal position, which is very plain. To attack a foreign flagged vessel in international waters is illegal. It is not piracy, as the Israeli vessels carried a military commission. It is rather an act of illegal warfare.

Because the incident took place on the high seas does not mean however that international law is the only applicable law. The Law of the Sea is quite plain that, when an incident takes place

on a ship on the high seas (outside anybody’s territorial waters) the applicable law is that of the flag state of the ship on which the incident occurred. In legal terms, the Turkish ship was Turkish territory.

There are therefore two clear legal possibilities.

Possibility one is that the Israeli commandos were acting on behalf of the government of Israel in killing the activists on the ships. In that case Israel is in a position of war with Turkey, and the act falls under international jurisdiction as a war crime.

Possibility two is that, if the killings were not authorised Israeli military action, they were acts of murder under Turkish jurisdiction. If Israel does not consider itself in a position of war with Turkey, then it must hand over the commandos involved for trial in Turkey under Turkish law.

In brief, if Israel and Turkey are not at war, then it is Turkish law which is applicable to what happened on the ship. It is for Turkey, not Israel, to carry out any inquiry or investigation into events and to initiate any prosecutions. Israel is obliged to hand over indicted personnel for prosecution.”

WHAT INTERNATIONAL LAW REQUIRES:

■As the incident occurred on a Turkish flagged ship in international waters, thus on Turkish “flagged territory” only a Turkish inquiry has standing. Any attempt by Israel to apply law or investigate and produce a finding would be farcical.

■As we know a state of war does not exist between Turkey and Israel, not yet at least and that the Israeli government authorized the raid, those responsible, not only in participation but in planning and authorization are technically “war criminals” and subject to extradition to Turkey and punishment under applicable Turkish law.

■Refusal on the part of Israel to comply with such procedures would automatically enact NATO provisions requiring military support for Turkey and an immediate blockade of Israel from air and sea.

REQUIRED NATO RESPONSE:

Article 5

The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.

Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the measures necessary to restore and maintain international peace and security .

Article 6 (1)

For the purpose of Article 5, an armed attack on one or more of the Parties is deemed to include an armed attack:

on the territory of any of the Parties in Europe or North America, on the Algerian Departments of France (2), on the territory of or on the Islands under the jurisdiction of any of the Parties in the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer;

on the forces, vessels, or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.

Thus, as specifically outlined in the NATO treaty, an attack on a member vessel, Turkey is a NATO member and the US has no treaty obligations with Israel, requires a response. Specific mention of the Mediterranean Sea is made.

Jeg tar forbehold om at fyren ikke er betalt av hamas eller deler deres ideologi/visjoner :)

Skrevet
Har ikke FN vedtatt at Israel ikke får ha blokade av farvannet utnfor Gaza?

Teoretisk sett, ja, men den resolusjonen ble veto'et av USA som deler ut vetoer automatisk iht Negroponte doktrinen når det gjelder alle resolusjoner i israel-palestina konflikten:

that the United States will oppose Security Council resolutions concerning the Israeli-Palestinian conflict that condemn Israel without also condemning terrorist groups.
Skrevet

Teoretisk sett, ja, men den resolusjonen ble veto'et av USA som deler ut vetoer automatisk iht Negroponte doktrinen når det gjelder alle resolusjoner i israel-palestina konflikten

USA har ikke vetorett på generalforsamlingsresolusjoner. Disse vedtas med to-tredjedels flertall.

Mvh

Mathias

Skrevet

Utrolig att voksne folk enda ikke har tatt innover seg att Israel og resten av verda står overfor en ideologi som driter en lang F i de samme resolusjoner og lover dere henviser til.

Det hjleper da for svarte ikke å henvise til jus om det står 10 skejgette buskmenn over dattera di og voldtar henne etter tur? Hvor grønne i virkelighetas verden går det an å bli?

Har du Pasi tatt deg bryet å lest deg litt opp, bare en ørliten smule på hva hamas og dens like sinnsforvirra står for?

Bedre så langt ute i pereforien enkelte befinner seg.

Dere snakker som om hamas var en likeverdig partner til Israel noe som for selv fem åringen hos naboen veit ikke hegner på greip.

