Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Haha! Utrolig!

Med det samme vi er inne på fotball:

Dette er det noe av det største jeg har opplevd med mine 8-9 år med fotball. Brattbakk(nå pilot ;) ) min favorittspiller, klarte 1 min på overtid å klinke den ballen høyt oppi hjørnet og redde europasesongen for RBK. Stort!

Får enda gåsehud på ryggen av å se dette!

Skrevet

Sykt!

Det er slikt jeg også ville gjort :crazy:

Skrevet
Dette er det noe av det største jeg har opplevd med mine 8-9 år med fotball. Brattbakk(nå pilot wink ) min favorittspiller, klarte 1 min på overtid å klinke den ballen høyt oppi hjørnet og redde europasesongen for RBK. Stort!

Får enda gåsehud på ryggen av å se dette!

Brattbakk var etter MIN mening en av Norges beste spillere, mener da siden jeg ble født... Etter solskjær mener jeg at han er en STOR spiller! Har selvfølgelig andre også, men synes Brattbakk var/er en virkelig stjerne, og en som oppførte seg profesjonellt! Så er han jo pilot :)

Skrevet

Jeg går på et av Bodø Glimt sine lag, og en av mine lagkamerater kom seg forbi keeper, og var da alene med mål.

AKKURAT det samme skjedde, bare at den gikk helt over mål, og ikke i tverliggern.

Skrevet

En ting vil jeg si, skulle RBK "dælje" i land gullet nok en gang slutter jeg mest sansynlig å se Norsk fotball. Å se RBK spille er like mye underholdning som å pusse en LECA mur.

Hva de var på nittitallet er historie, og i dag er det knapt noen Trøndere igjen,,,,,,ja bortsett fra alle de gamle pensjonista med diverse admion stilinger i brakka da sjølsagt.

Norsk fotball trenger ikke enda ett dæljelag slik RBK har blitt.

Skrevet

Per, bare for å gjøre det klart:

Rosenborg er en av Norges beste lag på rekruttering i egne rekker. Nils Arne Eggen har over tid vært delaktig i å trene juniorlaget til Rosenborg som jobber med å få spillerne sine opp på A-laget. Og egen rekruttering er mye av grunnen til at Rosenborg har gjort det så bra. Som du selv sier, 90-tallet er historie, men det bestod mye av trøndere, og de gjorde det bra. De gjør det fortsatt bra, Rosenborgs juniorlag har flere representanter blant annet på juniorlandslag. Det er fortsatt godt fylt opp med trøndere i garderoben.

Og for å klare opp min relasjon til Rosenborg:

De er min erkefiende på banen, da jeg er helhjertet TIL-supporter. Men min bedre halvdel kommer fra Trondheim og har en yngre bror godt inne i RBK-puslespillet. Det er ingen tvil om at egen rekruttering gjøres veldig bra i den klubben.

Skrevet

Att de etterhvert har skjønt att de dreit seg ut på hjemmebane på nittitallets dundyner av oppkjøps raid landet rundt er jeg klar over. Men å ikke se hvilke konsekvenser den holdningen RBK hadde da har hatt for rekruteringa i 2 av Norges tidligere storhets fotabll fylker, nord og sør Trønderlag, blir historieløst.

RBK hadde ved sitt daværende gode spill en enorm økonomisk kjøpekraft i Norsk fotball og kjøpte opp rubbel og bit av talenter hos sine konkurenter mens de glemte sin egen barnegrind. dette var mens resten av fotball Norge var mer en dugnadsgjeng så slik sett hadde de jo kjøpers marked til og med. Men att dette fikk konsekvenser for Trønder fotballen kan ingen betvile. Hvor mange Trøndere er det i første elvern i dag? Hvor mange på benken?

Uansett var det spillestilen til RBK, eller rettere sagt mangel på noe slik som gjør att jeg nærmer meg mettinga når det gjelder Norsk fotball.

Skrevet

Med fare for å bli stemplet som medgangssupporter er jeg tilbøyelig til å være enig med Per der, norsk tippeligaen er blitt triste greier i det siste, og når Brann i tillegg spiller fotball som knapt hadde holdt i 3. div (ref. cupen) er det nesten litt tiltak å skru på TV'en en søndags kveld.

Når i tillegg mine helter i Sheffield Wednesday forsvant enda et hakk ned i divisjonssystemet i England i år, går jeg noen mørke sesonger i møte :).

Kanskje TV2's forsøk på PL blir noe å følge med på til høsten? Da er man ihvertfall garantert kvalitetsfotball (relativt til TL selvsagt).

Skrevet

Enig med Per her! Se England f. eks, hvor mange engelskmenn spiller i England per i dag, det er jo snart internasjonalt alt sammen. Syntes også at trener fra Sverige skal trene et engelsk landslag blir litt vel urealistisk egentlig. Men sånn er det, og har blitt, verden har BLITT mye mindre.

Drillo, trente ikke han noe nede i østen, noe tyrkisk lag eller iransk? Kan ikke huske.

Syntes fotball var 80 og 90 tallet`s år. I dag er det bare penger og "hvem som har kulest sveis og fotballsko" :P

Heia Sogndal IL :D

Skrevet

Joda, mye av den hjemlige sjarmen, patriotismen er satt på prøve med den utviklinga som har vært. Men etter lange og tøffe påtrykk ( les: frealiteten slo FIFA pampene mitt i fjeset) så er det noen lov endringer som etterhvert kan gi positive utslag om vi har hellet med oss. En ting er dette med hjemlig rekrtutering og hvor mange i laget som kan komme fra andre reginoer etc, men kansje viktigere er kravet om att alle klubbene innen 2012 må ha pluss tall på regnskapene sine for å spille Europa mesterskap.

For å sette ting litt i perspektiv i den saken har altså Man U og Liverpool en samlet gjeld på 9 milliarder. Hvordan i huleste dem skal fikse det innen ett år aner jeg ikke. salgspotensialet de to laga til sammen ewr max 1,2-1,5 milliard. Men de finner kansje ut av det på en eller annen måte. Og jeg tørr banne på att det er land med enda verre tall enn England- Hvor gode regnskap har Italienske og Spanske lag tru?

Drillo trente Irak, men oppholdet ble heller kortvarig da hverken penger eller noen troverdig organisering på plass. Og Drillo var ikke akurat noen gjerigknark i lønns samenheng bare så det er sagt.

Skrevet

Dere kan komme med hvilket youtube klipp dere vil men lite som overgår LSK`s opphenting fra 89min i går og ut på bortebane mot Molde. 3-0 ble snudd til 3-3

scoringene kom slik

3-3 (90+3) Anthony Ujah

3-2 (90+2) Tarik Elyounoussi

3-1 (90) Arild Sundgot

3-0 (70) Baye Djiby Fall

2-0 (56) Aksel Skjølsvik

1-0 (16) Baye Djiby Fall

Skrevet
  • Forfatter
Dere kan komme med hvilket youtube klipp dere vil men lite som overgår LSK`s opphenting fra 89min i går og ut på bortebane mot Molde. 3-0 ble snudd til 3-3

Snakk om historisk kollaps! :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …