Kenneth Rønning Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Leste i VG nå at Petter Stordalen har parkert en plass der hans bil ikke hører hjemme, nemlig på handicap plass. Selvsagt beklager han jo dette å sier han ikke så skiltet. Smått er jeg enig i at skiltet ikke er det letteste å se, men fakta er vel en annen nemlig at han gir faen ettersom han har så mye penger, det sees jo forøvrig på historien han også. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10006968 Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Her gjør man vel strengt tatt en fjær til fem høns? Hadde det ikke vært en kjent person dette gjaldt så hadde ingen brydd seg. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Skrevet 21. mai 2010 Sant nok, men poenget er vel bare at det er at han ikke gidder å følge reglene fordi han har så mye penger? Er så mye sånn type oppførsel nå til dags, et godt eksempel er jo at blinklys ikke fungerer på nye Mercedes og Bmw. Siter
Emil Topstad Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Tror nok jeg hadde driti oppi det skiltet om jeg hadde hatt like mange lapper som mr petter... Og det hadde nok du gjort også Kenneth.. :grin: Siter
Marius Sparby Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Den eneste grunnen til at dette i det hele tatt er en sak er at det er en rik og kjent person som gjør det. Folk hadde ikke brydd seg en dritt om ikke det var for akkurat det. Visste ikke at det var agurktid, men der tok jeg feil. Siter
per berge Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Folk hadde ikke brydd seg om det ikke var en rik og kjent person sier mange her? det bekymrer meg. Sjøl så sier jeg fra tvert om jeg ser noen parkerer på HC plasser. Seinest i ettermidag da jeg var innom senteret en tur for å handle. vedkomende som satt å lata som han ikke hørte meg før jeg stakk huet mitt rett oppi vinduet hans var hvertfall ikke kjent eller noen millionær kjent. Mulig han er kjent i kurdistan eller hvor nå i svarte han kom fra men kjent her er han hvertfall ikke. Nei si ifra folkens, ikke vær redd for det. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Men det sto vel ikke noe om det i VG? Siter
Joakim Hagen Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Ser ikke frustrasjonen Kenneth? Ta deg en tur til byen så ser du mange som står parkert der de ikke skal :0). Er som nevnt over kun fordi han er kjent. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 ja dette må jo være jantelovens prakteksempel. Siter
Harald Strand Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Synes dette blir å overdrive litt! Klart er han en profilert person, og bør gå ut med et godt eksempel. Men vi er da alle kjøtt og blod! Han beklager på det sterkeste (selvfølgelig) Og for min del blir det litt ork å klage når det lett kunne hvert hvem som helst på dette forumet som kunne gjort det samme Siter
Morten Ruud Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Og blinklys funker ikke på Ladaer heller...Er ikke bilparken på akkurat det punktet som spiller den store rollen... Siter
Lars Hassel Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 For en totalt ubrukelig post dette er, ikke skyt meg for at jeg sier akkurat det første som faller meg inn, men alle kan da gjøre feil, når Stordalen unskylder og slikt så ser jeg ikke poenget i og kritisere, hadde holdningen hans vært noe som "Herregud, skulle jo bare stå der i 3 min" Så hadde saken vært annerledes, men han sier jo at han ikke var klar over at det var HC parkering. Det mener nå jeg:) Siter
TOS Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Eg undrar framleis på om Stordalen er liten eg... Hassel:PANG! Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Skrevet 22. mai 2010 Jøss, utrolig hvor fort folk endrer mening altså... Husker på det var maks kaos her da jeg sa at min moped var trimmet, det er faen ikke big deal og det går utover meg selv om noen skjer(med mindre noen kjører på meg da, var jo en som var så flink at han holdt på å gjøre det i dag. Var litt ekkelt for han tror jeg, for jaggu hadde han Politiet bak seg da han hold på å kjøre meg ned sideveis. Både jeg og Politiet tuta på han :crazy: . Fikk seg en overraskelse han ja gitt :grin: ). Det man skal si er at jeg kjører skikkelig følger reglene og kjører fartsgrensene, men på tross av dette er man jo aldri trygg(selvsagt holder ikke det å følge fartsgrensene bare, men dere ser jo hvor jeg vil...med mindre dere er dumme da, er jo lov det også, for det kan man jo ikke noe for i tilfelle). Men det å følge regler som klart går utover andre om de ikke følges