Du møter motstanden slik du MÅ. Ikke slik som kylinger av noen akademiske klovner i sort dress i skytts trafik mellom det ene regimet etter det andre bestemmer over huene på oss.

bank bank, virkleligheta søker kontakt.,, :sleep: ,,cheezez for noen unna manøvrer bare for å demonisere en poartner og gjemme den andre. Hyklersk til fingerspissa kaller jeg slik.

Blokaden ble innført for å senke støtten til hamas, noe som den senere tid har vist seg bære frukter. da må selvfølgelig 5 te kolonistene her i Euro yalla land sørge for å ødelegge den positive utviklinga for både pal Araberne og naboene deres. Fy faen for noen hyklerske holdninger vi har sett de siste dagene. På toppen av alt krever dere respekt for deres elsk til den islamofashistiske organisasjonen hamas? Kyss meg der sola aldri skinner.

En støtte til å stoppe bokaden er en støtte til hamas. Dere kan stå på huet og påstå det motsatte til dere blir blå i trynet men noe mer verdig blir det ikke uansett det dere holder på med.

Skrevet

Utrolig att voksne folk enda ikke har tatt innover seg att Israel og resten av verda står overfor en ideologi som driter en lang F i de samme resolusjoner og lover dere henviser til.

Vi snakker om Israel, ikke Hamas. Israel er en stat og må forholde seg til de lover og regler de selv har undertegnet. Ingen har tvunget Israel til å skrive under.

Det hjleper da for svarte ikke å henvise til jus om det står 10 skejgette buskmenn over dattera di og voldtar henne etter tur?

Et håpløst eksempel. Kan du ikke komme på noe bedre?

Ikke slik som kylinger av noen akademiske klovner i sort dress i skytts trafik mellom det ene regimet etter det andre bestemmer over huene på oss.

Du vet altså mye bedre enn disse kyllingene? Er det fordi de er akademikere at de ikke kan så mye om deg? Gjennom å studere noe i 5 år så lærer man ikke like mye som å lese dine internettlinker? Nei takk, jeg har sett hva du klarer å komme opp med av løse påstander.

På toppen av alt krever dere respekt for deres elsk til den islamofashistiske organisasjonen hamas? Kyss meg der sola aldri skinner.

En støtte til å stoppe bokaden er en støtte til hamas. Dere kan stå på huet og påstå det motsatte til dere blir blå i trynet men noe mer verdig blir det ikke uansett det dere holder på med.

Hvem er det du snakker til, Per? Du hyler og skriker, men det er ingen som har sagt de elsker Hamas. Kan du ikke prøve å skrive ett innlegg uten å rakke ned på andre, skrive uttrykk som "kyss meg bak" og liknende? Jeg er sikkert på at du kan klare det.

Skrevet

Når venstresida i Europa lar seg fjernstyre av islamofashismen skjer det mye i kulissene som den ikke vil snakke om.

- Henrettes mens fokus er på Gaza

13 av 26 er henrettet. Henrettelsesbølgen er i gang.

Koemntar: det skulle vel da bli sånn cirka 4 flere enn de IHH teroristene som daua frivilig i konvoien.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2920300.ece

Så litt om konsekvensene for å legge igjen huet på sengeputa før en drar ut å breker i kor sammen med saueflokken.

Israelere avvist i homseparade i Madrid.

Jeg regner med paraden var full av Saudi Arabiske, pal Arabiske, Jemenitiske, Iranske, Syriske osv, homser,,,eller det finnes kansje ikke homser i de landa der.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3684714.ece

Hvordan kan så mange la seg så lett fjernstyre Vel mangt kan sies om den saken, men en faktor er jo slik som dette.

Reuters får kritikk for beskjæring av bilder

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3684124.ece

Nå er det ikke første gangen Reuters blir tatt med buksa langt nedafor ankla. den gjengen har vist tatt seg mål å ødelegge det siste lille snev av respekt og verdighet for media bransjen.

For dem som er interesert i mer kunskap om denne pal arabiske hox gjengen vil jeg anbefalle å gogogle pallywood. Mye god komik, og elendig regisert,,,det vil si for oss som ikke lar oss så lett manipulere men som har baller nok til egne meninger basert på virkeligheta.

Skrevet

Syns alle inne her burde se denne filmen, Richard Kemp legger fram hans inntrykk om Israels krigføring er. Ikke helt til saken er klar over det, men bare en liten interessant kontrast :)

[video:youtube]NX6vyT8RzMo

Skrevet

Det er helt sentralt i saken det som nevnes der Harald. Og i nær sagt alle saker der det jeg velger å kalle islamofashismen er fienden. I samme åndedrag er dette momentet med att IDF gjør mer enn noen andre for å unngå sivile lidelser. Ingen har mer å tape på en skandale enn Israel, ingen har mer å tjene på å føre en så ren strategi som Israel. Enfa blir de framstilt av folk med egen interesse på yttre venstreside som de reneste kjøterne. Jeg kan med min ringe kjenskap til IDF og Israelere flest konkludere med att en mer moralsk og redeligere militær styrke kan du ikke finne. Soldater og offiserer i IDF er mer enn noen fokusert på nettop dette. Mens løgnene og propagandaen fra islamofashismens ideologer og deres "nyttige idioter" i vesten blir slukt med søkke og snøre. Hver gang blir den samme propagandaen slått i bakken av reine bevis, mens altså makteliten og media stort sett lar den saken forbigåes i stillhet.

Etter min kjenskap er det heller ingen andre enn Israel og SA som har utviklet våpen spesielt for å unngå sivile tap i urban krigføring. Misiler som er utviklet for å detonere i nettop det rommet det er tiltenkt og med den evnen att de minsker effekten til ett minimum i de retninger der de vet det er sivile. Dette har de selvfølgelig betalt enorme summer for å utvikle men det sier alt om deres verdighet kontra de fleste andre lands styrkewr og våpen. En kan selvfølgelig mene att krigs maskineri generelt ikke kan annses som verdig, men våpen og styrker trenger vi nå alle så det blir kun en personlig definisjon.

God link.

Må minne om att Israel forsøkte i FN og legge frem en resolusjon mot hamas etter siste kampanje mot gaza men ble til og med av ordstyrer klubba ned med de mest useriøse årsaker, som taletid og sånnt vissvass. Der skulle altså israel stå skolerett etter de hadde utført militære operasjoner ingen andre kan målews seg med med henblikk på hva de sto overfor av sivile våpenskjold, rakett bateri fordekt under skolebygg, etc, mens de altså skulle holde kjeft om alt det hamas og deres velgjørere sto for.

nei kjenner en ikke islam og islamofashisme spesifikt kan en vel la være å debatere gaza og midtøsten problematikken etter mitt syn.

Skrevet

Kan du fette deg inn på sykehusene før du kommer med slik sludder?!

Alt her i verden kan vises fra en god side(Vm i Sør-Afrika er et godt eksempel).

Det der er på grensa til å støtte brudd på menneskerettighetene, men du vet vel ikke bedre, er ikke lett da... :whistle:

Skrevet

Det er etter hva jeg forstår en ren sannhet at de mangler livreddende utstyr på sykehusene der nede, og at barn dør i hendene på legene.... De har kunnskapen, men ikke utstyret på grunn av blokaden, det står utstyr Norge har levert som ikke kommer inn pga. blokaden der nede. Det vet du.

Skrevet

Det må du isåfall ta opp med FN, Røde Kors, og alle de andre internasjonale hjelpeorg, som er på stedet Kenneth. Det er disse som har påtatt seg den jobben og bør vel kunne ha nok av resurser så lenge de får lov av hamas.

Israel er uansett ikke kjeppen i hjulet om du tror det. Men att de islamofashistiske bandittene vil ha deg til å tro det er det ingen tvil om. Alt sammen er ett sammenrøre av løgner fra hamas og deres islamofashistiske støttespilletre, og vestlige venstre radikale følger på.

men sannheten uansett er att det er ingen nød slik vi kjenner det begrepet på gaza. De misbruker kjente begreper i sin hatkampanje mot jødene. Du må for lengts ha innset att det handler ikke om noen okupasjon men att de islamofashistiske gruppene bruker koranen som den eneste rettesnor for hvordan de skal handle og oppføre seg mot de ikke-muslimske.

Skrevet

Kenneth, jeg regner nesten ikke med att du tok deg tida å se den videoen som ligger i toppen her så jeg referer fra talen.

UN Watch Statement, delivered by Col. Richard Kemp, October 16, 2009, UN Human Rights Council Special Session on Goldstone Report

Thank you, Mr. President.

