Gjest Skrevet 1. september 2002 Skrevet 1. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Grunnen til at Vidar kritiserer beslutningen er fordi han jobber der, alle oss andre ønsker den hjertelig velkommen... Helge, det tycker jag var ett slag under bältet! Även vi som arbetar i SAS måste kunna få ha en åsikt! JAG jobbar också i SAS... Men jag är mot bonusordningen. Med att säga att Vidar kritiserar p.g.a att han arbetar i SAS så säger du att de som arbetar i SAS tycker som han. Jag bevisar motsatsen! Flygbolagens prissättningar och rabattsystem har funnits i mååånga år, och är enl. min mening föråldrade och byråkratiska. Säkert p.g.a statlig byråkratisk influx och toppstyrning i de gamla etablerade bolagen. Det har för övrigt skrivits en mycket morsom historia om hur det skulle se ut om Flygbolagen sålde färg... Kommer inte ihåg allt men då skulle kunden betala olika mycket beroende på vilken vägg av sitt hus han skulle måla, eller vilken dag i veckan han skulle måla på... Lågprisbolagen tillför en frisk fläkt med sitt nytänkande. De gamla bolagen kommer sakta men säkert efter. Vi går mot en tid där folk kommer att resa mycket mer än förr! Flygning reduceras från status till vardagskost, än mer än vad som gäller idag. Om inte allt för lång tid kommer Tromsö-borna gå på kino i Oslo bara för att filmen kanske har tidigare premiär där... För att ta ett exempel. Men innan vi är där måste de löjligt höga statliga avgifterna minskas... Men med det folktryck som råder idag så måste helt enkelt politikerna följa med, och underlätta för flygbolagen. Något för media att tugga på kanske..? /Jörgen Siter
Timmy Brandt Skrevet 1. september 2002 Skrevet 1. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: [QB]Jeg skriver ikke dette fordi jeg hater SAS som noen tror, men fordi AS Norge ikke kan klare seg uten...og SAS kan ikke klare seg her uten AS Norge. Hmm.. er SAS i så stort behov av AS Norge da ? Tror de klarer seg fint uten hvis de må, de er ikke så veldig litet selskap. Siter
Vidar Øverli Skrevet 2. september 2002 Skrevet 2. september 2002 Hei, jeg er ingen motstander av at NAS etablerer seg i markedet selv om H.Bø er av en helt annen oppfatning. Som jeg har skrevet tidligere så er jeg helt enig i at prisnivået er for høyt,og en av mulighetene for å få redusert dette er selvsagt at flere aktører kommer på banen.Jeg er muligens farvet av å jobbe i SAS men samtidig opptatt av at fakta må brukes i diskusjonen. quote: selskapets image og design er utgått på dato (SAS har nettopp avsluttet programmet "Config 2000" hvor alle MD'er har fått nytt interiør) quote: Mange bransjer planlegger full boikott av selskapet, selv om de nå prøver å rette opp tabben ved å la 550 BU-ansatte i teknisk på Sola få bli. At visse debattanter ikke har større tro på de Braathen ansatte på teknisk for stå for deres regning.SAS vet imidlertid at de gutta er blant de aller beste på 737 og har såvidt meg bekjent aldri hatt planer om å kvitte seg med dem. Slike uttalelser bidrar ikke til en saklig diskusjon. Jeg ønsker NAS alt godt i en forhåpentligvis "fair fight". Siter
Helge Bø Skrevet 2. september 2002 Forfatter Skrevet 2. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Vidar Øverli: At visse debattanter ikke har større tro på de Braathen ansatte på teknisk for stå for deres regning.SAS vet imidlertid at de gutta er blant de aller beste på 737 og har såvidt meg bekjent aldri hatt planer om å kvitte seg med dem. Slike uttalelser bidrar ikke til en saklig diskusjon. Hva er dette for noe surr du kommer med? Jeg har da aldri nevnt noe negativt om Braathens verkstedet på Sola. Tvert imot, de har fått ros av Boeing, og flere utenlandske 737's kommer til Sola for vedlikehold. Dette verkstedet er jo lønnsomt, og det ville være enda en bommert av SAS å kvitte seg med dem. Men de har absolutt hatt planer om dette ja, og satte de ansatte på pinebenken i lang tid. SAS mente først at det var bedre å konsentrere vedlikehold på Gardermoen og Arlanda, men så fant de faktisk ut at det ikke var penger å spare på dette...det er nå den offisielle versjonen. Og dermed blir ikke verkstedet på Sola lagt ned. Kanskje Hr.Øverli bør holde seg bedre oppdatert? Siter
Gjest Skrevet 2. september 2002 Skrevet 2. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Jeg får ingen bonus når jeg reiser med tog eller båt, hvorfor bør jeg da få det om jeg reiser med fly? Är det inte Wings poäng på OSL flygtåget? Hurtigruten har Blå rabatt på vinter halvåret... Är det billigare att driva båttraffik på vintern, eller utnyttjar man turisterna om sommaren? Fundera på den Helge! /Jörgen Siter
Gjest Skrevet 2. september 2002 Skrevet 2. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Og det er betydelig flere som flyr, enn som kjøper ny bil. Likevel klarer bilselgere å leve med hverandre Mmmm... Du missade mitt poäng där Helge. Den var att du inte kan jämföra de olika marknaderna utan vidare. Det jag försökte säga var att SAS har en överkapacitet i Norge som kommer av att man presenterat en bred produkt i Norge. Med det menar jag att SAS flugit på många olönsamma destinationer och tagit igen förlusten på de lönsamma destinationerna. I dagens konkurrans situation så inser man i SAS att man måste släppa de olönsamma destinationerna, och satsa på endast de lönsamma. Då står man där med allt för mycket materiel till en allt för liten marknad. Så SAS måste antingen göra sig av med delar av sin produktions apparat (flyg och anställda) eller satsa på att få alla passagerare. Hur de än gör så måste de fylla sina flyg. Så man satsade på Monopol... Det gick inte. Då får man skära, och det gör ont. Du tror att SAS försöker få monopol för att vara ondskapsfull Helge. Det är inte så! quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Akkurat som at SAS ikke behøver alle flyreisende i Norge, det er marked for mer enn ett selskap her i landet. Javisst! Det kan vara marknad för flera hundra flygbolag i norge om alla flyger Do 228. Förstår du vad jag menar? quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Om ikke SAS klarer seg her i landet pga en ny konkurrent, så får de heller legge ned. Eller ta upp kampen med konkurrenten och får den att lägga ned, eller anpassa sin produktion till tillgång och efterfrågan... /Jörgen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.