Kristian-Mikkelborg Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Hei, noen som har no bra spottesteder på Torp? Vurderte å ta meg en tur innom imorra, siden fattern skal te Fokserød noen timer, så vurderte å stikke bortom Torp imens.. Hvis det er noe interresant der da. Hvor er det evt mulig å spotte hen der? Noe annet enn kamera man bør ta med? Siter
Mathias Næss Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Vet det er en plass ved hangaren til Dakota Norway, sjekk hjemmesidene deres. Ellers så er det vel parkeringsplassen, helt inne ved gjerdet, som burde være bra ved landinger og take-off fra syd. Hvordan det er med gjerder og sånt vet jeg ikke. Rapporter om forholdene da, da jeg har lyst til å ta meg en tur ut når jeg får lappen og er ferdig med eksamen(1 uke!). :grin: Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Skrevet 26. mai 2010 Takktakk Skal titte litt rundt osv der, når jeg kommer opp. Skal rapportere litt veitu. Hvis noen har noen fler tips, si fra.fort. haha Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Skrevet 26. mai 2010 Vel,selv synes jeg det ikke var store greiene å skryte av. Gikk først en tur opp på den store parkeringsplassen til høyre for terminalen. Oppå toppen der å litt ut, hadde vært perfekt, hadde jeg hatt bedre zoom, og en evt gardintrapp av noe slag.. Var for langt unna. Der de tok av å landa, måtte jeg stå borte ved lufthavnvakta/dakota norway for å se noe, men fikk heller ikke med meg så stort.. Igjen, for liten zoom. Har noen bilder, mest av div på Torp, ikke stort av fly for å si det sånn.. Men skal se om jeg har noen brukbare å legge ut. Kan hende noen av dere vet om bedre steder, evt på andre siden av rullebanen, men det er nå så.. Hvis noen har tenkt seg oppover i nærmeste framtid, skriv her eller send PM, så får jeg se om jeg blir med. Siter
Mathias Næss Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Parkeringsplassen er nok bra om det er RWY36 som er i bruk. På nordsiden er det en plass på enden av rullebanen men vet ikke om den er privat eller ikke. Ta å sjekk Google Earth for mulige plasser. Hva slags objektiv er det du har, siden du har for lite zoom? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Som tidligere nevnt, om du tusler opp til crew-parkeringen når 36 er i bruk har du den beste plassen! Tror det skal la seg gjøre å unngå gjerdet der! Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Skrevet 26. mai 2010 Mathias: 18-55 mm står det på den.. Hvis det hjelper, hehe. Ok Anders, er det på toppen av parkeringshuset? Eller er ansattparkeringen ved Avinor's kontorer og bortpå torp teknisk der? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 når du kjører til terminalen tar du til høyre før p-huset, inn noen bommer! rett frem, venstre og helt opp! Du må selvfølgelig gå denne veien etter å ha parkert på korttidsparkeringen foran terminalen! men ja blir vel sør for p-huset på øverste nivå, oppå den lille fjellhylla liksom! Der får du ihvertfall god utsikt over rullebane og de tre innenlandsgatene! Dog ingenting av utlandsgate. Siter
Mathias Næss Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 18-55 mm blir nok litt snaut for å titte på fly. Sjekket litt på Google Earth etter mulige plasser og jaggu fant jeg ikke bilde av Braathens på Torp! Siter
Emil Topstad Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Om jeg ikke er helt på jordet, fløy SAS til Torp, for en tid tilbake, så jeg er ganske sikker på dette er SAS, rett etter de kjøpte opp Braathens..? Mulig jeg tar feil. Vet at Braathens fløy til Torp også, men det var vel lenger tilbake, før de tok i bruk denne fargen på flyene sine..? Siter
Mathias Næss Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Antagelig charter vil jeg tro. SAS fløy charter fra Torp til Split på søndager i fjor sommer. Siter
andreas nærbø Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Ved parkeringsplassen er det bra og stå Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 SAS flyr/flydde ihvertfall charter til Split/Kroatia senest sommeren 08 da jeg jobbet i Securitas på Torp før overflytting til Color Line! en dag i uka enten lørdag eller søndag! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.