I am the former commander of the British forces in Afghanistan. I served with NATO and the United Nations; commanded troops in Northern Ireland, Bosnia and Macedonia; and participated in the Gulf War. I spent considerable time in Iraq since the 2003 invasion, and worked on international terrorism for the UK Governments Joint Intelligence Committee.

Mr. President, based on my knowledge and experience, I can say this: During Operation Cast Lead, the Israeli Defence Forces did more to safeguard the rights of civilians in a combat zone than any other army in the history of warfare.

Israel did so while facing an enemy that deliberately positioned its military capability behind the human shield of the civilian population.

Hamas, like Hizballah, are expert at driving the media agenda. Both will always have people ready to give interviews condemning Israeli forces for war crimes. They are adept at staging and distorting incidents.

The IDF faces a challenge that we British do not have to face to the same extent. It is the automatic, Pavlovian presumption by many in the international media, and international human rights groups, that the IDF are in the wrong, that they are abusing human rights.

The truth is that the IDF took extraordinary measures to give Gaza civilians notice of targeted areas, dropping over 2 million leaflets, and making over 100,000 phone calls. Many missions that could have taken out Hamas military capability were aborted to prevent civilian casualties. During the conflict, the IDF allowed huge amounts of humanitarian aid into Gaza. To deliver aid virtually into your enemy's hands is, to the military tactician, normally quite unthinkable. But the IDF took on those risks.

Despite all of this, of course innocent civilians were killed. War is chaos and full of mistakes. There have been mistakes by the British, American and other forces in Afghanistan and in Iraq, many of which can be put down to human error. But mistakes are not war crimes.

More than anything, the civilian casualties were a consequence of Hamas way of fighting. Hamas deliberately tried to sacrifice their own civilians.

Mr. President, Israel had no choice apart from defending its people, to stop Hamas from attacking them with rockets.

And I say this again: the IDF did more to safeguard the rights of civilians in a combat zone than any other army in the history of warfare.

Thank you, Mr. President.

Jeg har selv understreket og utheva enkelte deler av talen som jeg anser som særs viktige i denne saken slik att det ikke skal bli for kjedelig å sette seg inn i fakta.

Skrevet

Kenneth:

"sin del av ansvaret" vs. "alt ansvaret"...

Så dersom det siste utsagnet der var rettet mot meg er det du i grunnen argumenterer for dette:

- Hamas får gjøre hva de vil

- Israel har ingen rett til å forsvare seg

... da er det heller ikke nødvendig å være spesielt "Israel-elskende" for å forstå at det kommer til å gå galt. Men "ekstremismen" svinger selvsagt begge veier, og det er blandt annet mange av bosetterne på Vestbredden som Israel nok kunne klart seg uten. Her bør det faktisk også nevnes at det ikke bare er terrorangrep fra Hamas og deres meningsfeller som hindres av Israelske myndigheter, men også terroraksjoner planlagt og (nesten) gjennomført av ekstreme bosettere. Blandt eksemplene jeg kjenner til er en terroraksjon planlagt og satt ut i livet av ekstreme bosettere som ble avverget av Israelsk politi.

Skrevet

Å kalle meg eller andre somm forsvarer Israel for israel elskere får stå for deres regning.

For mitt vedkomende er det langvarige og objektive dypdykk i konflikten der nede som har gjort att jeg snudde for endel år sida.

jeg gikk også i min lyklige uvitenhet å trudde att Israel (den eneste demokratiske og humanistiske staten i regionen) var problemet. Men så skjedde det noe i min "bakgård" (New York, London, Madrid pluss alle små og store yihad over hele Europa) som fikk meg til å stille noen kritiske spørsmål. Det var ikke så mye som trengtes av mer objektive fremstilinger som trengtes for å se det store bildet. Bare jeg lot pressgrupper med en klar egeninteresse ligge i sin egen andedam så var det klart som dagen hvem sokm var sivilisasjons yttre flanke som jeg også er sjeleglad for att den finnes.

