Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at det ikke har sammenheng med flyvning, men jeg klarer ikke kople til Wi-Fi nettverk på min iphone. når jeg trykker på vårt hjemmenett, kommer feilmeldingen "kunne ikke koble til nettverket ******". det er ganske dumt og jeg har blitt plaget av det lenge. jeg har gjennopprettet telefonen før, reinstallert alt og gjort mange ting som det står rundt om på nettet...

Håper noen vet om en løsning!

MVH

Simon

Skrevet

Det kan i noen tilfeller være det. Prøv å sett ett WEP2 eller WPA passord på det, så funker det nok. Uansett, å ha ett åpent nettverk, er en DÅRLIG ide. (Hvem som helst, som bare har bittelitt peiling på å bruke google kan søke seg frem til hvordan man kan snappe opp ALT du skriver. Alle passord, epost adreser, kontonummer, bankkortnummer osv. Det er INGEN grunner til å ikke ha passord på ett trådløst nettverk med mindre det er ett public, og da ville jeg ikke brukt det til noe som helst som jeg ikke vil at andre skal vite. Altså kun surfe på nettaviser osv. Samtidig med at du setter passord krypterer du nemlig alt du gjør, og det er derfor iPhonen ikke altid er glad i åpne nettverk.)

Funker den på andre nettverk?

Skrevet

Takk for mye info, vi har et nett på hytta vår, med passord. Det har jeg ikke prøvd. Men når jeg var på mac-butikken på Ullevål, prøvde de å koble til dens nett. Der hadde de kode. Fikk den vanlige feilmeldingen.

De sa også at det kunne vere wifi kortet inni telefonen som har blitt ødelagt.

Jaja, får gå tilbake imorgen…

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...