det har ikke noe si. Det er noe feil med holdningen til folk altså.... Spesielt når det rammer de som allerede er svake i samfunnet, de strever nok uansett med å komme fram til butikkdøra uten at dere tar plassen dems i tillegg. EDIT: Ser forresten flere av dere sier at han unnskylder seg, ja det er flott det. Men sannsynligvis så gikk han inn i brillesalongen der i full bevissthet av at det var HC-plass. For en totalt ubrukelig post dette er, ikke skyt meg for at jeg sier akkurat det første som faller meg inn, men alle kan da gjøre feil, når Stordalen unskylder og slikt så ser jeg ikke poenget i og kritisere, hadde holdningen hans vært noe som "Herregud, skulle jo bare stå der i 3 min" Så hadde saken vært annerledes, men han sier jo at han ikke var klar over at det var HC parkering. Det mener nå jeg:) Unnskyld . Emil: Nei jeg hadde faktisk ikke det, men det er nok det som er problemet. Enten så har han holdningen som folk flest har, nemlig "Det går sikkert bra, det er bare for 20 min.(noe han også understreker ovenfor Vg)" eller så har han den "Jeg har så mye penger, hva koster det meg egentlig?..Jo ingenting for min del" En ting som hadde vært bra hadde vært at bøter hadde gått ut ifra beregning av inntekt, skulle kosa meg fælt da gitt . Siter
Magnus F. Meese Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 ikke big deal og det går utover meg selv om noen skjer' date=' men ingenting skjer uansett.[/quote']Den holdningen der tar du f*en ikke i trafikken uansett hva, og i hvertfall ikke om du bryter lovfestede regler. Denne saken er mega-agurk, ta deg en bytur og se to ganger på bilene som står på HC-parkeringen. Jeg sier ikke at jeg støtter det, men at det fortjener en artikkel i VG når én mann gjør det? Det er tull. VG og DB har blitt Se og Hørs største konkurrenter. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Skrevet 22. mai 2010 Ser jo at den var utrolig feil nå ja, rettet på den . Den var liksom ment i forhold til trimmen og at det går utover meg selv, men jeg forstår ikke hva jeg har tenkt å skrive jeg nei :cry: . God natt . Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Nå har han beklaget feilparkeringen, så hva er da poenget med å lage slikt spetakkel? En del her på forumet presterer endatil å hevde at Stordalen har et holdningsproblem mht. lovgivning og skilter bare fordi han har penger nok til å betale boten...... At man har penger til å betale bøter betyr ikke nødvendigvis at man automatisk gir "blanke f***" i lover og regler... :sleep: Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Blir litt fascinert over hvor langt det er mulig å prate seg bort i et innlegg.. OT : Som nevnt hadde dette aldri havnet i VG om det var personen Per observerte parkere på en HC-plss. Jeg tror ikke dette hadde noe med holdningene til Petter Stordalen å gjøre i det hele tatt. Et skilt mellom to markiser er ikke nødvendigvis lett å observere. Det burde vært merking på asfalten også, i tillegg til at skiltet gjerne kunne vært på stolpe ved veien. Alle kan gjøre feil, men det er bare kjentfolk som havner i media for bagateller.. Siter
Morten Ruud Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Og at noen reagerte på at man "fikset" litt på mopeden er en helt annen ting enn å gå glipp av et HC-skilt. Man gjør faktisk en innsats med å bryte loven når man fikser på mopeden Siter
Kenneth Rønning Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Skrevet 22. mai 2010 Og at noen reagerte på at man "fikset" litt på mopeden er en helt annen ting enn å gå glipp av et HC-skilt. Man gjør faktisk en innsats med å bryte loven når man fikser på mopeden wink Så du synes det er rart at folk gjør det? Det er jo faktisk i bunn og grunn forskjellsbehandling av den Norske stat, men det er jo ikke noe nytt. De oppfører seg faktisk helt for jævlig, og det mener jeg. For har du rike foreldre, eller mye penger selv kan du bare ta lappen til lett-mc, for deretter å løpe inn i en butikk å kjøpe deg en sykkel som går som faen (130-155 km/h, pluss at mange trimmer de syklene også. Har forresten en kompis som kjører lett sykkel, går i 180 km/h den, grunnen til at han kjører?...Jo han har da mye penger, og da må han få kjøre fortere en de som ikke har så mye penger, eller så rike foreldre. Det er da selvsagt for det rike folk... :mad: Men har du ikke fult så rike foreldre må du bryte loven for og få kjøre i normalt tempo og følge trafikken. Og om du ikke gjør det så har du illsinte bilister oppi ræva di med en gang, og alle vet at det er slik. Fikk mopeden i drift i går jeg, og allerede har 3 stk. funnet det for godt å ligge bak meg. Med en gang folk ser moped, ser de rødt. Men tross alt så er jo vi som ikke har så mye penger som alle andre mye mindre verdt enn de som har mye penger, så om vi dør i trafikken pga. at vi blir skvisa ut av veien har da ikke noe å si for den norske stat egentlig.... Men nei da, staten kan bare stå på. TA FRA DE FATTIGE OG GI TIL DE RIKE!!! Bare stå på det, og de klarer det da forresten helt fint også. De vet at om de gjør noe som de rike ikke liker så blir det bråk. Synet jeg har på saken er faktisk ganske så rett, og det tror jeg det er mange som ser faktisk. De som ikke har så mye penger(meg inkludert) og er ungdommer ser det iallefall. Vi føler jo oss urettferdig behandlet av staten, det gjør iallefall jeg. Men nå er jeg en av dem som heller ikke godtar alt heller da, selv om jeg ikke alltid skriker høyest om det.. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Synet jeg har på saken er faktisk ganske så rett' date=' og det tror jeg det er mange som ser faktisk. De som ikke har så mye penger(meg inkludert) og er ungdommer ser det iallefall. Vi føler jo oss urettferdig behandlet av staten, det gjør iallefall jeg.[/quote']Vær forsiktig med å gjøre deg selv til talsmann for "massene". Selv er jeg heller ikke "stinn'a gryn", men har ingen problemer med å forstå at folk av og til ikke får med seg skilting, ect. Det å i det hele tatt sammenlikne det med å bryte loven med fullt overlegg er faktisk ganske drøyt! Så nei, til tross for at pengene mangler klarer jeg ikke å se ditt poeng. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at det ikke er Stordalen, men deg selv som har et holdningsproblem! ... og skulle du finne på å bruke mitt opphold på New Zealand for å "bevise" at jeg er rik; jeg har nå nærmere 400.000,- i lån hos lånekassen, og i juli begynner arbeidet med å betale de pengene tilbake. Og jeg kan ikke forvente noe økonomisk støtte til det fra mine foreldre heller... Siter
Lars Hassel Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Da håper jeg virkelig at politiet/ Vegvesenet har tatt frem tralla i kveld, så du kan få det inn med teskje at det på ingen måte er smart og trimme en moped!!! Siter
Tommy André Bertelsen Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Skal man øke fartsgrensa på moped, ja, da må mopeden også være bygget for hastigheten. Jeg hadde en moped som var ny i 2005, en Malaguti XSM-sykkel (X-treme Super Motard), og den gikk i 60 kmh originalt. (Den var godkjent for ca. 120 kmh i Europa...) Hadde den gått noe fortere, hadde jeg virkelig ikke turt å kjøre den uten mc-jakke/bukse/hansker. Forskjellen på en moped og en lettsykkel er sikkerhetsutstyret, samt at øvelseskjøring/oppkjøring foregår på to helt forskjellige nivå fra moped til lettsykkel. Jeg synes 45 kmh er for lite for dagens trafikk, men noe høyere hastighet enn 60 kmh, så burde det være påbudt med bedre klær enn en t-skjorte/olabukse... Derfor er jeg imot trimming av moped. Når det gjelder Stordalens feilgrep, ALLE kan gjøre feil, mange bryr seg sikkert ikke, om han parkerte der med vilje eller ei, det vet vel ikke jeg. Han har også beklaget at han gjorde det, og det er godt nok for meg. Tviler på at han blir å gjøre det igjen for å si det sånn. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Kenneth: Er du like agressiv i trafikken som det du er nå? Hva er egentlig ditt forhold til en normal kjørefart? Jeg skal love deg at den i hvert fall ikke ligger på 130-155km/t, og på ingen måte i 180km/t. Har det slått deg hvorfor mopedene har en begrenset toppfart slik det er nå? Alt har med sikkerhet å gjøre. Det er ikke meningen at en moped skal dure bortover Autobahn i samme hastighet som Stordalens SLR MacLaren. Dersom du kolliderer eller kjører utfor i en bil som faktisk er bygd for denne farten så har du en relativt grei sjanse til å overleve, i mange tilfeller, men like greit er det ikke i en moped. Sikkerhet i en bil: -Deformasjonssone som absorberer støtet under en kollisjon -Airbag'er både foran og på sidene i noen biler -Veltebur, slik at man til og med har en beskyttelse dersom bilen velter over -Sikkerhetsbelte, slik at man ikke faller ut av setet. -Resten av karroseriet, som beskytter føreren og evt. passasjerer Sikkerhet på en moped: -Hjelmen Det er ikke meningen at en moped skal kjøre i så høye hastigheter på offentlige veier. Kanskje på en racerbane, men jeg hadde begynt og lurt på førerens sikkerhet dersom jeg så en mopedfører passere meg i 100km/t på en motorvei ut av Oslo. H=Hensynsfull A=Aktpågivende V=Varsom Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.