Kenneth, du ser ikke det store bildet, og jeg klandrer deg ikke av den grunn. Det kreves att du tilater andre ikke-pressgrupper og komme med innput samtidig som det krever att du tenker med magan og ikke med hjerte. Lar du magan fortelle deg alle dine valg vil du daue utsulta før eller siden (ikke tolk dette bokstavelig men biledlig).

det som Even snakker om er kun det som pressgruppene vil ha dere unge til å tro på. De vil ikke att du skal se helheten. Disse pressgruppene, vestlige ventsre radikale inkl, shopper hendelser og begreper som det passer dem. De gir blafdfen i dinj og min velferd og rettigheter Keneth så om du vil deg selv det beste for fremtida bør du ta til deg helt andre innformasjons kilder enn de som tilbys deg gjenom både en venstre dreid presse og politikere som ikke når deg til ankla når det kommer til verdighet og moral. Husk makteliten er de første til å falle for egne grep slik historien har vist gang på gang. En stor sivilisasjon faller i grus fordi makteliten sovner på post.

Gunnar nevner dette med disse bosetterne og tro meg når jeg sier att den jevne Isralitt hater disse minst like mye som hamas. Problemet er att verdens jøder har en plikt til å beskytte alle jøder uansett hvor de befinner seg. Men nå er realitetne den att kun israel har sletta bosetninger satt opp i strid med avtaler noe Araberne ikke kan vise til. Så hvem er fienden?

Du må ogsdå gjerne tro att problemene stopper om israel legges dødt og glemt men der tar du så feril som det går ann. Og ikke tro att en tostats løsning med hamas ved roret på gaza vil være noen fredlig løsning. Til det er islamofashismen klar for enhver som giodder å sette seg inn i det. Noe de fleste av mine motstandere unlater,,av en god grunn kansje da det ville slå beina unna alle de løse argumenter som skapes.

Tenk litt logisk og rasjonelt for en gangs skyld. Hvem har mest å tjene på en fredlig løsning og hvem har mest å tjene på en krigs hissing? Er Israel tjent med å stadig vekk betale i hytt og gevær for å holde liv i en drøy million innbyggere og innflyttere på gaza? Eller er hamas mest tjent med å holde krigen i gang i og med de ikke har flertallet bak seg av befolkningen på gaza?

Jeg etterlyser stadig vekk logisk og rasjonel tenking i disse debattene men sliter med att motstykket helst vil legge huet i postkassa å skrive ukjent adresse på konvolutten.

Nr2 på hjemmeleksa er en gransking av hvorfor kun israel er en fullt demokratisk stat i motsetning til alle sine naboer.

Nr3. Som en ansatt arbeider i midtøsten, hvor ville du helst jobbe og bo?

Nr4. Som en grunder, i hvilket land i midtøsten ville du helst etablere deg?

Skrevet

Og for å vise at det er mulig å ha to tanker i hodet (les: mulig å krittisere begge sider) samtidig henviser jeg herved til Amnesty International, og håper alle kan akseptere Amnesty som en pålitelig organisasjon og kilde:

http://www.amnesty.org/en/library/asset/POL10/009/2010/en/b645bbe8-bf79-4f9e-9ceb-2e218cf57c84/pol100092010en.pdf'>http://www.amnesty.org/en/library/asset/POL10/009/2010/en/b645bbe8-bf79-4f9e-9ceb-2e218cf57c84/pol100092010en.pdf

In September, Judge Richard Goldstone’s report from the UN Fact Finding Mission in Gaza concluded that both Israel and Hamas with other Palestinian armed groups had committed war crimes and possible crimes against humanity during the 22-day conflict in Gaza and southern Israel that ended in January 2009.

http://www.amnesty.org/en/for-media/press-releases/executions-hamas-gaza-‘deplorable’-2010-04-15

Amnesty International today condemned the executions by the Hamas de facto authority of two Palestinian men in Gaza in the early hours of this morning. Both men had been convicted in 2009 by military courts in Gaza of charges of “collaboration” with the Israeli military and involvement in murder.

“Today’s executions are an extremely retrograde step by Hamas. As these are the first executions since 2005, we are gravely concerned for the other Palestinian prisoners in Gaza who have been given death sentences by the military courts” said Hassiba Hadj Sahraoui, Deputy Programme Director of Amnesty International’s Middle East Programme. “We deplore that these men were convicted in unfair military proceedings.”

(Amnesty protesterer også jevnlig mot dødsstraff i USA)

http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/new-israeli-military-order-could-increase-expulsions-west-bank-palestinians-2010-04

Amnesty International has said it is concerned that a new Israeli military order could facilitate the expulsion of Palestinians from the occupied West Bank.

Military Order No. 1650, which came into force in the West Bank on 13 April, broadens the definition of the term "infiltrator" to include anyone present in the West Bank without a permit issued by the Israeli authorities.

http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/palestinian-journalists-targeted-2010-03-12

Amnesty International has called on the Palestinian and Israeli authorities to release all journalists who are being detained for carrying out their legitimate professional activities, amid continuing harassment of media workers in the region.

The call came after Hamas released British journalist Paul Martin, who was arrested in Gaza last month after being accused of "collaborating with Israel", an allegation he strongly denies. Paul Martin was held for more than three weeks after travelling to Gaza to testify at the trial of a Palestinian accused of collaborating with Israel.

At det skal være så fordømt vanskelig å innse at det begås grove overtramp på begge sider er etter min mening både utrolig og sjokkerende! Jeg anbefaler alle å ta en titt på nettsidene til Amnesty (http://www.amnesty.org/)...

Skrevet
en venstre dreid presse

Så de fleste media i Norge, inkl. TV2 og statskanalen er kun venstredreide?

Nr3. Som en ansatt arbeider i midtøsten, hvor ville du helst jobbe og bo?

Dubai, De forente Arabiske Emirater.

Evt. Abu Dhabi, De forente Arabiske Emirater.

Nr4. Som en grunder, i hvilket land i midtøsten ville du helst etablere deg?

Dubai, De forente Arabiske Emirater.

Evt. Abu Dhabi, De forente Arabiske Emirater.

Skrevet

Nå må jeg først si at jeg har holdt meg borte fra denne siden på en stund da det både finnes folk som er etter mitt syn meget umodne og fullstendig ute av stand til å se hva som skjer av politikk i utlandet; det finnes finnes elementer her inne som er FULLSTENDIG indoktrinert av den ja venstrevridde mediadekningen i Norge, men EVEN du tar rett å slett kaka av de som er hjernevridde,

Mitt syn på konflikten i midt-østen er formet av at jeg har vært der nede over lengre tid, jeg har debatert både for og imot begge sider i en årrekke, jeg har sett lidelser bortenfor enhver fattelse i mine år for forsvarets overkomando i f.eks Bosnia og Libanon, men selv om jeg har bevittnet hendelser som har vært grusomme så støtter jeg mest Israel, ikke totalt men mest....de er det eneste landet med en lovelig valgt regjering, de har sånn noenlunde pressefrihet og de har et levende demokrati, bare se på demonstrasjonene etter angrepet på "flottila", denne demonstrasjonene beviser at landet er mange, mange hakk bedre en sine naboer.Du sier at du vil bo og jobbe i FAE:

Les her er du snill, nå er det vel snart på tide og vokse opp!, jeg tar mye av dine utsagn som rett å slett umodne, du er 16 ja så det finnes håp for alle, det er opptil flere av oss som har vært kalv før, vi tok til vettet vi og tror jeg, men det må da vel gå an å se ting fra to sider.

Forholdene i De forente arabiske emirater er atskillig verre enn i f.eks Bahrain. Det er f eks forbudt å forkynne andre religioner enn islam, men fremmedarbeidere tillates å praktisere sin religion. Man skal heller ikke glemme at Emiratene var ett av kun tre land som hadde diplomatiske forbindelser med Taliban-regimet i Afghanistan. Det er derfor neppe overraskende at i tillegg til kvinneundertrykkelsen har man her også fortsatt de barbariske straffemetodene fra Sharia :

Amnesty International Annual Report : UAE

At least 18 sentences of cruel, inhuman or degrading punishments such as flogging were passed during the year; 11 of them were handed down in the Emirate of Fujairah. Ten of the 18 sentences were allegedly for adultery and 11 of those sentenced were foreign nationals.

90 piskeslag for utroskap

En islamsk domstol i de Forenede Arabiske Emirater har dømt en kvinne fra Bangladesh til 90 piskeslag og ett års fengsel for utroskap. Hennes pakistanske elsker slipper unna med tre måneders fengsel, skriver en avis i Dubai ifølge AFP.

Rent bortsett fra at offentlig straff for frivillig seksuell omgang i seg selv sier en god del om hva slags nivå det muslimske barbariet befinner seg på er det også en annen ting som er verdt å merke seg her, nemlig forskjellen i straffeutmåling. Begge deler, både straff og forskjell i straffeutmåling er HELT i samsvar med islams læregrunnlag. Koranen 4:15-16 sier nemlig følgende (oversettelse YUSUFALI):

” If any of your women are guilty of lewdness, Take the evidence of four (Reliable) witnesses from amongst you against them; and if they testify, confine them to houses until death do claim them, or Allah ordain for them some (other) way. If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful.”

Kvinner skal altså straffes uansett, mens menn kan slippe unna hvis de angrer. Også forbudet for kvinner mot å gifte seg med ikke-muslimske menn håndheves med brutalitet:

Ja ja du fåpr bosette deg der da, synd at evt. kona di får det "litt" vanskeligere en deg......

For de som gidder å lese min blogg om Israel, her er den : http://vipermaniaskritiskeye.vgb.no/2010/06/09/israel/

Skrevet

Hva med å bruke Amnesty sin rapport fra 2009 heller enn fra 2001?

http://www.amnesty.org/en/region/uae/report-2009

Arbitrary detention, torture and other ill-treatment

At least 20 people were arrested in Khor Fakkan in October in pre-dawn raids, and then detained incommunicado and denied access to lawyers. Some were reported to have been tortured or otherwise ill-treated.

- Two Pakistani brothers were reported to have been detained in October and tortured, including with electric shocks.

----------

Discrimination and violence against women

Women continued to face legal and other discrimination.

- A woman, a UAE national, who married a foreign national abroad without her family’s permission was detained for eight months when she returned to the UAE in November 2007, ill-treated in prison, and threatened with prosecution for adultery, a capital offence. She was then returned to a relative and eventually left the UAE.

Overskriften til en kronikk av Bernard-Henri Lévy er ellers ganske fengende for situasjonen; [color:#FF0000]En heksegryte av hat[/color]

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3689301.ece

Skrevet

Å kalle meg hjernevridd vil ikke få meg til å syns synd på Israel.

Du sier alle disse tingenene. Men gjelder dette Dubai? Jeg vet at Al Sharqi er mye strengere med sitt emirat, enn det Maktoum er. Maktoum ansees jo som å være en av de mest liberale i UAE. Khor Fhakkan ligger jo også under Sharjah, som er blant de strengeste. Du har bl.a ikke lov å ha med alkohol gjennom emiratet!

Hadde jeg bosatt meg i ett land. Så hadde det ikke vært for å praktisere en religion, men for å jobbe. Og sånn jeg ser det, så har faktisk Dubai relativt gode vilkår for vestlige arbeidere. Derimot Indiske (o.l).

Skrevet

Jeg regner forresten med at det også er Israels feil:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8651491.stm

Last Tuesday, the military called "intolerable" an incident in which it said about 100 settlers threw rocks and attacked soldiers as they tried to stop the settlers entering a Palestinian village.

One soldier was injured in the face by a bottle thrown by a settler.

Residents of the nearby settlement of Yitzhar were quoted by Israeli media as saying the soldiers harassed them as they tried to visit the area.

Ellers har BBC mye av interesse som også er godt balansert sammenliknet med det mye av norsk presse får frem. Norsk presse siterer riktignok BBC fra tid til annen, men det hender rett som det er at ting går meget galt i oversettelsen til Norsk... Jeg kan forøvrig anbefale denne artikkelen av Heather Sharp i BBC:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7811386.stm

Gaza conflict: Who is a civilian?

The bloodied children are clearly civilians; men killed as they launch rockets are undisputedly not. But what about the 40 or so young Hamas police recruits on parade who died in the first wave of Israel's bombing campaign in Gaza?

Artikkelen tar for seg blandt annet problematikken omkring det å identifisere 'stridende' fra 'sivile', samt hvordan henholdsvis Hamas og IDF definerer 'legitime milletære mål'. Artikkelen er langt mer analytisk enn det som ofte er å finne i Norsk løssalgs-presse...

Skrevet

Såvidt jeg forstår det så er det bosettere som angriper Israelske soldater som skal forhindre at bosetterene skal angripe en Palestinsk by?

Artikkelen var faktisk en ganske bra artikkel. Og jeg kunne ikke vært mer enig i utsagnet.

"You - the citizens of Gaza - are not our enemies. Hamas, Jihad and the other terrorist organisations are your enemies, as they are our enemies."

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...